nedeľa 26. júla 2020

RECENZIA: Katarína Kuniková - Láska dvoch svetov

Katarína Kuniková: Láska dvoch svetovŽáner: ľúbostný erotický román
Vydavateľstvo: Linwe/KRAFT
Počet strán: 214 strán
Väzba: tvrdá väzba

Po mega úspešnom debute Zákon príťažlivosti vydáva Katarína Kuniková druhý román Láska dvoch svetov. Tento príbeh dokáže napísať spisovateľka, ktorá pozná tajomstvá života v malom meste aj v exotickom Iráne. Je vášnivý a strhujúci, plný zážitkov a udalostí. Dokáže ho pochopiť každý, kto verí v osudovú lásku.
Zoznámte sa so Sabinou, ktorá prežila dospievanie v Iráne a našla si prácu, o ktorej nesmie nikto vedieť. Zoznámte sa s Richardom, hasičom, takým ktorého fotia do kalendárov. Spoznajte ich príbuzných, priateľov a partnerov. Budete cítiť púštnu horúčavu ma bruškách prstov, popolček spálenísk aj chuť zmrzliny v letnom popoludní. Tento román nestačí čítať, môžete ho prežívať s galériou jeho hrdinov. Je fascinujúci a vášnivý, s citom pre detail aj zmyslom pre humor.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem autorke a vydavateľstvu Linwe/KRAFT.

Príbeh Láska dvoch svetov je voľným pokračovaním autorkinho debutu Zákon príťažlivosti. S tým rozdielom, že v tejto knihe sa ako hrdina objavuje Richard - Oskarov/Albertov brat, ktorého som si obľúbila už v prvom diely. A možno že i o čosi viac ako Oskara.

Keď sme boli oslovené, či knihu zrecenzujeme tak bez zaváhania som vedela, že túto knihu jednoducho musím prečítať, kedže prvá kniha ma nesklamala.
I love shooting at the glamis/imperial sand dunes in yuma arizona. This beautiful couple did their anniversary photos there and at the end of the session the moon came out to say hello. Photo by Erika Greene Photography. Arizona wedding + elopement photographer.    V prvom rade som vedela, že aj tento príbeh bude rovnako skvelo napísaný ako prvá kniha od autorky. A i tak bolo. Počas celého príbehu sa dej odohrával plynulo a nenachádzali sa tu žiadne hluché miesta alebo zbytočné opisy, ktoré by všetko len skazili. Autorka sa v knihe sústredila na časové obdobie dlhšie ako 10 rokov, čo som ja veľmi ocenila, pretože toto obdobie bolo veľmi bohaté na udalosti a tak som sa počas čítania ani na jedinú minútu nenudila.
     Ešte by som sa na chvíľku vrátila späť k tým opisom. Hlavná hrdinka Sabina istú časť svojho života prežila v Iráne. A práve tieto časti a hlavne opisy som mala najradšej, kedy autorka perfekte priblížila miestnu kultúru, život a náboženstvo. Niekedy som mala pocit, že stojím vedľa Sabiny a jej najlepšej kamarátky Yasmine a spolu s nimi sa túlam po miestnych trhov v Teheráne. (A myslím si, že keď už ja ocením akékoľvek opisy, tak to už niečo znamená, pretože ja opisy zo srdca neznášam.) Čo sa týka ešte tých opisov, tak veľmi oceňujem, že autorka nemala potrebu sa zbytočne rozpisovať o zbytočných pocitov a napríklad aj pocitu sebaľútosti na niekoľko kapitol, ako to u niektorých kníh býva zvykom.
     Hlavné postavy Sabinu a Richarda si podľa mňa obľúbite rovnako rýchlo ako ja a už od prvej strany budete s nimi prežívať ich každodenné útrapy i radosti. Narozdiel od prvej knihy som mala pocit, že autorka sa o čosi viac povenovala vzťahom a určitým udalostiam, čo mi pomohlo vytvoriť si komplexnejší obraz o hlavných hrdinoch.
ohhcouture_leoniehanne_ysl_dubai-5    Svojim životným príbehom ma viac oslovil život Sabiny, ktorý bol pre mňa zaujímavejším, už len tým, že značnú časť svojho života prežila v Iráne, kde sa s rodičmi presťahovala kvôli otcovej práci. Zlom nastal, keď Sabinu a jej otca opustila matka, ktorá sa rozhodla žiť s miestnym doktorom, ktorý predtým žiadal o ruku Sabinu. A tak sa do domoviny vrátila len Sabina s otcom. A tu sa to začína všetko komplikovať. Sabinine nečakané tehotenstvo, práca pre tajne služby, o ktorej nesmela nikomu nič povedať, otcova choroba v podobe  Alzheimera, vyhorený dom a v neposlednom rade stretnutie s Richardom.
    Richard bol taký jemnejší odvar Oskara, čo ma veľmi milo potešilo. Pretože nebol až tak povrchný a prelietavý ako Oskar. Mal záujem o vážny vzťah i keď to bolo veľmi ťažké, pretože v meste pomaly nebola žiadna žena, s ktorou jeho brat nespal.
    Sklamaním pre mňa bola posledná štvrtina alebo možno aj tretina knihy, ktorá bola dosť podobná prvému dielu, kedy obe hlavné hrdinky sa ocitli v nemocnici vo veľmi vážnom stave. A po týchto udalostiach to už akosi išlo až príliš rýchlo a autorka ako keby zabudla o čosi viac rozpracovať jednotlivé udalosti a hlavne vzťah medzi Richardom a Sabinou. A celé to na mňa pôsobilo urýchlene a nereálne. Čo je veľká škoda, pretože prvá dve tretiny príbehu sú maximálne prepracované a zrazu toto. Uvítala by som o 50 strán príbehu navyše, kde by bol rozpracovaný priebeh vzťahu hlavných postáv, lebo takto to na mňa pôsobilo tak, že prvé náhodne stretnutie, druhé náhodne stretnutie, rande, spoločný víkend, nehoda, Vianoce a zrazu zásnuby. Takže toto za mňa je veľké sklamanie. (A ako tak práve čítam svoju recenziu na knihu Zákon príťažlivosti, tak aj tam som mala potrebu pridávania 50 strán).