sobota 4. júla 2020

RECENZIA: Vi Keelandová - Nemali by sme

Žáner: NA
Počet strán: 376
Originálny názov: We Shouldn't

Bennett Fox mi do života vstúpil v jedno nepríjemné pondelkové ráno. Meškala som v prvý deň do práce – do novej práce, o ktorú som mala teraz pre nečakanú fúziu bojovať. Na upevnení svojej pozície vo firme som pritom drela osem rokov. Kým som si sťahovala veci do nových priestorov, za stieračom som si našla pokutu za parkovanie. Dostali ju všetky autá na ulici okrem toho predo mnou – šlo o rovnaké audi, ako mám ja. Naštvalo ma to, preto som sa rozhodla, že mu svoju pokutu podarujem. Dúfala som, že ju majiteľ zaplatí a nič si nevšimne. Nanešťastie som mu pritom zlomila stierač. Uznajte, mohlo to byť horšie? Vo výťahu som potom stretla neskutočne príťažlivého chlapa. To mi trochu zlepšilo náladu. Poznáte to ? motýliky v bruchu, zrýchlený dych, napätie, že by sa dalo krájať. Pri vystupovaní z výťahu na mňa pozrel takým žeravým pohľadom, až ma zalial rumenec. Možno má tá fúzia predsa len svoje výhody. Tak sa mi aspoň zdalo, kým som nevkročila do šéfovej kancelárie a nespoznala svojho konkurenta. Z chlapa vo výťahu sa razom stal môj úhlavný nepriateľ. A ten žeravý pohľad? Ani zďaleka nešlo o príťažlivosť. Videl, ako som mu poškodila auto, a nevedel sa dočkať, kedy ma zničí.
Medzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká hranica, ktorú by sme nemali prekročiť. Hej, nemali by sme… Ale balansovať nad priepasťou je niekedy také zábavné!

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Panta Rhei

Vi Keeland sa zaradila medzi moje obľúbené autorky hneď po prvej knihe, ktorú som od nej prečítala. Už vtedy som si musela zaobstarať všetky jej vydané knihy a s nadšením som čakala na ďalšie.
Nemali by sme, ďalšia z kníh od autorky  sa dočkala slovenského prekladu. Netrpezlivo som na ňu čakala už od jej ohlásenia, ani som sa nenazdala a knihu som už držala v rukách s obrovským očakávaním.
Rovnako ako ostatné knihy aj Nemali by sme sa zaraďuje do žánru New Adult. Ukrýva v sebe romantický príbeh dvoch ľudí, ktorí ešte v živote nenarazili na lásku svojho života. Zatiaľ čo Annalise sa trápi po rozchode a túži po vážnom vzťahu, Bennett sa vzťahom vyhýba a nepotrebuje ich. Znie vám táto zápletka povedome? Rozhodne áno, každá autorkina kniha sa nesie v rovnakom znení. V niektorých prípadoch takéto rovnaké scénare bývajú autorom na škodu a v konečnom dôsledku kvôli tomu strácajú čitateľov. Vi Keeland však medzi tieto prípady nepatrí a aj napriek tomu, že linka všetkých jej príbehov je rovnaká, stále dokáže upútať pozornosť a vytvoriť čarovný príbeh, ktorý vám nedovolí sa od neho odpútať. Knihy som čítala vždy s časovým odstupom a vďaka tomu som nebola znudená či znechutená z rovnakej idey.

Autorka má sympatický štýl písania, pretože sa zameriava predovšetkým na dialógy a nezaťažuje čitateľa zbytočnými opismi či nepodstatnými informáciami. Príbeh podáva formou dvoch pohľadov, pričom ten mužský je prevažne vo väčšine prípadoch iba doplňujúci a venuje im väčšinou tak 4 kapitoly. Vďaka tomu dej neupadá do monotónnosti a prináša príjemne spestrenie. Autorka sa taktiež nezameriava len na súčasnú dejovú linku, ale nahliada aj do minulosti postáv, čím odkrýva dôvody ich správania sa.
Samotné postavy sú spracované s precíznosťou. Ich charaktery sú pevne stanovené a dokážete si k nim vytvoriť vzťah, pretože ich máte ako na dlani a poznáte ich aj s tajomstvami. Chémia medzi Annalise a Bennettom je citeľná z každého dialógu, ktorý spolu vedú. Môžete si cítiť akoby ste s nimi boli v jednej miestnosti. Ich správanie je uveriteľné a celkovo ich vystupovanie nepôsobí umelým dojmom.
Príbeh pôsobí tak skutočne a to aj napriek tomu, že je v niektorých veciach zidealizovaný. Ale tá hlavná zamilovaná zápletka a okolité prostredie sú jednoducho pohlcujúce.

Knihy od Vi Keeland sú ako skutočný život. Bežné, obyčajné, no pritom si vychutnáte každý kúsok.