piatok 18. novembra 2016

RECENZIA: Eva Hrašková a Kristína Ježovičová - Sestra

Žáner: Ženský román, detektívka
Vydavateľstvo: Motýľ
Počet strán: 256
Väzba: pevná

Na mieste opradenom krvavými historkami nájdu mŕtvolu mladej ženy. Rebeka Zimová ani po piatich rokoch neprestáva hľadať vraha svojej sestry, hoci polícia prípad odložila do zabudnutia. Ako smrť jej dvojčaťa súvisí s Krvavými Šenkami a prečo prípad drží pevne v rukách mladý vyšetrovateľ?
 Odpovede na tieto otázky hľadá hlavná hrdinka s takým zápalom, až riskuje svoj dlhoročný vzťah a ohrozuje aj vlastný život. Pri pátraní po vrahovi jej pomáha bývalý obyvateľ Krvavých Šenkov, ktorý pozná ich históriu lepšie ako ktokoľvek iný. Čím bližšie sa však Rebeka k vyriešeniu prípadu dostáva, tým viac je podráždené jej okolie... A v tej najnevhodnejšej chvíli zomiera za takmer rovnakých okolností ďalšia žena...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.

Sestra. Po dlhej, veľmi dlhej dobe to bola kniha, ktorá bola z časti žánrovo zameraná na detektívku. Avšak akonáhle som si prečítala anotáciu, povedala som si, že dám knihe šancu i keď to úplne nie je moja šálka kávy. No zaujalo ma, že kniha sa nebude sústreďovať len na odhalenie vraždy, ale aj na to aký vplyv to môže mať na život hlavnej hrdinky.

S autorkami a s ich knihami som sa doposiaľ nestretla takže som bola veľmi zvedavá, čo všetko kniha ponúkne. Hoci som bola k tomu skeptická a to z toho dôvodu, že doposiaľ som čítala veľké množstvo kníh, ktoré spolu napísalo viacej autorov a po pravde ani jedna ma nezaujala. I keď nápad na dej bol zaujímavý, ale spôsob akým bol dej napísaný pokazil celý  dojem. A tak som dúfala, že táto kniha k ním nebude patriť.

Už po pár stranách som sa začala obávať, že bohužiaľ táto kniha nebude výnimkou. Hneď na prvej strane čakajú na čitateľa jednoduché vety. Čo by nebolo až také zlé, keby sa tie vety nenachádzali skoro hneď po sebe. Musím sa priznať, že toto zistenie ma mierne "vyľakalo" a ostávalo mi len dúfať, že kniha sa bude ďalej lepšie vyvíjať. Našťastie tak sa aj stalo. Zo začiatku som mala v tom ešte chaos a nevedela som sa v knihe zorientovať, tne začiatok ma dosť zmiatol, no nakoniec som sa do knihy dostala a musím povedať, že to stálo za to. Štýl písania počas príbehu bol lepší ako v prvej kapitole, čo ma nesmierne potešilo. I keď miestami som mala pocit, že autorky chcú až násilne v knihe vyvolať dojem tajomna, čo sa občas nevydarilo a pôsobilo to len chaoticky. Napríklad keď hlavná hrdinka vyšla z domu a bola prekvapená, že dotyčného našla pred domom svojich rodičov. Tu sa kapitola končila a v ďalšej kapitole táto scéna pokračovala, ale vy ste počas celej strany nemali poňatia s kým sa Rebeka rozpráva, pretože to autorky nespomenuli. Toto mi dosť vadilo, a v knihe sa to vyskytlo viackrát. Ale odhliadnuc od toho, beriem to.

Rebeka Zimová. Naša hlavná hrdinka, ktorá je mladá, má sľubne rozbehnutú kariéru, priateľa. Avšak to jej nestačí ku šťastiu, pretože vrah jej sestry Karin - jednovaječné dvojča, aj po 5 rokoch od vraždy behá po slobode. A Rebeke to nedá spávať. Raz ju zhoda okolností zavedie do Krvavých Šenkov. A to nakoniec podnieti Rebeku aby začala pátrať po vrahovi svojej sestry na vlastnú päsť. To nám nakoniec spúšťa celý kolotoč okolo toho.

Rebekin priateľ Lukáš, svoju priateľku miluje, no nevie pochopiť jej pohnútky, prečo sa opäť vracia späť do minulosti a tým si ešte viac ubližovala. To značne poznačí ich vzťah a je len otázne či to nakoniec spolu prekonajú alebo nie, pretože Rebeka sa čoraz častejšie stretáva s vyšetrovateľom Andrejom Postrkom, ktorý ma na starosť prípad.

Musím uznať, že bolo veľmi zaujímavé sledovať ako sa tento vzniknutý ľúbostný trojuholník vyvíja. A taktiež to ako sa celé vyšetrovanie vraždy Karin Zimovej viac a viac zamotáva a čitateľ sa len núti rýchlejšie a rýchlejšie čítať, aby sa čo najskôr dozvedel, či sa dokáže Rebeke a Andrejovi vypátrať vraha.

Musím povedať po po úvodných útrapách, ktoré som s knihou mala som nakoniec rada, že som mala možnosť si knihu prečítať, pretože, poviem vám, záver stál zato. Autorky si asi počas celej knihy nechávali eso v rukáve a na záver príbehu nám vytreli zrak. I keď mi trošku prekážal štýl, akým bola kniha napísaná, knihu hodnotím pozitívne a môžem ju odporúčať.
Hodnotenie: 3,5/5