RECENZIA: Estelle Maskame - Vieš, že ťa potrebujem?

Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: DIMILY
Diel: #2
Počet strán: 328 strán
Originálny názov: Did I Mention I Need You?

Láska nemá žiadne pravidlá.
Eden už svojho nevlastného brata Tylera nevidela skoro rok. Hoci svoj tajný vzťah zo strachu z okolia ukončili, nemôže naňho zabudnúť. Takže keď ju pozve, aby s ním strávila leto v New Yorku, neváha ani na chvíľu. Lenže za dva roky sa všeličo zmenilo. Ona chodí s Tylerovým najlepším priateľom Deanom a aj Tyler sa posunul ďalej. Ako dopadne ich stretnutie v slnkom rozpálenom New Yorku, v meste, ktoré nikdy nespí? Odolajú pokušeniu alebo sa dajú uniesť svojimi citmi? A je ich láska dosť silná, aby ustála skúšku, ktorá nebude jednoduchá?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Albatrosmedia.sk

Po prečítaní prvého dielu som mierne váhala, či siahnuť po druhom diely a či vôbec dať, tejto sérií ešte šancu. A prečo? Z toho dôvodu, že počas čítania prvého dielu som si neustále kládla otázku: "To ako vážne?". Podľa mňa mala autorka skvelú myšlienku pre knihu ale akosi zle zvolila hlavnú zápletku, ktorá mne vonkoncom nedávala zmysel a to, prečo by dvaja ľudia, ktorí sa do seba zamilujú nemohli byť spolu a to len z toho dôvodu, že jej otec sa oženil z jeho matkou. Eden s Tylerom nevyrastala, nemajú k sebe žiadne vzťah tak ako prečo by nemohli byť spolu? Časom som sa nad túto absurditu, preniesla a dala nakoniec šancu aj druhému dielu s nádejou, že bude o čosi lepší ako ten prvý.
Did I Mention I Need You? (DIMILY #2) by Estelle Maskame

Bohužiaľ, nebolo tomu tak. Jediná vec, ktorá ma nesklamala bola tá, že kniha je vážne super napísaná a z tejto stránky nemám čo vytknúť. V knihe sa nenachádza zbytočné množstvo opisu, ktoré by mi prekážalo. Celým príbehom nás sprevádza pohľad Eden - tu by som možno uvítala aj pohľad Tylera, ale túto absenciu neberiem nijak tragicky.
     Čo sa týka príbehu, tak dej sa odohráva približne rok po udalostiach, ktoré boli v prvej časti. Tentokrát sa ocitáme v New Yorku, keďže Eden prijala pozvanie od Tylera stráviť leto s ním v NY. A tak sa opäť ocitáme v tom zvláštnom kolotoči, ktorý sa neustále točí kvôli ich vzájomným pocitom. Eden stále miluje Tylera, polku pobytu v NY žiarli na jeho kamarátku Emily a pritom ona sama chodí s nejlapším Tylerovim kamarátom - Deanom. V tomto momente sa mi opäť začala v mysli objavovať otázka "To ako vážne? Zamilovaný trojuholník" - klasické klišé, pri ktorom som dúfala, že už jednoducho z príbehov vymizlo a spisovatelia majú lepšiu fantáziu ako niečo tak prízemné a otrepané, ale zjavne nie.
Viac menej som počas prvej polky mala pocit, že kniha sa točí len okolo Tylera a Eden to ako vzájomne na seba žiarlia, ako majú neustále na seba sexuálne narážky a nič viac. A potom aby nás autorka aspoň niečim prekvapila tak zrazu, do NY príde Dean s Edeninými kamarátkami a s Tiffany (ex-priateľka Tylera a klasicky americká mrcha) Ta-dá.
Nezmyselné vyhrážky Tiffany, čo spraví ak to Eden neukončí s Tylerom a podobné nezmysli boli celkom časté v druhej polovici príbehu.

A vrchol všetkého bol záver, ktorý ma maximálne dostal. Zrazu Eden a ani Tylerovi nevadilo, že sú nevlastný súrodenci a už svoj vzťah prezentovali, že nie je na ňom nič zlé a že oni sa nemusia za nič hanbiť alebo už vôbec ospravedlňovať. A ako to nakoniec dopadlo? Tylerovi zrazu došlo, že celý rok sa snažil byť lepším kvôli Eden a nie kvôli sebe a preto, sa musí od nej odpútať a stať sa lepším, lebo to chce on sám. Nejdem sa k tomu radšej ďalej ani vyjadrovať.
     No pri prečítaní tohto dielu som si uvedomila, že chyba nie je ani tak v tom ,že príbeh je predvídateľný a nelogický, ktorý mi hlava neberie ale problém je v tom, že už som na takéto romantické klišé asi moc pristará a knihu by som skôr odporúčala vekovej kategórie pod 20 rokov.
     Hodnotenie vo vizuálnom prevedení tentokrát nedám, pretože verím, že veľa ľuďom sa tento príbeh páči a to, že ja som realista, ktorý potrebuje vo všetkom mať logickú súvislosť značne ovplyvnilo môj názor na túto knihu. Takže moje odporúčanie na záver: prečítajte si knihu sami a utvorte si svoj vlastný názor, pretože môže byť diametrálne rozdielny ako ten môj.