RECENZIA: Lisa Kleypasová - Bezohľadný darebák

Žáner: Ľúbostný historický román
Séria: Osudy rodu Ravenelovcov
Diel: 1.diel
 Počet strán: 344 strán
Väzba: pevná
Originálny názov: The Cold-Hearted Rake

Devon Ravenel má povesť nemravníka, ktorého čaru jednoducho nemožno odolať. Nečakane sa stáva dedičom panstva a titulu. Prestížne postavenie v spoločnosti však ide ruka v ruke s nechcenými povinnosťami. Devon sa tak nevyhne zodpovednosti ani viacerým nepríjemným prekvapeniam. Jeho panstvo sa topí v dlhoch a sídlo obývajú tri sestry zosnulého grófa, mladé dámy bez príjmu a vena. Spoločnosť im robí Kathleen, lady Trenearová, krásna mladá vdova. Jej bystrý úsudok a odhodlanie narazia na Devonovu nebezpečnú povahu. Kathleen vie, že zhýralcovi nemôže veriť, no ich vzájomná príťažlivosť sa nedá poprieť. Devon sa zaprisahá, že urobí všetko pre to, aby mu patrila. Kathleen sa márne bráni jeho prefíkanému zvádzaniu. Dokáže si ho udržať od tela a odolá bezočivému darebákovi?

Lisa Kleypas. Tak sa volá autorka tejto knihy. Rozmýšľam, či sa na blogu nachádza nejaká recenzia na knihy od tejto autorky, ale asi nie. Takže táto je prvá, čomu sa ja sama veľmi čudujem, pretože knihy od tejto autorky čítam už približne 9 rokov a zatiaľ mám prečítané všetky čo jej vyšli, a veľkú časť z týchto kníh mám doma a pomaly kompletizujem zbierku tejto autorky
. Myslím si, že aj toto dosvedčuje k tomu, že túto autorku zbožňujem.
     Autorka veľmi skvelo píše a aj preto sa veľakrát vraciam späť k jej knihám. A to nielen keď sa objaví niečo nové, ale viacero jej kníh mám viackrát prečítané. Svojím štýlom písania si ma získala už pri prvej knihe. Knihy sú písané v 3. osobe a tak máme vždy prehľad o postavách. Často strieda pohľady, v ktorých sa venuje viac-menej jednej hlavnej postave, kedy sa zameriava na jeho pocity alebo myšlienky, no vždy to je písane v 3. osobe. Autorka sa nezameriava na siahodlhé a zbytočné opisy, ktoré by dej spomaľovali a tým ho tvorili nudným. V knihe je vždy len potrebné množstvo opisov, ktoré nás uvedú do deja a ďalej nám pomáhajú vžiť sa do deja.

Ďalej na jej knihách vždy obdivujem, že nezameriava sa len čiste na lásku medzi hlavnými postavami. Skoro v každej jej knihe sa nachádzajú nejaké tie intrigy, alebo situácie, ktoré celý dej len a len komplikuje a hoci je nám jaské, že to skončí šťastne, no nikdy nám nie je jasné akou kľukatou a kostrbatou cestou to k tomu šťastnému koncu povedie. A na základe toho vie autorka vždy milo prekvapiť.

Hlavné postavy, tak ako vždy, majú niečo do seba.      Kathleen, lady Trenearová je vdovou, ktorá je krásna. No tak ako je krásna je aj rovnako múdra s bystrím úsudkom. A vždy ma k niečomu čo povedať. Istým spôsobom mi prišla drzá, no napriek všetkému sa snažila dodržať dodržať všetky zásady správania vdovy. No zistila, že život je aj o inom... Kathleen bola skvelá postava, ktorá v sebe skrývala tajomstvá, ku ktorým sa bolo treba dostať, aby sme ju lepšie pochopili. Už po pár stranách som si túto mladú hlavnú hrdinku veľmi obľúbila, pretože nebola precitlivená ani nič podobné. Jej detstvo nebolo práve najružovejšie, no zo zlých vecí vedela vo svojom živote vyťažiť to najlepšie a niečo si z toho vziať.
     Devon Ravenel. Ona tá jeho tvrdohlavá povaha, ktorá bola charakteristickou črtou rodu Ravenel. Devon bol taká typická postava autorky. Mladý, krásny a zhýralý. No nie nenapraviteľný. Stačí mu len ukázať, že život je aj o niečom oveľa dôležitejšom ako len večierky a kamaráti. Získal si ma tým, ako so postavil k zodpovednosti, ktorú nechcene zdedil s titulom. I keď jeho prvotné myšlienky neboli práve najušľachtilejšie, no nevzdal sa a bojoval.

A neboli to len tieto postavy, ktoré si vás dokázali získať. Veľmi sa mi ľúbila premena Devonovho brata Westa, ktorý padol až na dno, no dokázal sa z neho odraziť a rozčeriť hladinu nového života. Taktiež aj sesternice Devona a Westa. Síce boli sestry no povahovo každá odlišná. Hlavne Helen, tá so svojou povahou bola úplne odlišná ako jej sestry dvojičky, ktoré boli ako z "divých vajec". A práve o Helen bude druhý diel tejto série, na ktorý sa veľmi teším.

Takže čo viac dodať? Myslím, že už by som mohla aj ukončiť svoje chválospevy na túto knihu a aj na autorku. Ak máte rady romantiku zasadenú do historického pozadia, tak túto knihu môžem len odporúčať. Ja osobne som knihu prečítala za jeden deň a nevedela sa od nej odpútať. Takže knihu môžem všetkými piatimi odporučiť.

P.S.: Tie obálky sú božské. Už len kvôli ním sa oplatí tieto knihy mať doma v poličke.

-N