RECENZIA: Elena Armas - Španielsky ľúbostný podvod

Žáner:
Vydavateľstvo:
Ikar
Počet strán: 532 strán
Originálny názov: The Spanish Love Deception

Catalina Martínová zúfalo hľadá partnera na sestrinu svadbu. Môže si za to sama, keďže si vymyslela historku o americkom priateľovi a klamstvo sa jej teraz vypomstilo. Pozvaní sú všetci známi – vrátane bývalého priateľa so snúbenicou, a priam horia nedočkavosťou, kedy im partnera predstaví. Catalina má len štyri týždne na to, aby našla obetného baránka, ochotného preletieť Atlantický oceán a pomôcť jej v podvode. Z New Yorku do Španielska to nie je krátky let a svoju rodinu až tak ľahko neoklame... Keď sa na túto úlohu ponúkne kolega Aaron Blackford, vysoký modrooký svalovec, ktorý Cataline hrozne lezie na nervy, odmietne. Veď nepozná otravnejšieho, dotieravejšieho a neznesiteľnejšieho chlapa, ako je on. Lenže čas letí a ukazuje sa, že Aaron možno nie je najhoršia možnosť, najmä ak je jediná.

Námet knihy bol už neraz spracovaný či už v knižnej podobe alebo vo filmovej. A tak som bola zvedavá, čím bude práve tento príbeh svojský a čo mi ako čitateľovi ponúkne. A hlavne keď som videla, že príbeh je napísaný na viac ako 500 strán.
     Hneď od samého začiatku som sa veľmi rýchlo do knihy začítala a bola som veľmi milo prekvapená, že príbeh sa rýchlo a plynulo číta a to aj napriek tomu, že úvod bol podľa mňa zbytočne zdĺhavý a natiahnutý. No stále som bola zvedavá ako sa to vyvinie, tak som to akosi nevnímala. Po celý čas nás príbehom sprevádza pohľad hlavnej hrdinky Cataliny, čo ja osobne považujem za malinké mínus, pretože by som si aj veľmi rada prečítala niektoré kapitoly z pohľadu hlavného mužského hrdinu. No časom som sa uspokojila s tým, čo nám autorka ponúka.
     Ako som už napísala, začiatok na mňa pôsobil veľmi zdĺhavo a natiahnutý a musím povedať, že hlavná hrdinka ma miestami vedela pekne vytočiť a mám pocit, že autorka to s Catalininou tvrdohlavosťou trošku prešvihla, pretože niekedy to jej správanie skrz jej tvrdohlavosť hraničilo s neskutočne nelogickou detinskosťou. Takže nie som si úplne istá, či mi Catalina ako hlavná hrdinka úplne sadla. Dopriala by som jej o čosi viac logického správania sa a tým by bola podľa mňa oveľa sympatickejšia, pretože takto som sa dosť často chytala za hlavu a pýtala sa sama seba: "To vážne?!"
     Čo sa týka samotného deja, tak jeho hlavnou témou je to, že Catalinina sestra sa bude vydávať. No a ženích nie je nik iný ako brat Lininho bývalého priateľa, ktorý sa podstatne rýchlejšie preniesol cez rozchod s Linou a už má aj druhú  partnerku. A práve táto skutočnosť donúti Linu klamať a svojej rodine povie, že na svadbu príde aj so svojím novým priateľom. Ktorý je samozrejme vymyslený. A tak jej ostáva len krátky čas, aby našla niekoho, kto bude ochotný ísť s ňou do jej rodného Španielska a predstierať, že je jej partner. A aká len ostane Lina prekvapená, keď sa jej ponúkne  kolega z práce, že s ňou toto divadielko pred jej rodinou zahrá. Nič by na tom nebolo až také prekvapivé, keby to nebol práve Aaron, kto jej túto ponuku predostrie. Ten bezchybný Aaron, ktorý ju od ich prvého stretnutia zaškatuľkoval, žiadal šéfa aby s ňou nemusel pracovať a za necelé dva roky toho spolu veľa nenahovorili. Áno, to že ich komunikácia viazla bolo spôsobené aj tvrdohlavosťou Liny. Ale to, že ju bude sprevádzať do Španielska samozrejme nechce zadarmo a žiada od Liny protislužbu a  to, aby ho sprevádzala na jeden benefičný večierok. A od tohto momentu sa začne dej konečne hýbať dopredu a začne sa meniť jeho jednotvárnosť.
     Aaron tomu dodal iskru, aj keď bol od začiatku chladný perfekcionista, ktorý ľudí dosť mietol, pretože dokázal dokonale udržať všetky svoje emócie pod maskou. Vždy všade chodil načas a toto vyžadoval aj od všetkých ostatných. A aj keď bol chladný, racionálny od prvého momentu mi sadol viac ako Catalina. Aj keď sa sprvu javil ako robot. Aspoň to bol racionálny a pragmatický robot, na rozdiel od pojašenej Cataliny. Pardon, ale nepomôžem si.
     Príletom do Španielska sa všetko začne krásne zamotávať, no súčasne sa začne na povrch vyplavovať Linina minulosť poznačená škaredým rozchodom, Aaronové skutočne pocity, ktoré tak dokonale dokáže skrývať. Keď sa vzťah medzi Aaronom a Linou začal prehlbovať, začali sa Line v hlave rodiť myšlienky, ako sa už nechce zapliesť z niekým, kto bude jej nadriadený. A že ona aj tak k Aaronovi nič necíti a ani on k nej, a to všetko čo sa medzi nimi je len pretvárka pre jej rodinu a určite to nie je skutočné. Nič by na týchto jej myšlienkových pochodoch nebolo zlé, ale keď sa objavili pomaly v každej jednej kapitole po príchode do Španielska, tak už to bolo dosť otravné, pretože sa to stále točilo okolo toho istého a prestala som si príbeh užívať.
     Ale aj napriek tomu, bolo moje romantické "ja" uspokojené príbehom. Aj keď som mala miestami pocit, že príbeh začína mať viac negatív ako pozitív. Aby som nebola len negatívna, tak musím podotknúť, že sa mi neskutočne páčilo ako autorka vykreslila Catalininu rodinu. Ich lásku a spolupatričnosť. A to, že by pre toho druhého urobili čokoľvek len nech je šťastný. Láska tejto rodiny bola priam hmatateľná a sršala na mňa z každej jednej strany. Tiež Aaron a Catalina ako pár bol skvelý. Iskrilo to medzi nimi od prvého okamihu, keď sa tvárili že sú nepriatelia a sú voči sebe odolní. A taktiež som sa neraz pristihla, ako sa nad knihou usmievam ba priam až smejem. Autorka vie vážne skvelo písať, len trošku by mohla obmedziť tie myšlienkové pochody.
~𝓝