streda 1. apríla 2020

RECENZIA: Corinne Michaels - Máme iba dnešok

Žáner: NA
Počet strán: 336
Originálny názov: We Own Tonight

Neobľubujem vzťahy na jednu noc. Rozhodne sa neopíjam na koncertoch, neskáčem do postele s platonickými láskami a už vôbec nie s rokovými spevákmi. Som policajtka, dávno po tridsiatke, navyše rozvedená. Sama neviem, ako som sa mohla vyspať s Elim Walshom, hudobnou legendou. Oľutovala som to hneď ráno. Čo som napokon spravila? Nahádzala som na seba šaty a vyparila sa. Zutekala som pred dokonalým chlapom, s ktorým som zažila najlepší sex v živote. Jeho podmanivé zelené oči, vyrysované telo a samoľúby úsmev nemajú v mojom živote miesto. Aj bez neho mám starostí vyše hlavy a, úprimne, nejde o malichernosti. Škoda len, že Eli to vidí inak. Vytrvalo si razí cestu k môjmu srdcu, prehovára ma, dokazuje mi, že sa v ňom mýlim a že sme si súdení. Verte mi, každá by podľahla... Raz mi však povedal, že netreba myslieť na zajtrajšok, lebo máme len dnešok. Ja hlúpa. Prečo mi to nedošlo skôr!

Poznáte tie dni, keď nemáte chuť pohnúť sa z miesta a tráviť ich iba v spoločnosti dobrej knižky? V týchto dňoch, počas domácej karantény kvôli koronavírusu som takýchto dní už niekoľko zažila a Máme iba dnešok bol ideálnou voľbou.

Máme iba dnešok patrí medzi typické príbehy zo žánru NA. Milostný vzťah dvoch dospelých ľudí s trochu zvláštnymi povolaniami. Heather pôsobí ako policajtka a Eli Walsh je známy nielen členstvom v rockovej kapele ale je aj hercom. Na prvý pohľad  hlavné postavy k sebe vôbec nepasujú. Sú z rôznych pomerov, žijú odlišný život, no aj napriek tomu sa ich životy stretnú a preskočí známa iskra.

Máme iba dnešok je v podstate príbeh, akých tu už bolo nespočetne veľa. Je to jednoducho klasická romantika, typická pre svoj žáner, no aj napriek tomu si dokáže vynútiť pozornosť a pohltiť. Ja osobne som sa do knihy ihneď začítala. Môže za to predovšetkým autorkin štýl písania a samotné postavy. Autorka využíva sympatické rozprávanie, kde dej posúva dopredu predovšetkým prostredníctvom dialógov. K dispozícií sú taktiež dve stránky rozprávania. Rozprávačom je buď Heather alebo Eli, čo umožňuje vytvoriť si komplexný názor na obe postavy. Heather aj Eli majú svojich strašiakov v skrini a každý sa s nimi vyrovnáva po svojom. Zároveň je však na postavách vidieť, že im to spolu ladí. Ich vzťah pôsobí reálne a donútil ma uveriť, že postavy k sebe skutočne patria a to ako sa vyrovnávajú spoločne s niektorými problémami ich zoceľuje a buduje pevný vzťah. Ako menšie negatívum vnímam asi len fakt, že autorka na postavy nabalila menšie traumy, ktoré síce neboli iritujúce, no miestami som z nich nemala dobrý pocit. Najväčšmi ovplyvňovali Heather, aj keď nie vždy v negatívnom význame.
V deji vystupuje aj niekoľko vedľajších postáv, ktoré tvoria silnú oporu pre hlavné postavy a v mnohom ich ovplyvňujú a posúvajú vpred. Nie sú to teda iba postavy do počtu, ale majú svoje malé významné miestečko v deji.

Máme iba dnešok je kniha plná emócií. Nielen tých radostných ale aj tých smutnejších. Nechýba však ani humor na odľahčenie situácie. Tieto emócie som ako čitateľ skutočne prežívala, nemala som u nich pocit umelého presvedčovania zo strany autora. Všetko bolo jednoducho uveriteľné a pri pomyslení na to, ako by som sa so situáciou vyrovnávala ja, som často premýšľala ako postavy.
Ak sa do knihy chcete pustiť, neočakávajte hory-doly. Máme iba dnešok je dokonalé oddychové čítanie, pri ktorom sa nemusíte veľmi zamýšľať a dopraje vám odpočinok a príjemný zážitok.