pondelok 19. júna 2017

RECENZIA: Peternelle van Arsdale - Netvor je zver

Žáner: YA, fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 360 strán
Väzba: pevná s prebalom
Originálny názov: The Beast Is an Animal

Anotácia:
Dievča s tajomným darom dokáže ako jediné zachrániť osadu pred blížiacim sa nebezpečenstvom v najstrašidelnejšom duchárskom príbehu tohto roku. Alys mala sedem rokov, keď sa zjavili požieračky duší. Spolu s ostatnými deťmi ju zachránili a zverili do rúk pobožným dedinčanom v neďalekej osade. Po ôsmych rokoch života v strachu sa v Alys niečo zlomí. Cíti, že má niečo spoločné s požieračkami duší, a možno aj s Netvorom, čo obýva okolité lesy. No na duši ju ťaží zvláštny dar, o ktorom nemôže nikomu povedať - okamžite by ju označili za bosorku a upálili. Mladé dievča však dychtí po slobode. Po rodinnom nešťastí, sa ocitne uprostred toho najtemnejšieho lesa a spomína na detské rýmovačky, ktoré ju varovali pred Netvorom. V lese jej ale hrozí nebezpečenstvo nie len z temných zákutí... ale aj z hĺbky jej srdca i duše. Ani Netvor, ani Alys totiž nie sú tým, za čo ich ostatní považujú.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.

     Kniha zo zaujímavým názvom, od ktorej som toho veľa očakávala. Anotácia knihy sľubuje zaujímavý príbeh, ktorý ponúka niečo nové - aspoň pre mňa, s čím som sa v knihách a v ich dejoch nestretla. I keď sa musím priznať, že po prečítaní knihy som si uvedomila, že som od nej očakávala čosi viac... Niečo také, že keď odložím knihu poviem si wáu chcem si to prečítať ešte raz alebo kde je druhý diel... Ale tento očakávaný efekt sa nedostavil, z čoho som bola trošku sklamaná.


     Veľkým plus bolo, že kniha je vážne skvel napísaná čo som už p pár stranách ocenila. Skvelo sa čítala, knihu som začala čítať vo vlaku a po dvoch hodinách jazdy som sa dostala do jej polovice a ani som nevedela ako. Kniha je napísaná v tretej osobe, a veľká časť deju sa zameriava práve na našu hlavnú postavu Alys, pretože buď nám ukazujú život Alys alebo život dvoch požieračiek duší - Angelici a Benedicty. Kniha neobsahuje veľa opisov, ktoré by budili dojem že sú navyše a tak spomaľovali celý dej. Je tu skvelé množstvo opisov, ktoré nám pomáhajú predstaviť svet, v ktorom sa odohráva tento príbeh, ľudí a ich zmýšľanie, ale aj pocity našej hlavnej postavy a jej myšlienky. 

     Príbeh sa začína pohľadom na rodičov Angelici a Benedicty, pretože práve tu to všetko začalo. Alys je malé sedemročné dievčatko, ktoré býva so svojimi rodičmi v domčeku. Dalo by sa povedať, že malé neposlušné a veľmi zvedavé dievčatko, ktoré nechce v noci spať. A inak tomu nebolo ani vtedy, keď sa rozhodla uprostred noci, že nebude spať, ale pôjde von. Práve tá noc bola osudná. Malá Alys sa stretla s podivnými dievčatami, ktoré vyzerali ako keby sa kĺzali po lúke a poliach. Boli to Angelica a Beneticta. Už pri prvom stretnutí Alys s nimi cítila určité prepojenie, a aj na základe toho sa počiaračky duší rozhodli ušetriť všetky malé deti v rodine. Ich rodičia toľké šťastie nemali. Alys sa zrazu ocitá v cudzej dedine, u cudzích ľudí, ktorý má zrazu oslovovať mama a otec... Tu sa to všetko ešte viac zamotáva, pretože práve v tejto dedine sa Alys stretáva s Netvorom... A otázne je ako to všetko dopadne...

      Anotácia sľubuje najstrašidelnejší duchársky  príbeh tohto roku. No po prave ten pocit som vážne nemala. Skôr by som povedala, že ide o veľmi zaujímavé a dobre fantasy, ale nič viac. Príbeh sa pomaly odohráva a asi až od polovice knihy a v príbehu začalo niečo konečne diať. A až vtedy som sa vážne do knihy začítala s radosťou, pretože som chcela vedieť, čo v Alys je a či dokáže zachrániť svet pred hrozbou. Našťastie koniec zachránil celkový dojem z knihy a nakoniec som bola rada, že som si ju prečítala. No povedala som si, že už by som mala prestať z veľkými očakávaniami na nejakú knihu, pretože potom sama sebe zničím dobrý zážitok z knihy. A to robím skoro stále.

Takže ak máte rady fantasy, ktoré nie niečim iné a jedinečné a nie plné len a len romantiky, tak knihu môžem odporúčať. Skvelá oddychová kniha, ktorá sa skvelo a rýchlo číta. 


Hodnotenie:4/5
~N

1 komentár:

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu se určitě chystám a jsem zvědavá, co na ní řeknu :) Snad nezklame :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)