RECENZIA: J.D. Hawkins - Hvězdný šéf

J. D. Hawkins: HvÄ›zdný šéfŽáner: ľúbostný erotický román
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 240 strán
Väzba: pevná väzba s prebalom
Originálny názov:  Cocky Chef

Cole Chambers je majitel a také šéfkuchař exkluzivní restaurace Knife v Los Angeles. Precizní, neoblomný, přísný jak k sobě, tak i ke svým kolegům. Knife je často vyhledávána celebritami a v kulinářském světě je Cole Chambers považován za hvězdu, které se nevyplácí odporovat.
Co se přihodí, když do jeho restaurace nastoupí houževnatá kuchařka Willow, která sem přijela z Idaha hledat štěstí po nevydařeném pokusu vést vlastní podnik? Promění se kuchyně v bitevní pole silných osobností, nebo do sebe ti dva zapadnou jako dílky skládačky?
Poutavý příběh, který naladí vaše chuťové pohárky a opět vás přesvědčí o tom, že láska prochází žaludkem.
Za poskytnutie výtlačku ďakujem Alterego.

Po veľmi dlhej dobe som sa začítala do knihy, ktorú napísal autor a nie autorka. A taktiež po veľmi dlhej dobe som sa začítala do knihy, ktorá ma zlákala obálkou a tak som už len dúfala, že príbeh v knihe bude aspoň tak príťažlivý ako je obálka.

Veľmi milo som bola potešená, keď som sa do knihy začítala a zistila som, že spôsob akým je príbeh napísaný mi nesmierne vyhovuje. Nielen že bol napísaný z oboch pohľadov, no nenachádzali sa tam vo veľkom množstve zbytočné prázdne strany, ktoré by boli plné len opisu. Čo sa týka toho opisu tak popísané strany vypovedajúce o ničom tam jednoznačne neboli, no na druhej strane ma sem tam trošičku iritovalo ako autor, podľa mňa, zbytočne detailne zachádzal do oblastí reštaurácie a prípravy jedla. Niekto to môže oceniť ako spestrenie čítania, no pre mňa to bol rušivý element, ktorý sa tam, našťastie, nevyskytoval až tak často, no koniec koncov predsa tam len bol. Pretože čítať o tom ako po ochutnaní burgera je pomalý nástup cesnakovej majonézy, ktorú preruší pikantná citrónová kôra a chilli a o tom ako rukola a cibuľový preliv bojujú, aby zaplavili jazyk štipľavou, hrejivou zmyselnosťou tak ako nie, ďakujem. Vedela by som si tento príbeh predstaviť aj bez týchto opisov.

Ako som už vyššie spomenula, tak príbeh sa odohráva z dvoch pohľadov, a tak máme vždy jasný obraz čo sa deje s oboma hlavnými postavami, čo som nesmierne ocenila.
Couple cuddling in kitchen    Odhliadnuc od opisov ohľadom chutí či varenia, tak autor vie ako napísať príbeh pútavo, čoho výsledkom je lákavá romantika so správnym množstvom žartovania, vášne, chémie no i úzkostí a aj sklamania.

Z anotácie už vieme, že Cole Chambers je majiteľ a šéfkuchár exkluzívnej reštaurácie Knife v Los Angeles.Je maximálny perfekcionista, ktorý potrebuje a musí mať všetko pod kontrolou. Svoje miesto na výslní si poctivo vybojoval svojou tvrdou prácou a šikovnosťou. A preto je prísny na seba a rovnakou mierou na svojich zamestnancov, od ktorých tiež očakáva maximálne nasadenie a perfektný výkon bez akýchkoľvek chýb.

Willow prišla do Los Angeles hľadať šťastie po tom ako stroskotala jej vlastná reštaurácia a tým aj jej sen. Willow je cieľavedomá, nesmierne talentovaná a nadaná šéfkuchárka, ktorá sa nebojí povedať svoj názor, aj keby mala ísť proti vlastnému šéfovi. Nesmierne ma bavilo čítať túto výmenu názorov medzi hlavnými postavami a to hlavne v pasážiach, kedy Willow tvrdohlavo išla v názoroch proti svojmu šéfovi Coleovi. V týchto pasážiach bola chémia priam hmatateľná.

Ak by som mohla, tak by som príbeh a jeho vývoj rozdelila na dobrú polovicu a, bohužiaľ, na zlú polovicu. Počas čítania som mala neustále pocit, že prvá polovica príbehu bola skvelá, prepracovaná a neustále sa tam niečo dialo, zatiaľ čo druhá polovica na mňa pôsobila všelijako, len nie prepracovane. Taktiež trošku rušivo na mňa pôsobili dva fakty. Prvý bol ten, že príbeh bol nesmierne predvídateľný a druhým je ten, že vývoj vzťahu medzi Coleom a Willow je akýsi uponáhľaný a o to viac na mňa pôsobil nereálne.

Ak zhodnotím príbeh komplexne, tak myslím, že ako oddychová romanca s erotickým podtónom, beriem. No akosi som od tej knihy očakávala čosi viac. Ak odhliadnem od odpisov chutí a prípravy jedál, tak kniha je skvelo napísaná a taktiež aj postavy v nej sú perfektne prepracované, sú navzájom kontrastné a i tak ich povahy zapadajú do seba. No uponáhľanosť vzťahu, nereálnosť a dojem "odfláknutého" konca, v konečnom dôsledku vyslúžili knihe s prižmúrením oka 3 ***.

Hodnotenie: 3/5