RECENZIA: Lucinda Rileyová - Mesačná sestra

Vydavateľstvo: Vydavateľstvo Tatran
Séria: The Seven Sisters
Diel: #5
Počet strán: 544
Väzba: pevná väzba s preobalom
Originálny názov: The Moon Sister

Po smrti svojho otca, záhadného milionára tatka Slaného sa Tiggy D'Aplièse intuitívne rozhodne odcestovať na krásnu, no divokú škótsku Vysočinu. Tam prijme prácu, ktorá jej prináša potešenie – stará sa o zvieratá na odľahlom panstve Kinnaird, kde ju zamestnal tajomný majiteľ Charlie.
Keď sa Tiggy v novom prostredí zoznámi s múdrym starom Chillym, jej osud naberie nečakaný spád. Chilly jej prezradí, že po predkoch, o ktorých dosiaľ netušila, zdedila nevšedné schopnosti jasnozrivosti, liečiteľstva a intuície. Prezradí jej aj, že svoje korene má hľadať v španielskej Granade. Tam v tieni Alhambry, majestátneho maurského paláca, Tiggy odhalí, čo ju spája s bájnou komunitou gitanos zo Sacromonte, ktorá musela počas španielskej občianskej vojny opustiť svoje domovy a ukryť sa v jaskyniach. Dozvie sa, že jej blízka príbuzná La Candely bola slávnou tanečnicou flamenca.
Tiggy sa postupne zoznamuje s fascinujúcim životným príbehom vychýrenej tanečnice, ktorá pred desiatkami rokov odišla zo Španielska najprv do Južnej Ameriky a neskôr do New Yorku. No zasiahne osud a Tiggy sa musí rozhodnúť, či zostane so svojou novoobjavenou rodinou, alebo sa vráti do Škótska, kam ju ťahá nielen srdce, ale aj láska k prírode a zvieratám, o ktoré sa vždy obetavo starala...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran

Mesačná sestra ako piata kniha série Sedem sestier prináša opäť úchvatný príbeh pútavých ľudských osudov. Tentokrát objavujeme pôvod sestry Tiggy, ktorá prichádza za robotou do Škótska a tam ďaleko od všetkého pomaly dostáva do rúk jednotlivé kúsky svojej minulosti.
Tiggy bola vždy opisovaná ako tá duchovná zo sestier, preto som mala menšie pochybnosti, ako sa to autorka rozhodne poňať. Na moje príjemné prekvapenie sa Lucinda Riley nepúšťala do veľkých detailov, skôr ponúkla Tiggy do vienka uveriteľnú silu prírody.

Každou knihou zo série Sedem sestier sa moje nadšenie pre sériu a autorku zväčšuje. Som nadšená z toho, ako si autorka udržuje schému svojich príbehov, ako si udržuje svoj spisovateľský štýl, aké postavy vytvára a prináša stále čosi nové a pritom originálne. Aj pri Mesačnej sestre platí, že je dokonalým skĺbením cestovania, histórie i prítomnosti. V prítomnej linke sme zavítali do studeného Škótska, kde sme s postavou objavili krásu studených lesov a nespútanej prírody, ktorá v sebe ukrýva klenoty. V histórií sme sa tentokrát dostali do Španielska v období španielskej občianskej vojny, neskôr aj do Ameriky.
Príbeh Tiggy je neobyčajný a skutočne odlišný od ostatných sestier a to predovšetkým svojou atmosférou. Historická linka je zameraná na život gitanos v jaskyniach a ich nespútanosť. Človek si to až nedokáže predstaviť viesť taký život, no pravdou je že sú skutočne slobodní. Preto ma táto dejová linka dokázala naplno pohltiť, aj keď prítomnosť bola pre mňa oveľa pútavejšou.
Z hľadiska postáv sme sa opäť dočkali veľkej pestrosti a to aj v oblasti charakterov. Priznám sa, protagonistka historickej linky Lucia mi nesedela. Jej chovanie na mňa pôsobilo príliš sebecky a aj keď som ju v istých veciach dokázala pochopiť, v iných som ju dokázala rýchlo odsúdiť. Zato protagonistku prítomnej dejovej linky Tiggy som si obľúbila na prvý pohľad. Disponuje pevne stavanými zásadami, je chápavá, milá, prívetivá, aj keď miestami utiahnutá.
V Mesačnej sestre sa do pozornosti dostali schopnosti jasnozrivosti či liečiteľského talentu. Tieto aspekty deja priťahujú pozornosť a ich podanie je pútavé. Teda aspoň pre mňa, keďže takéto talenty som odjakživa obdivovala.

Mesačná sestra je pútavým čítaním s viacerými prekvapeniami a myšlienkami. Vyvoláva v čitateľovi emócie každého druhu a neraz prerozpráva nešťastné či neľahké osudy. No v konečnom dôsledku prináša pekný príbeh o súlade minulosti s prítomnosťou.