streda 21. mája 2014

RECENZIA: Federica Bosco: Zamilovaná do anjela


Žáner: dievčenský román
Séria: Innamorata di un angelo
Diel: #1
Vydavateľstvo: Motýľ (SK)
Počet strán: 318
Väzba: Pevná 
Originál názov: Innamorata di un angelo



Anotácia:
Temperamentná Mia, potomok Talianky a Angličana, je odvážna rebelka, ktorá statočne čelí nástrahám dospievania, akými sú škola, priatelia, rozvedení rodičia či búrlivý vzťah s mamou. Popritom tajne sníva o baletnej škole Royal Ballet School v Londýne.
Miin život sa ešte viac skomplikuje, keď sa bezhlavo zamiluje do Patricka, brata svojej najlepšej priateľky, ktorý je taký očarujúci, že je pre ňu stelesnením anjela.



Prečítajte si recenziu v článku. :)




Už na prvých stranách je jasné, že príbeh nebude prechádzka ružovou záhradou.
Stretávame sa s hlavnou hrdinkou Miou.
Mia predstavuje 17-ročné tínedžerské dievča, ktoré trápia milióny problémov. Nikto ju nechápe, nič sa jej nedarí, nikto ju nepodporuje. A dospievanie určite nie je také, aké si ho ako malá predstavovala. Je oveľa ťažšie.
Väčšina tínedžerov sa sťažuje na celý svet, ako je proti nim, ako je všetko naprd, ale pritom sami nič nerobia pre zlepšenie. Mia k nim ani zďaleka nepatrí.
Od malička sníva o tom, ako sa raz vydá na cestu profesionálnej primabaleríny. Kľud hľadá v balete.
Jej snom je dostať sa na Kráľovskú Baletnú školu, no musí ešte veľa drieť a hlavne získať financie.
Ako každej mladej slečne aj jej tvorí svet najlepšia kamarátka Nina, samí chlapci, plány. Jej srdce od malička patrí Patrickovi (brat Niny), ktorý o jej citoch vôbec nevie.
Dostane sa Mia na prestížnu školu?
Budú jej problémy len "tínedžerské depky", alebo bude čeliť niečomu vážnejšiemu?

"Nikdy by som sa nevzdala, kým by som nevyskúšala všetko."

Mia si vás určite získa (teda aspoň mňa si získala) svojím humorom, sarkazmom a iróniou. Nevyniká žiadnymi výnimočnými schopnosťami a to sa mi na nej najviac páči. Je to proste OBYČAJNÉ DIEVČA, nič viac, nič menej. Zažíva vzostupy, ale aj pády. Prežíva lásku, ktorá je pre ňu nedosiahnuteľná. Zmietaná emóciami niekedy neuvážane koná, ale na druhú stranu si svoje skutky neskôr uvedomí a úprimne ľutuje. Vyslovuje veci, ktoré ani nemyslí vážne a musí niesť dôsledky. Bohužial takáto už raz puberta je. 

Koniec.. no čo dodať? Veľa ľudí mi hovorilo, že si poplačem. A to teda nepreháňali. Posledné strany som mala rozmazané slzami a záložka to schytala tiež. 

SPOILER !!!!
Hodinu som neustále premýšľala ako sa to mohlo takto skončiť. Príliš kruté pre moje srdiečko :(Je mi ľúto Patricka a aj Mie, ktorá stratila svojho Anjela :(. 




Serva me. Servabo te. (Zachráň ma. Zachránim ťa.)

Autorka si na svojom diele dala záležať a čitateľa knižka dokáže ihneď zaujať. Je to príjemné osvieženie po nespočetne veľa fantasy knihách. U niekoho môže vyvolať nostalgiu. Nikdy nesmieme zabúdať akí sme boli...
Aj napriek tomu, že sa knižka rozbieha pomaly a nachádza sa tu aj hojne opisu, hodnotím ju vysoko, pretože mi učarovala svojím koncom a príbehom. Odporúčam ! :)

HODNOTENIE: 4/5

2 komentáre:

  1. Túto knihu milujem :3 !! Ale ten koniec... šokovalo ma to..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Koniec bol proste šokujúci až príliš :( aj pre mňa :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)