piatok 3. apríla 2015

RECENZIA: Cora Carmacková - Zbohom, nevinnosť

Podrobnosti: 
Žáner: Young Adult 
Séria: Zbohom nevinnosť
Diel: 1. diel
Počet strán: 248 strán
Väzba: brožovaná väzba 
Originál názov:  Losing it

Anotácia:
Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli!
Bliss sa ide prepadnúť od hanby a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garrica na každom rohu a trápnym situáciám niet konca-kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garric po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?




Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu YOLI.   



Zbohom, nevinnosť, alebo ako ju ja stála volám Losing it, je kniha, ktorá vo mne zanechala nejasné pocity po jej dočítaní. Po knihe som pokukovala už nejakú to dobu, keď som ešte ani nevedela, že bude preložená do slovenčiny, aj preto ju volám originálnym názvom. A keď som sa dozvedela, že bude preložená, veľmi som sa potešila, že sa budem môcť opäť začítať do knihy, ktorá sa nesie v duchu Young adult.

No neviem sa rozhodnúť čo si mám o knihe pomyslieť.
Autorka má ľahký spôsob písania, nezameriava sa na zbytočne veľa opisov. Práve naopak. Dej sa plynulo posúva vpred cez dialógy a miestami výstižným opisom, alebo myšlienkami hlavnej postavy. Cora Carmacková si vybrala zaujímavú, a asi nie až tak veľmi otrepanú, tému na spracovanie príbehu. 


Jedná sa o príbeh mladej študentky herectva Bliss Edwardsovej. Autorka svoj príbeh stavia na trapasoch našej hrdinky, v ktorých sa neustále ocitá. Po tom čo sa svojej priateľke Kelsey rozhodla priznať, že je ešte stále panna je čas aby sa to zmenilo. V bare stretne svoju "obeť ", ktorý tam akosi nezapadá, pretože všetci okolo sa bavia, len on číta klasickú literatúru.
Tým fešakom je Garrick, ktorý už asi ani nemohol byť dokonalejší - teda aspoň podľa Bliss. Krásny, svalnatý modrooký blondiak, ktorý je ešte k tomu Angličan so sexy prízvukom. A aby to nestačilo, jazdí na motorke.
No po ich "posteľovom trapase", kedy Bliss ušla zo svojho vlastného bytu, je jej najväčšou útechou, že ho už nikdy vo svojom živote nestretne. No čo čert nechcel, s jej krásneho Garricka sa nakoniec "vykľul jej nový profesor". A skúsme si všetci domyslieť ako sa to asi skončí.

Bol to skvelý námet na zaujímavú knihu, no pri tom námete to asi skončilo. Pretože kniha nemala, teda aspoň pre mňa, nejaký hlbší a prepracovanejší dej. Autorka sa síce snažila do knihy zapojiť aj 3 postavu a tým vytvorila ľúbostný trojuholník, no ale inak nič. Kniha pre mňa nebola ničím zaujímavá. Žiadne tajomstvo, alebo dobre spracovaný a napínavý príbeh, ktorý by ma nútil pokračovať v čítaní. Dokonca som sa ani nevedela vžiť do hlavnej postavy. Dokonca by som mohla povedať, že ju nemám rada. Nie je ničím zaujímavá, z jej života nevieme skoro nič... A asi aj preto som si na Bliss nevedela niečo nájsť, vďaka čomu by som ju mala rada. 

I keď autorka sa snažila do príbehu vniesť nejaké to tajomstvo, ktoré si so sebou niesol Garrick, nedotiahla to do konca. Povedala by som, že tento jej nápad stroskotaj niekde na polceste. Možno, keby sa s tou myšlienkou viac pohrala a dobre ju čitateľom podala, knihu by to istotne oveľa viac oživilo a čítanie by bolo zaujímavejšie.

Asi so mnou nebudete súhlasiť, no po tejto knihe by som už druhýkrát nesiahla. Jediné pozitívum na nej vidím, je to, že som knihu prečítala za 3 dni a mohlo som ju odložiť do poličky. Kniha sa čítala veľmi rýchlo z viacerých hľadísk: jednak preto, že kniha je dobre písaná a aj keď dej nie je nič-moc, i tak sa to skvelo a ľahko číta a na druhej strane je to veľkosť písma, ktorá je v knihe použitá.

No i napriek všetkej tej mojej kritike na túto knihu mala aj nejaké tie svoje malinké svetlé stránky. Za veľké plus by som dala tému na príbeh a aj autorkin štýl písania. A možno aj hlavného mužského hrdinu. No to by bolo asi všetko. Ale ako oddychové čítanie, beriem. Síce som čítala oveľa lepšie knihy, než bola táto, no čítala som aj o stokrát horšie knihy.

Hodnotenie: 2/5

S pozdravom






10 komentárov:

  1. "...jednak preto, že kniha je dobre písaná a aj keď dej nie je nič-moc, i tak sa to skvelo a ľahko číta..."
    Presne toto u mňa vystihuje Green-ovky. Štýl písania J.G. je úplne jednoduchý, dobre písaný, ale ten dej... nezaujme.
    Aspoň teda pri mne nie a bojím sa, že táto kniha by ma tiež sklamala. Zdá sa, že sa do nej po toľkých negatívnych recenziách radšej púšťať nejdem, ale ak sa náhodou k nej raz dostanem, dúfam, že si ju aspoň trochu obľúbim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som od J.G. čítala zatiaľ len jednu knihu, no v najbližšej dobe sa nechystám siahnúť po nejakej jeho knihe. Po prečítaní knihy od J.G. som si myslela, že to bola skvelá kniha, no s odstupom času vidím na nej chyby :D
      Ak sa ti podarí, prečítať si túto knihu, tak dúfam, že sa ti bude aspoň o čosi viac páčiť než mne :)

      Odstrániť
  2. Konečne niekto s (vkusom) podobným názorom :D Toto považujem za najhoršiu new adultku, akú som čítala, dala som jej 1,5/5 a bola to dosť zle zabitá hodina môjho života :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne s tebou súhlasím :D :D :D Myslím, že nápad na knihu skvelý, no tam to bohužiaľ končí - teda aspoň podľa môjho pohľadu :D

      Odstrániť
  3. Ešte som to nečítala, ale zatiaľ som sa stretla len s pozitívnymi recenziami. Celkom sa na ňu teším, a hoci to nebude svetoborné, aspoň si pri tom oddýchnem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je asi jedno z mála plusov, prečo som knihu dočítala. :D Dokázala som si pri jej čítaní oddýchnuť ;)

      Odstrániť
  4. Skvělá recenze :) Knížku jsem sice zatím nečetla, ale brzy se na ní chystám :) A doufám, že mě moc nezklame..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že budeš s knihy viac potešená ako ja. Ja som mala asi príliš vysoké očakávania od tejto knihy...

      Odstrániť
  5. Tahle kniha mě zajímá, tak jsem zvědavá, jestli budu mít pdoobný názor jako ty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kľudne mi potom napíš, aké pocity v tebe kniha zanechala, som zvedavá :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)