nedeľa 7. septembra 2014

RECENZIA: Emma Hart: Hrej Hráčem

Žáner: YA
Séria: The Game
Diel: #1
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 248
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: The Love Game

Anotácia:
Jaký je plán hry? Maddie v tom má jasno: Arogantní a egoistický playboy Braden z kalifornské univerzity představuje pro ni vše, co se jí na klucích hnusí. Maddie spolu s kamarádkami vymyslí plán, jak tomu namachrovanému Bradenovi za všechna příkoří udělit lekci.
Žádná ze zasvěcených holek ovšem nemá zdání, že podobný plán má i Braden se svými přáteli. 







Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk.  


Hrej hráčem ma v prvom rade zaujala svojím výstižným názvom. Čo by to asi tak mohlo znamenať? Čo sa za tým skrýva? 
V druhom rade ma zaujala obálka s výrazným textovým fontom a šachovnicou.
Recenzia v celom článku... 


Už po prečítaní úvodnej vety je čitateľovi jasná jedna vec: Maddie rozhodne Bradena Cartera nenávidí. 
Nie je jediná. Spolu s kamarátkami sa už nemôžu pozerať, ako strieda jednu naivnú barbínu za druhou. 
Stačí jeden večierok, trocha alkoholu a dohoda je na svete. (Pre takéto prípady nepijem toľko alkoholu :D)
A o akú dohodu ide? Maddie má za úlohu dať Bradenovi ochutnať jeho vlastnú medícinu. Zviesť ho, donútiť ho zamilovať sa a nakoniec odkopnúť ako prašivého psa. 
Samotné nevedia, že na druhej strane miestnosti sa Braden s kamarátmi vsadil to isté. 
Komu by ste dali väčšiu šancu na úspech? U mňa je to rozhodne Braden. Predsa len to trénuje už niekoľko rokov. 
KTO BUDE VÍŤAŽ A KTO PREHRÁ? 
HRA JE RISK, ALE AJ ZISK.
Stačili prvé kapitoly a vedela som, že táto modrá knižka je ako stvorená pre mňa. Dej je situovaný do vysokoškolského prostredia, aj keď miestami by ste si skôr mysleli, že ste na strednej. 
Emma Hart sa rozhodla napísať príbeh jazykom tínedžerov a vďaka tomu sa môže čitateľ, pre ktorého je kniha určená, lepšie ponoriť do deja. Nejedná sa síce o nový originálny príbeh, aký tu ešte nebol, no fanúšikovia NA a YA si prídu na svoje. Veľké pozitívum na knihe je nenútený a prirodzený humor. 
Zvyčajne býva veľké množstvo postáv mätúce, no nie v tomto prípade. Orientácia v postávach je jednoduchá, ihneď si viete každého zaradiť a viete čo by ste od koho asi tak mohli očakávať. 
Za čo by som autorku nesmierne pochválila je reálnosť scén. Žiadne príliš sladké rande (až z toho bolia zuby), žiadne rečičky, ktoré by normálny chalan nikdy z úst nevypustil. A to hlavné, kniha je písaná z dvoch pohľadov, čo na knihách zbožňujem. 
Autorka tiež využila možnosť načrtnúť vzťah vedľajších postáv a tak v prípade úspešnosti zaistiť pokračovanie série.  
Hlavné postavy sú v malej miere predvídateľné. Pri romantických knihách nič nezvyčajné. 
Neviete o nich vôbec nič, zároveň však máte pocit, akoby ste ich poznali až do najmenšieho detailu. 
Spoznávame obyčajné dievča Maddie, okolo ktorej sa už od začiatku rozpriestiera neznáme tajomstvo a spoznávame Bradena, pre ktorého je každá žena len zdroj sexu. 
Maddie ním opovrhuje a Braden ju považuje za nedostupnú naivnú princezničku. LOVE-HATE vzťah je na svete. 
Obe postavy som si veľmi obľúbila. Mala som strach, čo očakávať od Maddie, keďže skrývala tajomstvo a obávala som sa, že to bude jedna z tých hrdiniek, ktoré zažili v destve neprekonateľnú traumu. Naštastie sa moje obavy nenaplnili, čo ma v značnej miere potešilo. Pôsobí ako utiahnuté dievča, ktoré nespraví nič nepremyslené, ale v skutočnosti je celkom odvážna. Dokonale hrá svoju úlohu a Bradenovi dá zabrať hneď po prvom rande, čím ma dosť prekvapila. 
Braden je hráč, čo na ňom hneď vidieť. Vie sa o seba postarať, vie sa správať a vie čo na koho platí. V otázke lásky - stratený. Posteľou mu prešlo nespočitateľne množstvo báb a on si nevie dať rady s jednoduchým rande. 
Oboch ich spája nepoľavujúca cieľavedomosť.
Obaja miestami ľutujú, že sa na to dali. Obaja sú presvedčiví herci. Človek by im aj uveril, aký sú šťastný párik, keby nečíta ich myšlienky. 


"Do měsíce se do mě Maddie Stevensová zamiluje a bude ležet v mojí posteli. Na to se můžete spolehnout."

Hrej hráčem je ideálna voľba pre upršané a zamračené dni. Stačí len sadnúť do vyhriateho kresla, dať si čaj a ponoriť sa do jednoduchého príbehu, pri ktorom netreba príliš zaťažovať myslenie. Knihu radím do kategórie oddychoviek a vďaka plynulosti deja ju máte prečítanú za extrémne krátky čas. Nenáročný čitateľ si ju patrične užije. A ako v mojom prípade, zamiluje sa do Bradena. :D
Ak sa vám zapáči, siahnite aj po pokračovaní s názvom Hrej tajně, ktoré rozpráva o vzťahu Megan (kamarátky Maddie) a Astona. Už sa neviem dočkať, kedy to prečítam. 



HODNOTENIE: 4/5




10 komentárov:

  1. Mňa zaujala už anotácia. :) Po takýchto kniháh vždy rada siahnem. A ešte viac sa mi páči, keď sú aj realistické. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná recenzia, normálne ma príbeh začal celkom lákať.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Poměrně vysoké hodnocení :) Souhlasím s tím, že je to velice příjemná oddychovka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knižka si hodnotenie aj zaslúžila. Dostala sa u mňa pomerne vysoko. :)

      Odstrániť
  4. O knize jsem toho hodně slyšela a vypadá to fakt moc hezky :) A ta obálka je nádherná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obálka je božská, aj keď ten chalan mi Bradena moc nepripomína :3

      Odstrániť
  5. Kniha je podľa mňa taký priemer. Neuchváti, ale ani neurazí :D No dvojku som nečítala, tá ma akosi nezaujala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja milujem podobné žánry kníh, čiže mňa dosť uchvátila :D

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)