piatok 13. februára 2015

RECENZIA: Kerstin Gierová: Zelená jako smaragd

Žáner: fantasy
Séria: Drahokamy
Diel: #3
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 418
Väzba: Pevná
Pôvodný názov: Smaragdgrün

Anotácia:
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Záverečný diel plný napätia, rozuzlení a na konci možno šokujúci. Toto očakávam od posledných dielov sérií. Bohužial dalo by sa povedať, že v Zelenej jako smaragd je akorát len napätie a rozuzlenie. Žiadny šokujúci výraz sa po pretočení poslednej stránky nekonal a bohužial, ešte teraz si kladiem otázky, prečo sa niektoré veci nevyriešili a ostali nedotiahnuté do konca. 


Čítaj viac...

Tretia a zároveň posledná časť série o cestovateľoch v čase odhaľuje dosiaľ nevyriešené záhady z predchádzajúcich dielov, pričom sa príbeh ešte stále zamotáva a stupňuje. 
Vzťah medzi Gwen a Gideonom sa nachádza na bode mrazu a to neprospieva ich povinnostiam. Gideon chce ostať kamarátom, Gwen nechce ostať len kamarátkou. Žiaľbohu, Falk de Villiers a ostatní členovia tajného cestovateľského spolku nemajú čas na zlomené srdce a nenaplnenú lásku. Prvoradé je vykonať cesty do minulosti, aby všetko išlo podľa plánu a aby sa pomaly, ale isto uzavrel kruh krvi v chronografe. 

Prvé dva diely série som prečítala tzv. na jeden nádych. Prekvapilo ma, že pri Zelenej tomu tak nebolo a častokrát sa mi stalo, že som musela niektoré úseky čítať aj trikrát. Neviem či to pripísať komplikovanosti prekladu, alebo mojej nesústredenosti. Tiež som niektoré veci na prvýkrát nepochopila a v priebehu deja listovala stranami dozadu, aby som si ujasnila situáciu. 
Pre zábudlivcov detailov a všelijakých rodinných väzieb je určite výhodné, že autorka opakuje niektoré veci z predošlých dielov. Mne osobne to vadilo a zdá sa mi, že kniha pre to bola aj o niečo hrubšia. Príde mi, že príbeh bol zbytočne natiahnutý a bez niektorých detailov by sa zaobišiel úplne v poriadku. 
Záver bol pre mňa značne mätúci a vcelku nedoriešený. 

Okrem vyššie spomenutých vecí sa mi Zelená páčila. Autorka využila skvelú gradáciu. Zachovala tajomstvá a vnúkla mi do hlavy počas čítania kopec otázok. Nezabudla zapojiť humor, ktorým odľahčovala situácie a vykreslenie postáv nemalo chybu. Absolútne mi nerobilo problém orientovať sa v nich a už z predošlých dielov mi ostali v pamäti, vďaka ich skutkom alebo správaniu. 
Najlepšia postava je jednoznačne Xemerius.. teda nie postava, skôr duch. Jeho vtipné komentáre a kreatívne nápady ma vedeli pobaviť a bola to jediná postava, pri ktorej sa mi na tvári vyčaril úsmev. 
Gideon je nepochybne miláčik čitateliek. V istých momentoch som jeho čaru prepadla aj ja, no potom spravil niečo úplne nelogické, čo ma nahnevalo. Potom si to vyžehlil a znova pokazil a tak to bolo furt dokola. 
Gwendolyn, ktorú som brala v predchádzajúcich dieloch ako statočnú a hlavne v istom zmysle nezávislú mi však teraz neučarila, hlavne na začiatku. Chovala sa naozaj hlúpo a detinsky. Mienku som si o nej napravila až ku koncu. 

Záver trilógie som si predstavovala inak. S odstupom času sa mi v mysli okrem Xemeriusa a Gideonových úsmevov neusadilo toho príliš. Séria sa ľahko číta, stránky utekajú rýchlo, nápad je potenciálny a dobre využitý. Pri čítaní som si oddýchla a určite neľutujem, že som sériu prečítala a že mi doma stojí v poličke. Čítanie si užijú všetky vekové kategórie, aj keď myslím, že hlavne kategória 15-17. :)


Nie je to na 4 pierka, ani zas ani na 3. Tak dávam 3,7. :))
HODNOTENIE: 3,7/5



Z filmu Modrá jako safír. Neskutočne potrebujem titulky :O :)


9 komentárov:

  1. Celkem jsi mě překvapila, že jsi se nemohla do třetího dílu tolik začíst. Mě se hrozně líbil, jen mi konec přišel zvláštní, jako by to psal někdo jiný, ale pořád skvělý. Celou sérii bych taky doporučovala, takže jsem ráda, že s tebou můžu souhlasit :) Krásná recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno to len nebol správny čas pre čítanie tejto knihy. :) Každopádne trošku mi robila problémy, ale celkovo séria sa mi veľmi páčila. :)
      Ďakujem :3

      Odstrániť
  2. Mne sa páčila celá séria a už sa teším, keď ju budem čítať znova :) Len ma mrzí, že k filmovej dvojke stále nie sú titulky :/ Veľmi sa na ňu teším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mně se série líbila celá, mezi díly jsem neviděla nějaké rozdíly. Jsou to skvělé knížky, takové milé a hodně oddechové, i když asi trochu dětinštější. I tak jsem si je ale naprosto zamilovala a musela číst pořád dál. :D Četla jsem je v 16ti a řekla bych, že je můžou klidně číst spíš i mladší :) Moc pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milo oddychové. Presne tak by som to nazvala aj ja. Určite sa séria radí k obľúbenejším. :)

      Odstrániť
  4. Fíha, 3.7, to som ešte asi nevidela.:D Knihu som čítala dávnejšie, takže viem len toľko, že ma séria bavila.:D A Xemerius je ozaj super.:D Inak, pripomínanie deja by mi asi nevadilo... to mi zvyčajne v knihách skôr chýba.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa celkovo séria bavila, len tento diel mi nejako nesadol. Možno som to čítala v zlom období. :D Ja som čítala knihy hneď za sebou, tak mi boli informácie z predošlých dielov trošku vadným elementom. :D A Xemerius je asi najlepšia postava! :3

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)