sobota 2. februára 2019

RECENZIA: C.C.Hunterová - Toto je moje srdce

Žáner: YA
Vydavateľstvo: Yoli 
Počet strán: 384
Väzba: paperback
Originálny názov: This Heart of Mine

Anotácia:
Nové srdce jej zachránilo život – ale pomôže jej zistiť, čo sa skutočne stalo jeho darcovi? Sedemnásťročná Leah McKenzieová nemá srdce. Nažive ju drží umelé, ktoré si so sebou nosí v batohu. Ani to jej však nemôže dať viac ako pár rokov života. S jej vzácnou krvnou skupinou je transplantácia veľmi nepravdepodobná. Musí teda stále žiť tak, akoby umierala, a to veru nie je ľahké. Keď sa však predsa len naskytne vhodné srdce, Leah dostane druhú šancu na život. Potom však zistí, že darcom bol chlapec z jej školy, o ktorom všetci tvrdia, že spáchal samovraždu. Keď sa k tomu pripoja aj záhadné sny, ktoré sa jej od transplantácie ustavične vracajú, uvedomí si, že v nich možno nájde kľúč k tomu, čo sa naozaj stalo. Matt odmieta veriť, že sa jeho dvojča zabilo. Leah ho vyhľadá a zistí, že majú obaja podobné sny. Je presvedčený, že to musí niečo znamenať. Kým Leah s Mattom odhaľujú tajomstvá, ktorými je opradená bratova záhadná smrť, zvláštne puto medzi nimi prerastie v lásku, o ktorú nechcú prísť. Budúcnosť je však nevyspytateľná a ani nové srdce Leah nič nezaručuje. Kto by to povedal, že žitie si vyžaduje viac odvahy ako umieranie?




Toto je moje srdce nie je žiadna novinka. Zaujala ma obálkou ale i pomerne zaujímavou anotáciou, ktorá sľubuje neobyčajný príbeh. Vyšla pred niekoľkými mesiacmi a musím povedať, že mi trvalo dlhú dobu sa do nej pustiť a ešte dlhšiu dobu trvalo ju prečítať. 


Príbeh sa zameriava na neľahký život tínedžerky Leah, ktorá nemá srdce - nie obrazne ale doslova. Jej choroba si vyžaduje užívanie umelého srdca, ktoré si so sebou nosí v batohu každý deň. Neviete si to predstaviť? Nemusíte sa báť, tiež som si to nedokázala predstaviť. V jeden deň však prichádza skvelá správa - našiel sa darca! No na všetkom šťastnom sa niekedy nájde i čosi nešťastné a tak táto kniha prináša rôzne pohľady na život z rôznych zdrojov. 


Toto je moje srdce má niekoľko pútavých myšlienok, nad ktorými je možné sa zamýšľať. Jedná sa o premýšľanie nad ľudským životom, jeho prchavosťou ale i hodnotami v ňom. Prostredníctvom postáv, ich histórie ale i činov si dokážete vytvoriť istý hodnotový systém a zároveň si pozrieť niekoľko rôznych pohľadov na uvedené. 
Námet je to dobrý, no akosi som sa nedokázala stotožniť s prevedením. Ako som vyššie spomenula, čítanie mi trvalo dlho. Nedokázala som sa stotožniť ani s postavami, ani s príbehom a v konečnom dôsledku ani s autorkiným štýlom písania. Ocenila som v podstate len samotné myšlienky. 



  
   POSTAVY
Leah je reálne bez srdca, no ona sa celkovo chová ako bez srdca. Jej osobnosť sa mi nepodarilo tak úplne pochopiť. V niektorých momentoch mi pripadala pomerne sympatická a vyvolávala vo mne akési emócie, no potom nastali momenty, v ktorých som ju vôbec nespoznávala. 
Potom tu máme Matta. Čudný chlapec s dobrým srdcom, no jeho charakter z môjho hľadiska nie veľmi dotiahnutý. Síce dával väčší zmysel ako Leah, no i tak ma neočaril.
Obe tieto postavy si prechádzajú rôznymi trápeniami a miestami bolo zaujímavé sledovať ich zmierovanie sa so situáciou. 

   PRÍBEH
Nebol tak zle vystavaný, no čosi mu chýbalo. Nie vždy vyvolával potrebné emócie.

   ŠTÝL PÍSANIA
Priznávam, ten sa stal najväčším kameňom úrazu. Autorkino rozprávanie mi vôbec nesadlo. Nedokázala som sa s ním stotožniť a často som až preskakovala vety, pretože to nebolo ani trošku pútavé. 

Aj keď Toto je moje srdce ukrýva pekné myšlienky, jeho prevedenie mi nesadlo a bohužiaľ, to sa zrkadlí aj v mojej recenzii. Som si istá, že si knihu nebudem o niekoľko týždňov pamätať. Na druhú stranu, čo sa mne nepáči, niekoho môže očariť. U mňa kameň úrazu. 


HODNOTENIE: 2/5
Smiley

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)