RECENZIA: Mona Kasten - Začať znova

Žáner: NA, romantická
Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Znova
Počet strán: 373 strán
Väzba: paperback
Originálny názov: Begin again

Allie Harperová odchádza na vysokú školu za vidinou nového začiatku. Vzdáva sa snobského života a necháva minulosť za sebou s vedomím, že už nikdy neprehovorí s rodičmi. Pred začiatkom semestra je však ťažké nájsť vhodný podnájom. Dobré izby sú obsadené, ponúk je žalostne málo. Chvíľu to vyzerá na noc v aute, keď sa vyberie na poslednú obhliadku. Byt je nádherný, ale má jednu chybu. Volá sa Kaden White. Príťažlivý chalan s ľahostajným prístupom k životu by možno stál za hriech, ale to arogantné a odmerané správanie! Pravda, Allie nemá na výber, tak sa nasťahuje.
Kaden jej vo dverách oznámi súbor pravidiel. Ak sa ich podnájomníčka nebude držať, môže sa rovno zbaliť:
              1.  Neobťažuj ma svojimi babskými problémami.
              2.  Nekomentuj moje dámske návštevy.
              3.  NIKDY sa spolu nevyspíme.
Na prvý pohľad jednoduché. Veď kto by sa chcel zapliesť s takým neotesancom ako Kaden? No Allie postupne zisťuje, že v Kadenovi sa skrýva oveľa viac, ako sa zdá a na svoje správanie má vážny dôvod.

Niekedy rozmýšľam, či už nie som príliš stará na takýto žáner kníh. No pri čítaní som našla jednoznačnú odpoveď na moju otázku. Nie, na tento žáner kníh nebudem nikdy pristará a verím, že ma nikdy neomrzí. Tak isto ako ma neomrzí ani tento konkrétny príbeh.
Vždy keď idem čítať knihu od pre mňa neznámej autorky, vždy mám pochybnosti, či sa mu bude páčiť, ako je kniha napísaná, či tam nebude veľa opisu alebo či nebude dej zbytočne dlhý a umelo natiahnutý.
 Tak v tejto knihe sa nenachádza ani jedno z vyššie uvedeného. Už od prvej strany začala byť kniha zaujímavá, prvé stretnutie Allie a Kadena bolo humorné a plné čohosi, ničoho a zároveň všetkého. Ani raz som nemala chuť knihu odložiť, že by ma nudila. Práve naopak príbeh ma pohltil od samotného začiatku a ja som sa ním nechala unášať. Celou knihou nás sprevádza pohľad Allie, no ja by som možno uvítala aj pár kapitol z pohľadu Kadena. No to je len moje prianie a neprítomnosť Kadenovho pohľadu nijak nezhoršil kvalitu príbehu. Dej sa úžasne plynulo vyvíja bez akéhokoľvek zadrhnutia a stagnácie. Žiadne opisy navyše, žiadna vata, len plnohodnotný príbeh a veľa dialógov.
    Príbeh ma zaujal nielen tým, že bol skvelo napísaný ale taktiež aj tým, že autorky vo svojej predstave a mysli vytvorila skvelé postavy. A mne sa najviac zapáčila predstava, že hlavný hrdina Kaden, nie je žiaden bohatý a úspešný muž, respektíve alfasamec, ktorý má neskutočnú potrebu všetko riadiť a ovládať. Je to skôr jeden nevrlý, sexi drsniak a po lepšom preskúmaní tejto postavy, tak aj veľmi milý, priateľský a ochranársky muž/ chalan, ktorý vám hneď prirastie k srdcu.
     Práve Allie je tá, ktorá pochádza z bohatšej rodiny alebo sa mám vyjadriť, že pochádza z bohatej rodiny, do ktorej úplne nezapadla, pretože nebola tou dokonalou bábkou, ktorá má byť pekná no sprostučká. Rodičia ju považovali len za posledný diel skladačky, ktorý potrebovali na vytvorenie perfektného obrazu o dokonalej šťastnej rodine. Lenže Allie sa rozhodla utiecť od minulosti a začať nový život 1700 kilometrov ďaleko od svojej rodiny a bývalého priateľa. A tak sa Allie ocitá sama v novom meste, v aute do ktorého napchala celý svoj doterajší život a hľadá si podnájom. Čo sa ukázalo, že bude o čosi ťažšie ako si pôvodne myslela, až keď sa s poslednou nádejou ocitá pred dverami posledného možného podnájmu. Pred dverami Kadena Whita, kde sa stretáva s jeho podmienkami podnájmu. A tu s ocitáme v kapitolách plných humoru, podpichovania, odvrkovania, robenia si naschválov. Chémia medzi týmito postavami fungovala úplne perfektne a a aj keď ich vzťah nebol ukážkový, no o to bol viac realistickejší a páčilo sa mi sledovať ako sa s každou jednou prečítanou kapitolou ich vzťah vyvíja a naplňuje sa dôverou, priateľstvom a nakoniec i láskou. Na Allie bolo zaujímavé a zároveň mierne iritujúce, že podchvíľou plakala či už sa stala nejaká drobnosť, alebo ju niečo dojalo... Ako fakt vážne podchvíľou.
K tomuto všetkému dostanete ešte balíček zaujímavých vedľajších postáv, ktoré perfektne dotvárajú celkovú atmosféru príbehu a rozvíjajú jeho dej aj o vedľajšie dejové línie okrem tej hlavnej.
Takže ak ste nečítali túto knihu a máte radi YA knihy, plné humoru a doťahovania sa postáv tak určite po tejto knihe siahnite. A ja už teraz viem s istotou povedať, že sa neskutočne teším na ďalšie časti tejto série a dúfam, že sa do nich začítam čím skôr. Pretože poviem vám, už včera bolo neskoro.