štvrtok 25. decembra 2014

RECENZIA: Alessandra R. Torre: Dievča zo 6E

Žáner: Thriller
Vydavateľstvo: Noxi
Počet strán: 288 strán
Väzba: pevná s prebalom 
Originálny názov: The girl in 6E

Anotácia: 
Môj život zamknutý v byte bol jednoduchý. Fungoval, pokým som dodržiavala pravidlá. 1. Nevychádzať z bytu. Ani ak vypukne požiar, ani poslať list, ani na žiadnu vychádzku. Dvere zostanú zatvorené a ja zostanem vnútri.
2. Nevytvoriť si citovú väzbu k zákazníkom. Ja sa vyzliekam, som pred kamerou, a predvádzam sa. Čo chcú, to im dám. Ich tajomstvá nikdy nevyzradím. A všetko, čo im poviem, je lož.
3. Nikoho nezabiť. Dodržiavala som toto pravidlo viac ako tri roky.
Môj život zamknutý v byte bol jednoduchý a fungoval. Potom som však začala porušovať pravidlá. 
Vstúpte do sveta klamstiev, hrozieb, strachu, a všetkých vášní, vstúpte do sveta Dievčaťa zo 6E.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu abcknihy.sk.


Deana Maddenová trpí skutočne zaujímavým ochorením. Dedične do vienka získala gén, vďaka ktorému má sklony k vraždeniu. Aby však nikomu neublížila rozhodla sa od sveta odčlenniť a uzavrela sa do bytu 6E, z ktorého ani za výnimočných udalostí nevychádza a kde poskytuje internetové sexuálne služby. 

Čítaj recenziu...


Predtým ako som sa ku knihe samotnej dostala, nemala som najmenšiu predstavu o čo v nej pôjde. Ako som sa pomaly začítavala do príbehu, bola som prekvapená témou. Autorka mohla dej rozvýjať akýmkoľvek smerom, no rozhodla sa pre vcelku neokukanú tému kybersexu. Mala som obavy, že to celé bude len o "šťavnatých" opisoch, ale nakoniec sa preukázalo, že moje obavy boli zbytočné. Dej sa nakoniec poriadne odkloní a rieši aj iné problémy. 
Dovolím si tvrdiť, že Dievča zo 6E nie je kniha pre každého. Pre ľudí so slabšou povahou môže byť ťažká. Okrem iného sú tu opísané aj sexuálne úchylky, ako napríklad pedofília, ktorá donúti, hlavnú postavu, Deanu konať. Nemám rada, keď sa komukoľvek ubližuje. Najhoršie beriem násilie na deťoch a zvieratách. Je to zvrátené a choré. 
Problematika je rozpísaná do najmenších detailov a miestami priam až nechutne detailne, čo svedčí, že autorka ma zjavne silný žalúdok. 

Príbeh je vyrozprávaný z niekoľkých pohľadov, ktoré sa nepravidelne striedajú. Kniha je vďaka nim zrozumiteľnejšia a lepšie sa chápu súvislosti. Časť je prerozprávaná retrospektívne. 
Okrem hlavnej dejovej línie Alessandra R. Torre rieši napríklad aj nebezpečenstvo, ktoré možno nájsť na internete. Áno, na internete striehne veľa nástrah, no povedzme si pravdu, je v realite tomu inak? Absolútne nie! Nikdy neviete na akého človeka možno narazíte a častokrát môže byť nebezpečnejší, ako ten čo striehne na internete pod falošnými prezývkami a pod rúškou anonymity. Počas čítania som si tiež utvrdila názor v tom, že človeka nemožno súdiť podľa milej tváričky alebo podľa sladkého správania. Tá najmilšia bytosť na planéte, môže byť zároveň aj tou najhoršou. 

Čo sa týka génu "vraždenia", tak o ňom som prvýkrát počula práve pri tejto knihe. Ani vo sne by mi nenapadlo, že niečo podobné existuje. Deana má chuť každého zabiť a vyžívať sa v utrpení druhých, zdedila to po svojej matke, ktorá jej vyvraždila celú rodinu. Viete si predstaviť, že keď vám kuriér alebo poštár zazvoní pri dverách, jediné čo vám napadne je, ako mu podrezať hrdlo a donútiť ho kričať v agónii bolesti? Deana sa s tým zmierila. Bola trochu rozporuplnou osobou. Na jednu stranu svojich démonov nevie ovládať a preto je uzavretá v byte, na strane druhej sa do bytu zavrela preto, lebo nechce ublížiť nevinným ľuďom. Bijú sa v nej viaceré myšlienky. Aj napriek všetkému som ju dokázala pochopiť a obľúbiť si ju. 

Zatiaľ čo prvá polovica knihy bola oboznamovacou, tá druhá bola akčnou. Príbeh potreboval zdramatizovať a tak sa tomu aj stalo v pravej chvíli. Obdivujem silu vôle. Keď si človek utriedi priority, všetko sa dá zvládnuť. 


"Mám rada zvuk jačania - skutočného jačania, nie úbohej náhrady, ktorú sa snaží predostrieť väčšina filmov ako zvuk teroru."

Až po dočítaní som si všimla poznámky autorky a zrazu som vedela, prečo bol dej podaný tak reálne. Nielenže si preštudovala odbornú literatúru, ale rozhodla sa osloviť aj pár profesionálok z z erotických stránok. Na prekvapenie išlo o normálne ženy, ktoré si danú robotu vybrali dobrovoľne, prípadne veľmi malé množstvo z nich bolo donútených zlými životnými podmienkami.

Vrelo odporúčam. 
HODNOTENIE: 4/5









4 komentáre:

  1. Vy se mě všichni asi snažíte zabít? Už po několikáté vidím recenzi na tuhle knihu a vždy je pozitivní! Já ji prostě chci a co nejdřív si ji budu muset sehnat! Super recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heh, určite po knihe siahni, čo najskôr, je prekvapivá a originálna ! :))
      Ďakujem. :)

      Odstrániť
  2. Super recenzia, i keď čítanie pre mňa to asi nebude, nemyslím, že by som na to mala žalúdok.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvělá recenze! :) Na tuhle knížku mám taky spadeno, jen jsem na ni ještě nečetla žádnou recenzi.A teď, po přečtení té tvé recenze, mám hned chuť se do ní pustit :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)