utorok 16. septembra 2014

RECENZIA: Jim Benton: Milý denníček, to vážne nič nie je zadarmo?! - Návrat do detských čias


Žáner: Dievčenský román
Séria: Milý denníček
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 160
Väzba: Brožovaná
Originál názov: The Worst Things In Life Are Also Free

Anotácia:
Milý denníček,
Isabella si od mamy pýtala peniaze, ale keďže jej mama má TRI deti, je trikrát horšia ako matka, ktorá má len jedno dieťa, a tak povedala nie. Len čo sme si všimli, že sa chystá vysloviť nejakú DOSPELÁCKU MÚDROSŤ, pokúšali sme sa nenápadne vykĺznuť z miestnosti, no bola rýchlejšia ako my. "Viete, dievčatá, najlepšie veci v živote sú zadarmo."
"Napríklad peniaze?" spýtala sa Isabella. "Takže peniaze zadarmo. Peniaze zadarmo sú teda jedna z najlepších vecí v živote?"

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Knižný.sk.

Román dostupný pre dievčatá od 9 rokov. Takéto je zaradenie tejto útlej malej knižky. Som zástancom názoru, že na návrat do detských čias nie je nikdy neskoro a nikto nie je na to pristarý. Veď prečo sa nevrátiť ku spomienkam, ako sme si ako malé deti vymýšlali výhovorky, ako sme nerozumeli logike rodičov a ako sme ich doháňali k šialenstvu svojimi hlúposťami. 

Jamie Kellyová nás výhražne uvádza do útrob jej denníčka. Za čítanie cudzieho denníka totižto hrozia veľké sankcie a hlavne pre osoby s blond vlasmi. 
Milý denníček, to vážne nič nie je zadarmo?! nás zápiskami sprevádza od konca školského roka až po letné prázdniny, počas ktorých si má hlavná hrdinka spolu s priateľkami našetriť na zábavný park. Ako si však malé dievčatá majú zarobiť 100 eur? Kreatívnych nápadov je veľa, úspešnosť nie sto percentná. :) 
Celý denníček tvoria zábavne, ba priam absurdné situácie a problémy. Detské otázky, na ktoré nikto nevie odpoveď a konštatovania hodné Nobelovej ceny. Jamie je vynaliezavá, aktívna, ma veľké sny. A všetky jej obľúbené veci majú prírastok total-fantas-úžasné a hlavne vegetarianske. 
A čo by to bola detská knižka bez ilustrácií? Na každej jednej stránke sa nájde pár zábavných kresbičiek. Mňa osobne pobavili a tak som sa rozhodla vám ich pár ukázať. 

Ste už rodič? A máte doma nezbedné dievčatko? Určite jej dajte prečítať Milý denníček. Inšpiruje sa a bude vám píliť uši ešte viac, heh. :) 


HODNOTENIE: 5/5

5 komentárov:

  1. Jednu knížku ze série jsem četla, ale nevíš přesně kterou, ale vím, že mě bavila! Souhlasím s tebou, milá, zábavná dětská knížka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čítala som túto sériu a aj keď mám ešte zopár neprečítaných dielov doma, akosi sa k ním neviem dostať a mám pocit, že som na ne už stará, ale vďaka tvojej recenzii sa k nim rada vrátim! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám zatiaľ len jeden diel, ale bol celkom zábavný. :) No, že som na to stará si hovorím aj ja. Veď zachvíľku 19... ale nikdy nie je neskoro. :)

      Odstrániť
  3. Jsem se trochu vrátila do svých dětských let :) Ta kniha vypadá krásně, že bych pořídila dárek malé sestřence? Líbí se mi hlavně ilustrace :) Navnadit děti na čtení je, přece jen, občas trochu náročné.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)