nedeľa 22. októbra 2017

RECENZIA: Elly Blake - Ledová krev

Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Frostblood Saga
Diel: #1
Počet strán: 320
Väzba: pevná
Originálny názov: Frostblood

Anotácia:
Vládne ohni, ale žije v krutém světě, kde vládne led. První díl nové série Ledové krve.
Říká se, že protiklady se přitahují. Někdy to ale neplatí! Ruby, která vládne ohni, žije v krutém ledovém světě. Když je její matka zavražděna, přidá se k rebelům, aby jim pomohla zastavit šíleného Krále ledu. Než se zapojí do boje, je zajata a donucena bojovat v turnaji proti nejlepším ledovým bojovníkům. Jeden z nich jí ale není lhostejný. Oheň a led jsou nepřátelé na život a na smrt, společně však můžou vytvořit sílu, která vše změní.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem

AlbatrosMedia.sk

Zimné obdobie sa nám pomaly blíži, takže je správny čas siahnuť po čomsi mrazivom. Ledová krev svojim názvom, obálkou ale i anotáciou navodzuje ten správny pocit. Avšak skutočne vás Ledová krev zmrazí alebo sa budete čudovať, ako rýchlo sa ľad dokáže roztopiť? 


Aj napriek tomu, že sa kniha u nás nedočkala prílišnej pozornosti, ju vďaka dobre známemu Goodreads pozná mnoho či už zahraničných ale aj slovenských čitateľov. Hodnotenie je pomerne priaznivé, avšak z mojej skúsenosti možno hovoriť o miernom sklamaní. 
   Anotácia navnaďuje na nový nepreskúmaný svet, kde sa stretávajú dva typy ľudí - ohniví a ľadoví. No pre ohnivých kvôli ľadovému kráľovi niet vo svete miesta. Jeho cieľom je vyhladiť všetkých ohnivých, aby svet patril len ľadu. Idea takého nepriateľstva skrýva veľký potenciál, čo vedie k mnohým zvedavým otázkam. Prečo ich chce kráľ vyhubiť? Kto je Ruby? Aká je jej úloha v príbehu? Každý čitateľ si v priebehu čítania začne vytvárať vlastnú predstavu o tom, ako bude príbeh nasledovať. Je to prirodzené a týka sa to aj mňa. Ako som spomínala Ledová krev skrýva potenciál, ktorý sa ale bohužiaľ nedočkal patričného naplnenia. Zistila som to v momente, akonáhle sa nenaplnilo niekoľko z mojich predpovedí. Uvedomila som si, že sa vlastne začínajú diať presné opaky a tak som zmenila zmýšľanie, ktoré sa následne začalo v plnej miere plniť. Každé autorkou zmýšľané prekvapenie stratilo efekt. 

Ako som spomínala, autorka vytvorila nový druh sveta, kde je všetko pokryté snehom a ľadom. Vládne ľadový kráľ, ktorého chcú ľudia zvrhnúť, avšak zo strachu sa o to pokúšajú len skupiny rebelov. Pointou deju je jeho zvrhnutie, no fungovanie kráľovstva či celej krajiny je v knihe poňaté veľmi v skratke. Autorka príbeh potrebovala vložiť do prostredia, ktoré pre ňu nebolo také dôležité. 
   Príbeh sa síce vyvíja, avšak nevyžaruje zo seba povestnú iskru. Posúvame sa v udalostiach niekde ďalej, no aj napriek tomu sa nedejú žiadne pozoruhodné veci. Predovšetkým v polovici knihy sa dej akoby zasekol. Ruby sa dostala na kráľovský dvor a jej prežívanie na ňom mohlo byť napísané na menšom počte strán. Takto to pôsobí len ako výplnková vata na natiahnutie príbehu. 

Kráľovstvo sa síce nedočkalo prepracovania, no kráľ si pozornosť získal. Aj tu by sa však dalo povedať, že to nebolo až tak zameranie priamo na kráľa, ale skôr na jeho trón, ktorý ho ovládal. Vďaka nemu sme mali aspoň ako takú predstavu o kráľových pohnútkach. 
   Do deja zasahuje viacero postáv. Dalo by sa povedať, že dve hlavné - to sú Ruby a Malak. Iné postavy sa v príbehu mihnú, ale akonáhle si k nim začnete budovať vzťah, zmiznú zo scény. Charakter majú vybudovaný len povrchne, čo neplatí len pre vedľajšie postavy. Bohužiaľ, ani hlavné postavy si nevyslúžili nadpriemerné spracovanie. Ruby neraz narieka nad nepodstatnými vecami, jej myšlienky si miestami odporujú. Pre Malaka to platí taktiež, aj keď aspoň jeho postava sa pre mňa stala milým prekvapím a získal si aspoň akési sympatie. 

HODNOTENIE: 3/5
Smiley

6 komentárov:

  1. Ja som bola nadšená, keď som zistila, že ju preložia a potom keď sa začali objavovať prvé recenzie, tak som zostala v šoku. Začali sa objavovať recenzie, ktoré hodnotili knihu ako priemer alebo podpriemer. A vidím to tak, že nakoniec ju vyradím z to-read listu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som na tom veľmi podobne. Tiež som bola nadšená, ale keď sa mi dostala do rúk, tak som zostala sklamaná. Existujú aj lepšie diela, ktoré stoja zato :)

      Odstrániť
  2. Ja som na knihu dosť zvedavá, aj napriek tvojmu názoru. Vybavujem si niekoľko pozitívnych názorov ešte z obdobia pred českým vydaním. Tak hádam sa k tomu dostanem a bude sa mi to páčiť viac ako tebe :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možné to je, nie každý má rovnaký vkus na knihy :)) Nech sa ti príjemne číta :)

      Odstrániť
  3. Mňa kniha najskôr zaujala a bola som nadšená, že sa jej dočkáme v češtine, ale nakoniec som nejako od nej ustúpila a vidím, že ani tebe nesadla, tak uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)