RECENZIA: Crystal Smith - Krvavec

Zväzky mágie 1: KrvavecŽáner: fantasy
Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Zväzky mágie
Počet strán: 376
Väzba: pevná
Originálny názov: Bloodleaf

Princezná Aurelia vidí duše mŕtvych a praktizuje krvavú mágiu. Hoci na hlave nosí korunu, za takéto prehrešky by mohla skončiť na hranici, kde by ju upálili ako čarodejnicu. Preto v prestrojení za slúžku utečie do susedného kráľovstva. Pocit šťastia z novonadobudnutých priateľstiev, z lásky k tajomnému cudzincovi a zo slobodne praktizovanej mágie však netrvá dlho. Aurelia sa zapletie do niekoľko storočí trvajúcej mocenskej hry a hrozí jej, že stratí omnoho viac než len korunu…

Za poskytnutie výtlačku ďakujem AlbatrosMedia.

Neskutočne krásna obálka a k tomu anotácia, ktorá znie viac než sľubne. Áno, aj to boli jedni z dôvodov, prečo som si knihu chcela prečítať. A v poslednej dobe mám akúsi väčšiu chuť na fantasy príbehy ako na čokoľvek iné a táto uspokojila moje čitateľské chute aj keď našlo sa v knihe nejaké tie chybičky, ktoré by som si ja osobne predstavovala inak.
     Zo začiatku som sa musela do čítania nútiť, pretože sa vôkol mňa dialo veľmi veľa vecí a akosi som sa nevedela na dej sústrediť, no po prekonaní u mňa zlomových, 80 strán som sa od knihy nevedela odtrhnúť a dopadlo to tak, že som ju čítala do štvrtej rána a len z ťažkým srdcom som tých pár posledných kapitol nechala na prečítanie až keď sa vyspím. Celý príbeh je veľmi príjemne napísaný a nenachádza sa tu absolútne žiadne zbytočné naťahovanie deja. Ba dokonca, miestami som mala pocit že niektoré udalosti sa odohrali akosi až príliš rýchlo, no nevidím v tom nejaký zlomov problém. Práve naopak, potešila som sa, že sa v príbehu neustále niečo deje a že tu nenastal moment, kedy by sa jedna udalosť riešila počas pol príbehu. To bol u mňa aj dôvod, prečo som sa od knihy nevedela odtrhnúť. Aj keď sa musím priznať, že trošku mi zo začiatku chýbalo také to "zasvätenie" do udalostí, ktoré boli kľúčové pre príbeh. Akosi viac som očakávala vysvetlenie celého fantasy sveta, do ktorého autorka zasadila svoj príbeh.
    Celý príbeh je napísaný z pohľadu hlavnej hrdinky Aurelie, ktorú som si ja osobne veľmi obľúbila, pretože to bola jedna z tých samostatných postáv, ktoré sa len tak nestratia, nespanikária a majú čitateľovi jednoznačne čo ponúknuť.
    Príbeh sa nečakane začína popravou dvoch údajných bosoriek. A práve na tejto poprave sa v hľadisku ocitá aj Aurelia, aj keď tým riskuje svoju bezpečnosť, pretože renaltský ľud sa na ňu pozeral s veľkou nedôverou už len preto že sa narodila, a to nevedeli o jej zvláštnej sivej farbe očí. Aurelia je po takmer 200 rokov prvá renaltská princezná, ktorá sa narodila kráľovskému páru - teda, aspoň prvá, ktorej sa potajomky nezbavili v hodine jej narodenia. A jej povinnosťou je naplniť mierovú zmluvu, ktorá by mala ukončiť stáročnú vojnu medzi kráľovstvami Renalt a Achlev, a vydať sa za následníka achlevanského trónu.
    Po atentáte sa zrazu Aurelia urýchlene ocitá na ceste do kráľovstva Achlev spolu so svojim bratom, ochrancom a hlavným členom Tribunálu spolu s jeho dcérou. Avšak po komplikácií a zrade sa do kráľovstva Achlev dostala sama avšak bez akýchkoľvek peňazí a čo je dôležitejšie, bez dokladu, ktorý by jej dovolil vstup do mesta. A presne toto je to miesto v príbehu, kedy sa začne všetko komplikovať, zamotávať a postupne sa začnú odkrývať klamstvá a zrada. Kedy sa Aurelia ocitá sama bez pomoci pred zúfalou situáciou a ťažkými rozhodnutiami.
description    Avšak aj od tohto okamihu sa začali veci akosi uberať dosť predvídateľným spôsobom a mala som dojem, že autorka si presne vytýčila cestu, po ktorej pôjde a nebola ochotná v tej ceste spraviť akúkoľvek odbočku, aby dala čitateľom aspoň malú šancu na to aby si potrápili myseľ a zapojili svoju fantáziu. A myslím si, že to je dosť škoda, kedže autorka vo svojej knihe vybudovala slušný základ na skvelú fantasy knižnú sériu. Všetko okolo Aurelie - jej schopnosť vidieť duchov, jej mágia, zrada, Aureliin útek,  dve kráľovstvá s tajomnou minulosťou... To všetko je priam skvelý základ ale akosi príbeh ostal niekde na polceste.
    Mne osobne by ukončenie tohto prvého dielu úplne postačovalo a vôbec sa mi nežiada z toho robiť sériu. Po pravde bojím sa toho, aby sa druhý diel pre mňa nestal sklamaním, pretože nemám vôbec predstavu čo si autorka vymyslí pre čitateľov v druhej časti.
  Aj keď autorka nevyužila potenciál príbehu na maximum a ostala len niekde za polcestou, no i tak som si čítanie vcelku užila a už teraz viem, že dám minimálne šancu druhému dielu. Autorka si pre svojich čitateľov vymyslela nový svet z postavami, ktoré ničím nesklamú no, myslím, že ani na nejakú dlhšiu dobu nezostanú uložené v pamäti.