pondelok 21. októbra 2024

RECENZIA: Lisa Jewellová - Never jej ani slovo

Žáner: krimi/triler
Vydavateľstvo: Vydavateľstvo Tatran
Počet strán: 368
Väzba: pevná s p
 Príspevok: Úpravy rebalom

Anotácia:
Majsterka napätia a nepredvídateľných zvratov Lisa Jewellová prináša po úspešnom románe Rodina v podkroví ďalší napínavý triler – tentoraz o sile manipulácie a klamstiev a ich schopnosti ničiť ľudské životy.
Úspešná žurnalistka a autorka podcastov o príbehoch silných žien Alix Summerová oslavuje svoje štyridsiate piate narodeniny v miestnom pube, keď sa jej prihovorí nenápadná Josie Fairová, ktorá tam tiež oslavuje. Sú narodeninové dvojičky. Josie presvedčí žurnalistku, aby sa vo svojom ďalšom projekte venovala práve jej životnému príbehu: svojho manžela stretla, keď mala trinásť a on štyridsať. Keď však začnú nahrávať podcast, Alix si rýchlo uvedomí, že jej nová známa skrýva desivé tajomstvá, a skôr než sa nazdá, Josie sa jej votrie nielen do života, ale aj do domu.
Alix sa začne obávať, že sa svojej novej spolubývajúcej už nikdy nezbaví, no tá náhle zmizne. Až vtedy žurnalistka zistí, akú skazu po sebe Josie zanechala, pričom život Alix a životy jej blízkych sú v smrteľnom ohrození.
Kto je Josie Fairová a čo má na svedomí?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran



Autorka ma zaujala svojimi knihami Rodina v podkroví či Rodina z domu tieňov. Vďaka nim som sa rozhodla siahnuť aj po ďalšej autorkinej novinke a poviem vám, bola to teda poriadna jazda. 

Never jej ani slovo je skutočne pútavý a napínavý triler. Všetko sa začína pomerne nevinne. V úvode spoznávame tzv. Narodeninové dvojčatá Alix a Josie. Dve ženy narodené v jeden deň, ktoré zvedie dokopy náhodné stretnutie v bare časom vyústi do niečoho ďaleko za hranicami zdravého rozumu. Podcast o živote Josie Fairovej je začiatkom všetkého...

Už po prečítaní prvých kapitol som mala z čítania nepríjemný pocit a husiu kožu. Josie na prvý pohľad pôsobí celkom obyčajným dojmom, ale niečo na jej správaní mi od začiatku nedalo pokoja, takže som k nej pristupovala s veľkou dávkou nedôvery. Ako príbeh plynul a viac som sa dostávala do jej života, tak som pochopila, že to s ňou vôbec nebude jednoduché. Je skvelou manipulátorkou, čo sa prejaví na jej vzťahu k Alix, ktorú totálne ošiali a sčasti sa tomu vôbec nečudujem. Alix potrebovala nový senzačný podcast, pre ktorý jej Josie so svojim životným príbehom dokonale pasovala, takže čo už koho po tom, že Josie trošku zneužije. Josie chcela byť tou senzáciou a dostať sa Alix pod kožu. Celý čas som sa ale čudovala, čo všetko bola Alix ochotná tolerovať, pretože tých varovných signálov, aby od toho dala ruky preč, bolo naozaj veľa. Priznám sa, že taký nepríjemný pocit z čítania ako som mala pri tejto knihe som už dlho nezažila. Autorka dokázala vytvoriť naozaj mrazivú atmosféru, ktorá dokonale sedela k psychologickej hre, ktorá medzi postavami prebiehala. Každá situácia mala správne načasovanie a príbeh posúvala o level napätia vyššie. Každý krôčik Josie bol krôčikom k ešte väčšiemu zúfalstvu a tragédii. 
Páčilo sa mi ako autorka poňala postavu Josie. Na jednej strane som s ňou chcela súcitiť a veriť jej každé slovo, na druhej strane som ale vnímala jej temnú stránku a to že jej nedôverujem, takže sa to vo mne miestami bilo. 

Zo záveru som zostala mierne rozpačitá. Príbeh sa úplne neuzatvoril a zostalo tam viacero nezrovnalostí, čo ma teda nenadchlo. Žeby to malo mať pokračovanie? :/

@terezickka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)