sobota 22. marca 2014

RECENZIA: Nicholas Sparks - Posledná pieseň


Podrobnosti:

Originálny názov: The Last Song
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 351 strán
Väzba: pevná väzba s prebalom

Anotácia:
Keď sa sedemnásťročnej Veronice Millerovej (Ronnie) rozviedli rodičia a otec sa odsťahoval do Wrightsville Beach v Severnej Karolíne, jej život sa obrátil naruby. Tri roky nato stále cíti odcudzenie a zlosť na rodičov, najmä na otca. Jej mama sa však odrazu rozhodne, že všetkým prospeje, ak Ronnie a jej mladší brat strávia leto u otca.
Ronnin otec, bývalý koncertný klavirista, si pokojne nažíva v plážovom mestečku, pohrúžený do maľovania umeleckého diela, ktoré sa má stať skvostom miestneho kostola. Zlostná rebelka Ronnie odmieta všetky jeho pokusy o zmierenie a vyhráža sa útekom do New Yorku ešte pred koncom leta. Čoskoro však stretáva Willa, miestneho lámača dievčenských sŕdc, o ktorom by si nikdy nepomyslela, že ju môže priťahovať, no keď sa pomaly prestáva brániť svojim pocitom, otvára sa najväčšej radosti a zároveň bolesti, aké kedy zažila.

Posledná pieseň je nezabudnuteľný príbeh o láske v jej nespočetných podobách – o prvej láske, láske medzi rodičmi a deťmi –, ktorý odhaľuje, ako najsilnejší ľudský cit dokáže zlomiť srdce a znova ho vyliečiť.
Prečítajte si recenziu v celom článku. :) 




! MÔJ NÁZOR MÔŽE OBSAHOVAŤ MENŠIE SPOILERY !

Túto knihu som sa rozhodla prečítať z dvoch dôvodov. Ten prvý bol, že som si veľmi obľúbila spisovateľa Nicholasa Sparksa a ten druhý, že milujem film, ktorý je natočený podľa tejto knihy.
A tak som mala šťastie a cez spolužiačku som sa dostala k tejto knihe. Tak a teraz sa môžem podeliť o svoju recenziu s Vami.

Kniha je písaná z viacerých pohľadov. Na začiatku každej kapitoly je napísané meno, kto je v danej kapitole rozprávač a teda z koho pohľadu je písaná. Kapitoly sú písané najviac z pohľadu hlavnej hrdinky Veronici, ktorú v knihe každý volá Ronnie.

 Ronnie je ten typ dievčaťa, ktoré bojuje so svojím životom. Žije so svojou matkou a s mladším bratom. Na celé leto má ísť k otcovi, s ktorým sa už 3 roky nerozpráva a ani neodpisuje na jeho listy. A práve toto leto sa jej stane osudovým, pretože od základov prehodnotí svoj život. Ako každé dievča, ktoré má 17 rokov, aj Ronnie má svoje problémy. Ako dej plynul, mohli sme pozorovať ako sa menili názory a pocity hlavnej hrdinky. Vďaka tomu sme boli vždy v obraze v tom, čo Ronnie cíti a čo práve prežíva.





Ako každá kniha aj táto má mužskú postavu, do ktorej by sa mohla Ronnie zaľúbiť. Táto postava sa volá Will. V knihe je vykreslený ako dokonalý chalan, ktorého my obyčajní smrteľníci nemáme šancu nájsť. Je krásny, milý, pracovitý, láskavý... Pochádza z dobrej a finančne zabezpečenej rodiny, pritom on sám nepôsobí ako snob. Práve naopak pracuje v ocovej opravovni aut a je dobrovoľník. Čo viac si priať. Will je opäť tá mužská postava, do ktorej sa zamilujete alebo si ho aspoň obľúbite. 


Knihu som si ihneď zamilovala. Milujem štýl písania Nicholasa. Pretože Nicholas nepíše tie bez zmyslu plné príbehy, ktoré sú stále viac a viac v móde a čoraz častejšie sa objavujú na pultoch v kníhkupectvách. Práve naopak. Autor si je vedomý svojho talentu a preto sa nemusí schovávať za napríklad sexuálne scény, ktoré zaberajú pomaly 3/4 knihy.

Nicholas sa so svojimi príbehmi vyhrá a každý jeden príbeh, ktorý vznikol pod jeho perom Vás chytí za srdce. Tento raz nám autor priniesol príbeh, ktorý je zameraný nie len na lásku medzi dvomi mladými ľuďmi, ale aj na tú rodičovskú lásku, ktorá je podľa mňa omnoho silnejšia a stálejšia. To vidíme aj na príbehu.
Ako sa dej odohráva môžeme pozorovať zmeny postoja Ronnie k otcovi a to, ako sa jej láska k nemu opäť vynára z úzadia, kde sa ju snažila skryť. 

     Dej bol bez najmenšej chybičky, k čomu prispeli veľmi vedľajšie postavy ako napríklad Marcus, ktorý to nemal v hlave úplne poriadku, ale aj Blaze, ktorá sa ukázala ako veľmi zvláštna, ale zato zaujímavá postava.  Tiež knihe prospela druhá zápletka, okolo ktorej sa dej trošku motal ... Ale viac nepoviem (asi aj tak viete na čo narážam :) Či už z filmu alebo z knihy )Dej bol bez najmenšej chybičky, k čomu prispeli veľmi vedľajšie postavy ako napríklad Marcus, ktorý to nemal v hlave úplne poriadku, ale aj Blaze, ktorá sa ukázala ako veľmi zvláštna, ale zato zaujímavá postava.  Tiež knihe prospela druhá zápletka, okolo ktorej sa dej trošku motal ... Ale viac nepoviem (asi aj tak viete na čo narážam :) Či už z filmu alebo z knihy )

Musím povedať, že táto kniha ma chytila za srdce, čo môžem dokázať aj tým, že odkedy sa dostal Ronnien otec do nemocnice (Steve) skoro stále som plakala, čo sa mi ešte pri žiadnej knihe nestalo. Asi od strany 280 až ku koncu som skoro stále plakala. Keď som sa konečne ukľudnila a bola som pripravená pokračovať v čítaní stalo sa to, že som prečítala maximálne 10 strán bez plaču. No vždy autor prišiel s niečím emotívnym a ja som opäť čítala knihu cez slzy. :)

Hodnotenie: 5/5
Nebudem viacej prezrádzať. Ešte sa čo-to odo mňa dozviete v ďalšom článku, ktorý bude zameraný tiež na túto knihu.
Budem porovnávať knihu a film. :*
S pozdravom
RoBerta_D*

8 komentárov:

  1. Já jsem tedy viděla jenom film a musím říct, že patří mezi moje oblíbené. Netuším, jestli se pustím i do knihy, ale nejspíše ano. Ale já jsem taky docela dost emotivní člověk, takže bych určitě většinu knihy probrečela...:D :)
    Moc pěkná recenze. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa to je tak isto. Film som videla minimálne päťkrát a to nepreháňam :) Myslím, že z knihy by si bola nadšená :) Neboj sa väčšinu nie, možno tak 1/3 tak ako ja, ale neľutujem lebo stálo to zato :)

      Odstrániť
  2. Všade čítam ako Nicolas Spark úžasne píše... Poslednú pieseň by som si chcela rozhodne prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dlho som okolo jeho kníh chodila bez povšimnutia, až som raz na meniny dostala od sestry knihu Šťastlivec a som rada, lebo som sa dostala k úžasným knihám :) Odporúčam, myslím že táto kniha nesklame :)

      Odstrániť
  3. Film jsem viděla teda dřív, ale kniha byla lepší :). Je to moje první přečtená kniha od Sparkse a je to vážně skvělý spisovatel :). Po půl roce se konečně chystám na další jeho knihy a už se nemůžu dočkat až si je přečtu :). Jinak pěkná recenze ;).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa to je tak isto. Najskôr som videla film a až na základe pozretého filmu som sa rozhodla prečítať knihu. A máš pravdu kniha bola lepšia :) . Ja som od Sparksa prečítala len 2 knihy (túto a Šťastlivca) ale hodlám to zmeniť.
      Keď prečítaš od neho knihu, kľudne mi daj vedieť, že aká bola. ;)
      Ďakujem, som rada že sa páči :)

      Odstrániť
  4. Vím o knize, vím o filmu, ale ani k jednomu jsem se zatím nedostala. Třeba časem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj odporúčam. Ja som videla film a čítala aj knihu a naozaj vrelo odporúčam :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)