streda 7. septembra 2016

RECENZIA: Rachel Harris - Umenie predstierať

Žáner: YA
Séria: The Fine Art of Pretending
Diel: #1
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 264
Väzba: Pevná

Anotácia:
Podľa chlapcov z fairfieldskej akadémie existujú dva druhy dievčat – na trvalý vzťah a na nezáväzné randenie a užívanie si. Sedemnásťročná Alyssa je určite ten prvý typ, ale túži to zmeniť. Cieľom jej radikálnej premeny je lámač ženských sŕdc Justin Carter. Aby si ju všimol a stala sa tak atraktívnym dievčaťom na randenie, prehovorí svojho kamaráta Brandona, populárneho športovca, aby predstierali, že spolu chodia. Nevinná hra postupne prerastá v niečo, čo môže navždy zničiť ich priateľstvo a Alyssinu snahu stať sa niekým iným.


Trh YA literatúry už dlhšiu dobu nie je pre mňa. Aj napriek tomu však niekedy neodolám. Tentokrát padla voľba na Umenie predstierať, ktoré ma už dávnejšie zaujalo svojou vyletnenou obálkou. 






Young adult má niekoľko výhod. Keď sa púšťam do jeho čítania, tak nemám veľké očakávania a presne viem, čo ma čaká. Tieto príbehy sú zväčša stavané narovnako. 
Stredná škola - mladé dievča hľadajúce lásku - mrchy - ohováranie - láska.
Jednoduchá schéma, ktorá nikdy nesklame a ktorá dokáže byť dopĺňaná najrôznejšími drobnosťami. Z môjho pohľadu úžasná príležitosť, akou sa začínajúci autor môže dostať do spisovateľského sveta. 

Na štýl písania Rachel Harris som si zvykla už pri jej knihe Moje sladké šestnáste storočie. Pri ňom som zistila, že autorka má cit pre fantáziu a pri tejto knižke som zistila, že autorka vie prijateľne napísať aj tú najobyčajnejšiu tému. Dominuje priama reč, ktorá urýchľuje čítanie, no nájde sa tu aj primerané množstvo opisov. Každý si dokáže nájsť svoje. 
   Takmer nepísané pravidlo, že YA musí obsahovať 2 pohľady, je dodržané. Niekedy ste v hlave Aly, niekedy v hlave Brandona. Opäť je stavba približne rovnaká. Obe postavy sú rozpracované tak na polovicu ich potenciálu. 

Niekedy nevidíme veci, aj keď ich máme rovno pod nosom. Umenie predstierať je toho jasným dôkazom. Dovtedy si človek dokáže viditeľné veci ospravedlňovať, až to skončí katastrofou. Aly spolu s Brandonom sú skvelý príklad. Kamarátska pomoc, ktorá odhaľuje oveľa viac než obaja čakali. Reálna zápletka pri YA nesmie chýbať. 

Aj 20ročná koza ako ja, si dokáže tento príbeh užiť. Zaspomínať na stredoškolské časy, či problémy. Umenie predstierať je naozaj oddychové čítanie, pri ktorom aj keď nebudete dávať príliš pozor, tak sa nestratíte. Stále budete vedieť hlavnú ideu. 


HODNOTENIE: 4/5
Smiley

1 komentár:

  1. Kniha vypadá byť zaujímavá :) zároveň ta pozývam n moju GA http://mojperfektnysvet.blogspot.sk/2016/08/project-life-is-change-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)