RECENZIA: Megan Framptonová - Príručka vojvodu

Žáner: Historický román
Počet strán:  320 strán
Väzba:pevná väzba
Originál názov:  The Duke's Guide To Correct Behavior

Vojvoda z Rutherfordu je boháč a vychýrený sukničkár. Celý Londýn vie, že manželstvu sa vyhýba ako čert krížu. Prečo si potom najal mladú guvernantku, ak si neplánuje založiť rodinu?
Keď slečna Lily Russelová prekročí prah veľkolepého domu vojvodu z Rutherfordu, hneď pochopí, aká ťažká skúška čaká nie len jej kariéru, ale aj srdce. O škandálnom správaní a neusporiadanom spôsobe života jej chlebodarcu si šepká celé mesto, no zároveň je to nesmierne príťažlivý muž, ktorý neskrýva záujem o Lily. Mladá dáma by rada podľahla jeho zvodom, no statočne odoláva. Vojvoda sa však nemieni tak ľahko vzdať. Nová guvernantka v ňom prebúdza najhriešnejšie fantázie, preto ju požiada o pomoc. Má z neho urobiť nového človeka.
Tak jednoducho to však nepôjde. Lily má jedno tajomstvo, a ak by vyšlo najavo, všetko by sa zmenilo...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Čítaj recenziu...

Po veľmi dlhej dobe Vám opäť prinášam recenziu na ľúbostný historický román. Ja osobne mám veľmi rada historické romány, pretože sú to skvelé knihy na oddych, pri ktorých sa nikdy nenudím. Takže keď som videla, že vychádza niečo nové z tejto oblasti veľmi som s potešila, že budem môcť rozšíriť svoju zbierku 62 románov z tohto žánru rozšíriť o ďalší román do zbierky.
     O autorke Megan Framptonovej som doteraz nič nepočula, ale keďže anotácia na knihu vyzerala zaujímavo, rozhodla som sa svoje pochybnosti zatlačiť do úzadia a dať knihe šancu.

Ako prvú vec, ktorú si všímam na knihách je štýl písania. O to viac, ak som ešte od daného autora/autorky ešte nič nečítala. Keď sa mi kniha dostala do rúk hneď som ju prelistovala, aby som si spravila aspoň ako taký obraz o množstve opisov. Popravde, nebolo ich tam práve najmenej, ale zas mohlo to byť aj horšie a tak som s plná očakávaní pustila do čítania. Už po pár stranách mi bolo jasné, že autorka rada využíva opisy, ktoré ja tak "zbožňujem." Lebo predsa len, skoro zakaždým keď hlavná hrdinky vošla do vstupnej haly sa zapodievala schodiskom. Ale mňa nezaujíma nejaké schodisko... Ako som už naznačila najviac sa tam vyskytovali opisy prostredia, ale aj myšlienkové pochody hlavných postáv boli veľmi časté v knihe - ale to prikladám knihe ako plus, pretože sme sa vedeli v príbehu a hlavne v postavách lepšie orientovať. Ale v jednom bol môj odhad správny: mohlo to byť oveľa horšie s tými opismi.

Hlavné postavy. No, kde začať? Ani sama neviem, pretože hlavné postavy boli veľmi zaujímavé. Ale mala som pocit, ako keby neboli dotiahnuté do úplných detailov. Asi tak po 50 stranách nám bolo jasné ako s kniha skončí. Postavy boli úplne predvídateľné a bohužiaľ ničím ma nezaujali. Hlavný hrdina, Marcus, bol typickou postavou, ktorá sa v tomto žánri vyskytuje pomerne často. Takže žiadne prekvapenie, čo sa týka neho. No a Lily? Osoba, ktorá skrýva tajomstvo, ktoré by jej mohlo zničiť budúcnosť. Po pravde čakala som tajomstvo, ktoré aspoň bude stáť za to. Ale čo už. No celkovo hlavné postavy sa k sebe hodili.
     Mrzelo ma, že celý dej boj veľmi jednoduchý a odohrával s len v jednej línií, keďže knihe chýbali nejaké výraznejšie vedľajšie postavy, ktoré by mohli zamiešať karty a tak čitateľovi pripraviť naozaj nečakané prekvapenie. Podľa mňa sú vedľajšie postavy v príbehu dôležité, a hlavne ak sú to záporné postavy.
     Po prečítaní knihy som mala dojem, že autorka sa nejakým spôsobom nechala inšpirovať príbehom o Popoluške. Je síce pravda, že v knihe sa nenachádzala žiadna zlá macoch, hašterivé sestry a zázračná víla, ale celý koncept príbehu spočíval v tom, že chudne dievča sa vydá za vojvodu (čo je dosť nepredvídateľné, keďže po kráľovi bol vojvoda najvyššie postavený.) Ale fajn, ja mám rada šťastné konce, nech už sú pritiahnuté akokoľvek za vlasy. :D
     Celkový názor na knihu? Myslím, že veta: "Mohlo byť aj horšie," najlepšie vystihne moje pocity. Ale kniha bola originálna jednou vecou. Každá nova kapitola začínala nejakým pravidlom z Príručky pre vojvodu. A niekedy bolo vtipné čítať to, pretože niektoré pravidla pekne vystihovali dané situácie. Ale i keď môže knihy vyznieť veľmi negatívne, som rada, že som si ju mohla prečítať. Pretože táto kniha je stvorená na oddychové čítanie, kedy môže človek vypnúť a len si vychutnať príbeh.

Hodnotenie: 2,5/5

S pozdravom