streda 23. decembra 2015

RECENZIA: Mia Sheridan - Leo

Žáner: YA
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 240
Väzba: pevná s preobalom
Originál názov: Leo


Anotácia:
Evie a Leo spolu vyrůstali v pěstounské rodině a jen jejich přátelství jim pomáhalo přežít těžké období. Jejich pouto během let přerostlo v lásku a oba doufají, že až v osmnácti odejdou z domova, čeká je společná budoucnost.
Leo je však nečekaně adoptován a musí se přestěhovat na druhou stranu země. Společně si s Evie slíbí, že zůstanou v kontaktu a že se pro ni vrátí. Evie však o něm už nikdy neuslyší.
Uplynulo osm let. Evie má dobrou práci. Má přátele. Je spokojená. Pak se však objeví cizí muž a prohlašuje, že jej Leo poslal, aby na ni dohlédl. Evie je Jake sympatický a ani ona jemu není lhostejná. Může však tomuto přitažlivému cizinci důvěřovat? A říká jí o Leovi celou pravdu?



Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk  



Mia Sheridan sa mi do povedomia dostala, keď vydavateľstvo Baronet preložilo jej knihu Archeruv hlas. Aj napriek veľmi lákavej obálke som napokon knižke odolala, ale pri Leovi som takú pevnú voľu nemala. Anotácia sľubuje príbeh s tajomstvom a ja podobné príbehy zbožňujem. Rada čakám na ten zlomový okamih, ktorý roztriešti môj dovtedajší rozprávkový pohľad. Pri Leovi som naň čakala trošku dlhšiu dobu, na akú som zvyknutá, ale musím povedať - stálo to zato!

Autorkin štýl písania ma presvedčil o tom, že by nebolo na škodu siahnuť aj po jej iných dielach.
 Ešte som sa len začala s postavami zoznamovať a zrazu som bola v polovičke deja. Pri niektorých knihách to beriem ako veľké mínus, pretože si musím všeličo domýšľať, no v tomto prípade mi to neprekážalo, pretože som teoreticky vedela všetko, čo som potrebovala. Autorke by som vytkla jedine málo priamej reči v úvode, ale to sa v priebehu napravilo, takže v rámci tohto už niet čo vytknúť.


Dej má rýchly spád. Naozaj sa niet čudovať, ide o tenučkú knižočku, ktorá by sa dala nazvať aj takou jednohubkou. Rýchle ubiehanie deja však nevyvoláva zmätok. Autorka nezaťažuje čitateľa vecami, ktoré s príbehom nesúvisia, skôr sa snaží venovať len tomu najdôležitejšiemu a to rozvíja. Aby čítanie bolo zaujímavejšie, nachádza sa tu aj niekoľko skokov do minulosti. Retrospektíva je už takmer v každej knihe, zvykla som si na ňu. Niekedy si ju užívam, pretože ozrejmuje konanie a dokáže mi lepšie pochopiť postavy, ale v niektorých knihách - aj v prípade Lea mi to príde len ako doplnok, nič plnohodnotné - síce to niečo ozrejmí, ale nemuselo jej byť venovaných niekoľko kapitol.

Príbeh v podstate vystihuje príbeh o Popoluške. Evie je chuderka, ktorá dá sa povedať všetko stratila. Má zlý osud, snaží sa prežiť v krutej realite. Aj keď to originálne veľmi nie je, je nutné jej pripísať k dobru to, že sa neľutovala. Jej myšlienkové pochody pre mňa nie vždy boli zrozumiteľné, v niektorých momentoch to boli naozaj nelogické konania, ktoré si odporovali.
Keď sa ešte vrátim k tej Popoluške, tak aj Evie stretla neodolateľného princa. Spočiatku ju sledoval, no nakoniec sa dozvedela, že tento jej sliedil poznal jej tínedžerskú lásku Lea a že Leo tohto cudzinca poveril postarať sa o Evie, ktorú kedysi dávno opustil a nikdy nekontaktoval.
A čo o tomto cudzincovi povedať? Jake - fešáčik v oblekoch, vedie veľkú firmu a je neodolateľný, ale taktiež milý, pozorný a má zmysel pre humor. Ukrýva ale tajomstvo, aké to je už na vás, aby ste to zistili.


Postavy boli sympatické, ale predsa mi niečo v príbehu chýbalo.
 To niečo prišlo v závere. Aj napriek tomu že išlo o niečo mierne predvídateľné, som bola milo prekvapená a zlepšilo to môj pohľad na knihu. 


HODNOTENIE: 3,8/5

4 komentáre:

  1. Prostě romantika. Někdy mám na takové knížky chuť a ještě když píšeš ,že na konci překvapí! :)

    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy je chuť, inokedy nie je. Ale myslím si, že autorka sa knižka vydarila :)

      Odstrániť
  2. Když knížka vyšla, přešla jsem ji. Ale když jsem si přečetla recenzi, nalákala mě! Dívala jsem se na ebux.cz, kde ji mají zrovna za dobrou cenu, tak si asi pořídím ebook ;) Děkuji za recenzi :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si ju vôbec pri vydaní nevšimla, až keď som prehľadávala internet a neľutujem :) Určite si ju prečítaj, nebudeš ľutovať. Nie je začo :3

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)