sobota 9. marca 2024

RECENZIA: Richelle Mead - Indigové kúzlo (Pokrvné putá #3)

Žáner: YA, fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Séria: Pokrvné putá
Diel: #3
Počet strán: 376
Väzba: paperback

Anotácia:
Zakázaný bozk otriasol Sydney až do špiku kostí a zmätená sa snaží určiť hranice medzi alchymistickým učením a volaním srdca. Situáciu jej skomplikuje aj zoznámenie s príťažlivým rebelom Marcusom Finchom - bývalým alchymistom, ktorému sa podarilo vymaniť spod vplyvu organizácie a teraz je na úteku. Marcus chce zasvätiť Sydney do tajomstiev, ktoré pred ňou skrývajú alchymisti. Keď však na ňu nalieha, aby sa vzbúrila proti tým, čo ju vychovali, Sydney zistí, že oslobodiť sa je ťažšie, než si myslela. Hlboko v sebe má zakorenenú starú, tajomnú mágiu a počas pátrania po čarodejnici, ktorá poľuje na mladé novicky, si uvedomí, že jej jedinou nádejou je poddať sa svojej magickej krvi - inak by mohla byť ďalšou obeťou.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Richelle Mead a jej upírsky svet ma stále baví. Tretie pokračovanie Pokrvných pút opäť prináša dobrodružstvá mladej alchymistky Sydney, do ktorých zasahujú aj jej najbližší priatelia. 

Indigové kúzlo mierne odbáča od sveta upírov, dampírov, strigojov a alchymistov. Do popredia sa dostáva mágia, ktorá drieme aj v našej hlavnej hrdinke. Sydney pozvoľná začína prichádzať na význam a pozitíva mágie a tým sa dostáva samozrejme aj do nových problémov.  

Mám rada ten pocit, keď sa vraciam do sveta, ktorý Richelle Mead vytvorila. Je to čosi známe, čo ma dokáže zahriať pri srdci a poskytnúť mi dokonalý oddych. Po záverečných udalostiach druhého dielu som horela nedočkavosťou a túžbou zistiť, ako sa postavy so všetkých vysporiadajú a či sa konečne pohnú vpred. Taktiež ma zaujímalo, akým smerom sa séria začne uberať a čo nové si autorka pre čitateľov prichystá. Som rada, že z toho nie je druhá Upírska akadémia a že je to kvázi nový magický svet, ktorý ponúka mnoho možností. 
Ako som už spomínala aj v predchádzajúcich recenziách, každá kniha série je takou malou časťou oveľa väčšieho príbehu. Buduje príbeh do jeho finálnej podoby, ktorú síce ešte nepoznám, no určite bude zaujímavá. 

Indigové kúzlo veľmi neposúva dejovú linku série, skôr malými krokmi rozohráva zápletky, ktoré budú hrať rozhodujúcu úlohu v pokračovaniach.  Je to teda taký slabší odvar, ale to neznamená, že nezaujme. Mňa osobne opäť zas a znova kniha pohltila a dokázala som si užiť akciu aj romantiku. S postavami je to tu tentokrát také skromnejšie, autorka na ne nedáva taký dôraz, no jednoducho pri tejto sérii viem, že to ďalšími časťami autorka doženie. 

@terezickka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)