RECENZIA: Kresley Cole - Láska a nádej

Séria: MacCarrick Brothers
Diel: #2
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 280
Väzba: Pevná
Originál názov: If you desire

Ďalší príbeh o bratoch MacCarrickovcoch, drsných škótských horaloch, ktorých osudy poznačila dávna veštba. Hugh, prostredný z bratov MacCarrickovcov, sa v mladosti bláznivo zaľúbil do krásnej anglickej dievčiny. Aj Jane Weylandová mala oči len preňho a pevne verila, že si ju raz vezme za ženu. Keď ju namiesto toho jedného dňa opustil, zrútil sa jej celý svet. A keď sa po rokoch Hugh vráti, aby ju ochránil pred nepriateľmi jej otca, obaja zistia, že ich vzájomná príťažlivosť je rovnako silná ako pred rokmi. Mladá žena však netuší, že nad jej vyvoleným sa vznáša zlovestný prízrak rodinnej kliatby…

Môj názor (môže obsahovať spoilery):
Jedná sa o druhý diel zo série o bratoch MacCarrickovcoch. Zatiaľ, čo dej prvého dielu zo série sa rozbiehal veľmi pomaly, o druhom dieli sa to povedať nedá. Nenachádza sa tu zdĺhavý úvod do prostredia a hneď po pár stránkach vás kniha priam vtiahne do deja.
V tomto príbehu sa oboznamujeme s prostredným bratom Hughom, ktorý sa živí zabíjaním ľudí pre kráľovskú korunu.

Po poskytnutí pomoci svojmu bratovi Courtovi, obdrží Hugh dopis od svôjho priateľa Weylanda, ktorý mu odkazuje, že Janie (dievča, do ktorého je Hugh zamilovaný už celé roky) je v nebezpečí. Keď dorazí za Weylandom zistí, že sa jedná o vážne nebezpečie. Janie by sa mala stať obeťou Greya, ktorý bol kedysi Hughov priateľ, no po skúsenostiach s ópiom Grey zošalel. Jediný, kto ju vie najlepšie ochrániť je práve Hugh. Nato, aby mohli odísť z krajiny a ukrývať sa pred Greyom a aby Janiena povesť nebola poničená, musia sa spolu zosobášiť. Pod podmienkou, že keď bude po všetkom, manželstvo sa jednoducho anuluje. Ale keďže Janie a Hugh k sebe vždy prechovávali lásku, nie je to také jednoduché. Po čase zisťujú, že ich láska stále pretrváva. Hugh sa však obáva starej veštby a preto si od Janie drží odstup. Postaví sa však Hugh proti  veštbe a bude sa riadiť srdcom?

Vzhľadom na jednotku, musím povedať, že druhý diel sa mi páčil omnoho viac. Príbeh sa rýchlo rozbiehal a neboli tu zbytočné opisy a hluché miesta. Knižka ma vedela miestami aj parádne nahnevať. Tvrdohlavosť postáv ma vedela dohnať k šialenstvu a často som knižku proste musela zavrieť a ukľudniť sa.

Čo sa týka hlavných postáv nemám čo dodať. Bratov som si veľmi obľúbila kvôli ich neskrotným povahám. Sú to chlapi, ktorí vedia ako si poradiť zo životom  a aj keď sú zastihnutí kliatbou, ktorá sa na nich podpísala, majú stále nádej, že aj oni okúsia šťastie.

HODNOTENIE: 4/5

*SMILEY *