RECENZIA: Audrey Carlan - Posvätný pokoj

Žáner: Erotický román
Séria: Lotus House
Diel: 2.diel
Počet strán: 296 strán
Originál názov: Sacred Serenity

Tantrická joga pomáha telu, mysli a duši spojiť sa s partnerom s takou intenzitou, akú človek pri bežnom vzťahu nezažije. Je zmyselná a vhodná pre ľudí, ktorí skutočne v niečo veria. Amber St. Jamesová nevie, v čo veriť. Má dvadsaťdva rokov a všetko svoje úsilie vynakladá na štúdium medicíny, aby sa stala pediatričkou. Je jednou z najlepších študentov v ročníku, preto nemá čas na mužov. Zlom v jej živote nastane v okamihu, keď potrebuje urobiť skúšku z ľudskej sexuality. Tento predmet je pre ňu veľkou neznámou – z náboženských aj osobných dôvodov. Dash Alexander je tým najvyhľadávanejším učiteľom v Lotose. Vďaka svojmu výnimočnému štýlu učenia, pokojnej povahe a sexi telu sa ženy okolo neho zbiehajú ako supy. Keď sa dozvie o Amberinom probléme so záverečnou prácou, ponúkne jej pomoc. Má však jednu podmienku. Amber má byť jeho asistentkou na hodinách tantrickej jogy. Dash postupne preniká do Amberinej mysle aj duše, lenže z fyzickej stránky stojí medzi nimi vážna prekážka, niečo, čo je pre Amber posvätné.

Posvätný pokoj je už druhým dielom série Lotus House. Z tejto série som prečítala aj prvý diel s názvom Večná vášeň a tak som si povedala, že dám šancu aj druhému diely a s malou dušičkou som sa vrhla do čítania druhého dielu a dúfala, že tentokrát si autorka pre svojich čitateľov pripraví aspoň o kúsok prepracovanejší príbeh.
   Už počas čítania prvého dielu, som postrehla, že zápletka, ktorá je spomínaná v anotácií je bohužiaľ zrejme jediná, ktorá sa v knihe nachádza a tým pádom je dej tak trochu predvídateľný a ničím extra nezaujme. Tento prípad platí aj pre druhý diel - Posvätný pokoj.
   Samotný príbeh je jednoduchý s hlavnou zápletkou bez akéhokoľvek väčšieho dejového zvratu. Síce je dej jednoduchý no na druhej strane sa dobre číta. Príbeh dáva od začiatku až po samý koniec zmysel, nenachádza sa tam nič navyše a nie sú am žiadne hluché miesta, ktoré by všetko pokazili. Príbeh je písaný v prevej osobe a z dvoch pohľadov - z pohľadu Amber a Dasha. Na moje veľké potešenie sa v knihe nenachádza akékoľvek zbytočné množstvo opisu. No a samozrejme, kedže ide o erotický román, tak určite sa tu nájde pomerne dosť erotických scén, na ktoré mám ja osobne určitý názor, s ktorým by asi nie všetci súhlasili. Ale beriem to ako nutné zlo, ktoré sa v knihe erotického žáneru musí nachádzať.

Čo sa týka jednotlivých postáv, ktoré sa v knihe nachádzali, tak som bola nad mieru spokojná a to z toho dôvodu, že hlavnú hrdinku Amber si obľúbila už v prvom diele, kde bola ako vedľajšia postava - najlepšia kamarátka Genevieve. Amber je 22 ročná veľmi úspešná študentka medicíny, ktorej cieľom je stať sa pediatričkou . A tým pádom sa celý jej voľný čas točí len okolo školy a na kamarátov a mužov nemá vôbec voľný čas. Avšak zlom v jej živote nastane, keď sa kvôli predmetu - ľudská sexualita, ocitá v pozícií asistentky Dashovi Alexandrovi, ktorý je učiteľ tantrickej jogy  v pozícií asistentky pre muža, do ktorého je tajne zamilovaná.
Amber pri pôrode zomrela matka a svojho otca nepoznala a tak celý život vyrastala so svojimi starými rodičmi, ktorý ju už od malička viedli k viere v Boha, ktorá bol vcelku kľúčová v celej knihe a aj na tomto základe sa v príbehu objavili akési menšie zápletky. Dash Alexander, zrejme najdokonalejší chlap na celej planéte, za ktorým jednoducho šalejú všetky ženy - aspoň tak je v knihe Dash vykreslený. Dash pochádza z rozvedenej rodiny a obaja jeho rodička sú minimálne druhý raz v manželstve a tak Dash po zlej skúsenosti neverí na manželstvo ani nič čo je s tým spojené.Takže čo sa stane, keď sa do seba zaľúbia dve osoby, ktoré majú úplne iné priority v živote?

Na knihe ma mierne iritoval rýchly a nelogický spád vzťahu medzi Amber a Dasho, kedy už pomaly pri prvom stretnutí na tantrickej joge vedeli, že sú jeden pre druhého stvorený. Pri hlavnej zápletke v celom príbehu, by som ocenila o čosi viac autorkinej kreativity, ktorá by celému príbehu dopomohla k lepšiemu dojmu.
     Kniha je vhodná na oddychové čítanie. Rýchlo sa číta bez akýchkoľvek hluchých miest, no na druhej strane som mala z knihy dojem, že akosi nemá veľmi čo poskytnúť a je predvídateľná, tak ako tomu bolo aj pri prvom diele.

Hodnotenie: 3,5/5