štvrtok 18. januára 2018

RECENZIA: 7 let den po dni s Lénou Brauner

Žáner: zápisník, diár
Vydavateľstvo: CPress
Počet strán: 400
Väzba: pevná 

Anotácia:
Ukládejte své každodenní zážitky a emoce do netradičního deníku s nádhernými ilustracemi Lény Brauner!
Magických 7 let, během kterých se prý všechny buňky našeho těla kompletně vymění. Změní se možná i naše povaha, přístup k životu, naše hodnoty, lásky, lidé a věci kolem nás… Naplňte tento deník během 7 let svými postřehy z každého vašeho dne, uložte do něj své vzpomínky, emoce, prožitky... Můžete se ohlížet do minulosti i plánovat budoucnost. Přehodnotit své předloňské názory, těšit se na další rok. Dám si malé cíle, či velké výzvy? 

Za poskytnutie výtlačku ďakujem AlbatrosMedia.sk.
Titul nájdete TU.







Rok 2018 sa nám už pomaly ale určite rozbieha do plnej parády a predpokladám, že veľa z vás si vedie svoje ročné diáre či iné zápisníky. Zapisujeme si do nich, aké povinnosti nás čakajú v aký deň, kedy máme naplánovanú dovolenku, lekára, či kedy niekto z našich blízkych oslavuje nejaký sviatok. 
Kedysi bol diár iba obyčajný "zošiť" v tvrdej väzbe s kalendárom. V súčasnosti máme k dispozícií naozaj pestrý výber. V mäkkej alebo tvrdej väzbe, čiernobiely alebo farebný, obyčajný alebo s nálepkami... Dokonca máme aj tematicky ladené - motivačné diáre, fitnes diáre, školské diáre... Je toho naozaj veľa a každý si môže vybrať to svoje. 

Ja som sa vám rozhodla predstaviť taký trošku neobyčajný diár/zápisník. 7 let den po dni s Lénou Brauner nie je to, čo si pod pojmom diár predstavíte aj keď má isté spoločné črty. Jeho obsahom sú mesiace a jednotlivé dni v nich. Na každej stránke máte uvedený dátum a presne 7 riadkov, do ktorých sa uvádza udalosť a rok. Neznačíte si do neho povinnosti alebo veci, na ktoré nesmiete zabudnúť. Dokonca ho asi ani nebudete nosiť v kabelke či taške. No jeho citová hodnota bude rok čo rok narastať. Cieľom sa stalo zaznamenávať tie najkrajšie zážitky či skutky, ktoré pre vás v ten deň boli určitým spôsobom dôležité. Budete ho využívať 7 rokov a každý rok si spomeniete, čo sa vám stalo ten predchádzajúci. Môže to byť motivačné, no môže to jednoducho len potešiť dušu a to je to najpodstatnejšie poslanie tohto denníka. Privodiť dobrý pocit a navodiť správne spomienky. 
Zápisník je veľmi estetický. Na každej strane obsahuje drobné ilustrácie, v každom mesiaci nájdete iné. Je čiernobiely a tak máte priestor aj pre farby, ktoré si sami vyberiete. Môžete si to vymaľovať ako antistresovú omaľovánku alebo si ku každému dňu vybrať svoju farbu. Taktiež máte priestor aj pre svoje vlastné výtvory. S určitosťou sa vám malinké kresby zmestia ku každému dňu.

Úprimne sa priznávam, ja diárový ani zápisníkový typ nie som. Každý rok si zriadim diár, som mu verná pár dní v novom roku a následne ho niekde zapatroším a absolútne ma nezaujíma. Pri 7 let den po dni zostávam zatiaľ verná a každý deň si tam čosi značím. Baví ma to a neskutočne sa teším, ako si to po roku prečítam a zistím, či som sa zmenila a čo sa mi v tie dni stalo a čo mi zlepšilo náladu. Je to istý druh terapie a z môjho hľadiska namotivuje viac ako klišé motivačné výroky z internetu. 


HODNOTENIE: 5/5
Smiley

5 komentárov:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)