nedeľa 18. mája 2014

RECENZIA: Rick Riordan - Bohovia Olympu - Proroctvo

Žáner: Fantasy
Séria: Bohovia Olympu
Diel: 1. diel z 5
Počet strán: 520 strán
Väzba: pevná s prebalom väzba

Anotácia:
Vitajte späť v Tábore polokrvných! Voľné pokračovanie napínavej dobrodružnej série Percy Jackson práve začína!Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému
kníhkupectvu Knizny.sk


Recenzia v celom článku :)

Toto je pre mňa prvá kniha od spisovateľa Ricka Riordana. A musím povedať, že som bola z nej veľmi milo prekvapená. Bála som sa, že kniha bude samý opis bojov, ktoré boli neodlučitešnou súčasťou knihy. Našťastie, moje obavy sa neuskutočnili. Autorov pútavý štýl písania mi okamžite prorástol k srdcu a aj preto bola kniha pre mňa veľmi zaujímavá, pútavá a napínavá.

Ide o voľné pokračovanie k sérii Percy Jackson. Vôbec sa nemusíte strachovať, že ste nečítali knihy o príbehu Percyho Jacksona, a preto budete z knihy trošku mimo. A som videla len oba filmy o Percym Jacksonovi.  To mi aj pomohlo lepšie si predstaviť prostredie, v ktorom sa dej odohrával. V tejto knihe sa stretávame s novými, ale aj s niektorými starými postavami. No staré postavy sú viac v úzadí. Objavuje sa nám tu Cheiron a Annabeth, ale len v niektorých pasážiach.
Medzi nové postavy patria: Jason, Leo a Piper.


Jason sa zobudí v školskom autobuse po boku ľudí, ktorých on nepozná, ale oni poznajú jeho. A čo je ešte horšie, nevie ako sa tam dostal a dokonca ani to kto je on sám. No na jeho pleciach leží záchrana sveta. Postupne ako sa dej odohráva, Jason si spomína na niektoré spomienky či zážitky, ktoré mu vzala Héra.


Leo bol ďalšia hlavná postava, ktorá bola pre knihu veľmi dôležitá. Ihneď mi prirástol k srdcu, pretože aj v tých najhorších situáciach si dokázal zachovať svoju vtipnú povahu. Bolo to také Zlatíčko v tejto knihe, ktoré vám vedelo vyčarovať úsmev na tvári. 

Piper bola "rebelantská" dcéra slávneho herca Tristana McLeana. Ju som si moc neobľúbila. Asi aj preto, že chcela zradiť svojich priateľov aby zachránila svojho otca. Nepriznala sa im a neustále mala pred nimi tajomstvá. Ale nakoniec sa aj tak všetko dobre skončilo... No aj tak ...

Toto sú hlavné postavy tohoto príbehu. Kniha je striedavo písaná z ich pohľadov. Takže sme mali krásny prehľad, čo sa komu preháňa hlavou, ako sa cíti a čo si myslí. 
Autor skvelo využil svoj talent a vedel, ako napínavo ukončiť kapitolu. A tak sa čitateľ nedokázal od knihy odrhnúť, pretože chcel vedieť čo sa bude diať ďalej.

Každá z postáv bola jedinečná a úplne iná s inými schopnosťami. Jason bol syn Jupitera (rímska podoba Dia ). Mal vlastnú sestru Thaliu, ktorá bola tiež dcéra Dia (ale v Gréckej podobe). Toto bolo pre bohov nesmierne neobvyklé. Jeho matka sa ho ako dvojročného vzdala a nechala ho napospas svojmu osudu.
Leo bol synom Hefaista, boha ohňa, remesiel a kováčov. Bol zručný na technické veci. Taktiež bol ohňu-vzdorný a sám vytváral oheň. Tieto vlastnosti boli len veľmi zriedkavé u detí Hefaista. V detstve žil so svojou matkou až pokým neumrela a on si jej smrť kládol za vinu.
Piper bola dcérou Afrodity. K jej schopnostiam patril dar čaroslov. Z tichého a večne splývajúceho  dievčaťa s davom sa na konci knihy stalo hrdým a sebavedomím dievčaťom. Niekoľkokrát zachránila Lea alebo Jasona.
A najviac sa mi páčil tréner Hedge, ktorý bol satyrom. Večne chcel len bojovať a keď prišlo k bitke, buď bol niekde inde alebo len zakopol na rovine a odpadol. A teda sa nikdy nedostal k boju. Bola to jedná z tých "pošahaných" postáv, na ktorých sa človek nesmierne zabáva.

Kniha je písaná pútavým a napínavým spôsobom. Neustále sa niečo deje, takže sa nemusíme báť, že kniha bude nudná. Až do poslednej strany sa máme čo dozvedať a odkrývať rôzne tajomstvá a záhady, ktoré visia nad našimi hrdinami. Na lietajúcom drakovi Festusovy, ktorého zachránil pred smrťou a opravil Leo sme sa v príbehu dostali ku Kyklopom v Detroite, k Médee v Chicagu, k Midasovi, ktorý premenil Lea a Piper v zlato v Omahe. Až k porazeniu Giganta Enkeladosa, oslobodeniu Hérií a zisteniu, kde sa stratil Percy Jackson. Takže o napätie a akciu sa nemusíme báť. Myslím si, že kniha je vhodná na čítanie aj pre chalanov, keďže sa tu nevyskytuje veľa romantiky a sladkých rečičiek. :) 


S knihou som bola nesmierne spokojná a po pár stranách som sa do nej zamilovala. A preto moje hodnotenie nemôže byť iné len:


Hodnotenie: 5/5



S pozdravom

7 komentárov:

  1. Ja ju akurát teraz tiež čítam a úplne ju zbožňujem, od Ricka som už dlho nič nečítala a on má taký úžasný štýl písania :) Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ju včera dočítala a neviem sa dočkať pokračovania. A keďže toto bola moja prvá kniha od Ricka, začínam uvažovať, že by som si prečítala aj jeho sériu o Percym Jacksonovi. :)
      Ďakujem veľmi pekne :)

      Odstrániť
  2. Tuto sérii bych si chtěla přečíst, ale nejdřív bych se mohla pustit znovu do Percyho. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Percy sa mi veľmi páčil, rada by som sa k tejto sérii dostala.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. serii Percy Jackson mam prectenou a v Bozich Olympu cekam na posledni knihu, a musim rict, ze jsem na nich zavisla :-P

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Oooooo supeer milujem percyho a vidím že aj bohov olympu budem milovať! :D Ďakujem za skvelú recenziu :p

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)