RECENZIA: Lucinda Rileyová - Sedem sestier

Žáner: romanca
Vydavateľstvo: Vydavateľstvo Tatran
Séria: The Seven Sisters
Počet strán: 436
Väzba: pevná väzba s preobalom
Originálny názov: The Seven Sisters

Strhujúci úvodný román historicko-romantickej série o neuveriteľných osudoch nevlastných sestier Maie, Ally, Star, Cece, Tiggy, Electry a Merope, siedmych sestrách, vychádza z mytologického príbehu o Plejádach, ktoré Zeus v záujme ich bezpečia umiestnil na oblohu v podobe žiarivej hviezdokopy. Každý príbeh sa začína v nádhernom zámku na brehu Ženevského jazera, domove všetkých sestier. Zídu sa tam po správe o smrti milovaného otca, tajomného miliardára, ktorý ich adoptoval v útlom detstve z rozličných končín sveta a každej zanechal obálku s odkazom na ich minulosť a záhadný pôvod.
   Prvý diel opisuje príbeh Maie, najstaršej sestry, ktorú jej pátranie po pravej identite zavedie na druhý koniec sveta do schátranej vily v brazílskom Riu de Janeiro. Kúsky rodinnej mozaiky jej odhalia nečakané súvislosti so záhadným príbehom lásky spojeným s Parížom a so stavbou slávnej sochy Krista Spasiteľa týčiacej sa na hore Corcovado nad najkrajším mestom sveta.

Ku knihe Sedem sestier som sa dostala pomerne náhodou. Na internete som videla správy o pripravovanej novinke Tieňová sestra, ktorá je tretím dielom tejto série a keďže som nechcela začínať od stredu, tak som si zaobstarala prvý diel.

Sedem sestier je skvelým úvodom do spolovice historickej a spolovice súčasnej romance.

Séria sa venuje adoptovaným dcéram tatka Slaného. Osamelý muž si zo svojich potuliek nenosil len suveníry ako bežní ľudia, on si domov prinášal aj deti, konkrétne dcéry, ktoré sa rozhodol pomenovať po mytologickom príbehu. Jeho smrť bola nečakaná a priniesla dcéram jeho posledný odkaz. Ak chcú nájsť svojich predkov a objaviť svoju minulosť, zanechal každej nápovedu, od ktorej sa môžu odraziť.
   Kniha Sedem sestier ako prvý diel série rozpráva príbeh najstaršej z dcér - Mayi. Maya bola prvá a aj keď bola vždy spokojná so svojim životom, predsa len túži objaviť svoju minulosť. A tak sa vydáva do Ria, kde pátra po svojej histórii.

V knihe sa striedajú dva pohľady a dve časové obdobia. Súčasnosť tvorí Maya, minulosť jej prastará mama Izabela. Autorka sa rozhodla ísť skutočne do minulosti niekoľkých generácií, aby dala príbehu komplexný prehľad a samozrejme návod pre pochopenie. Pohľady sa striedajú v ucelených blokoch, preto nie je ťažké zorientovať sa. Priznám sa, mne osobne sa striedanie príbehov veľmi páčilo. Autorka vo mne vyvolala obrovskú zvedavosť, pretože som chcela zistiť záhady a tajnosti rodiny Aires Cabral rovnako ako hlavná postava Maya.
Dovolím si tvrdiť, že Sedem sestier je dokonalým čítaním pre niekoho, kto má rád nielen súčasnú ale aj historickú romancu. Prelínanie príbehov je nielen prirodzené ale aj pútavé.

V deji vystupuje veľké množstvo postáv. Každá sa dá istým spôsobom zatriediť a ku každej si ihneď vytvoríte vzťah. Spočiatku môže byť to množstvo mätúce, no keď si na ne vytvoríte názor, nezmýlite si ich.  Autorka sa dôsledne povenovala každej postave a vytvorila tak pevné charaktery, že ich môžete len obdivovať. Mňa spracovanie postáv ohúrilo a celkovo zastávam názor, že práve postavy a ich charakter tvoria gro celého príbehu.

Kniha ma kúzlo a dokáže naplno očariť. Viac sa nedá ani prezradiť, treba ju jednoducho prečítať.