RECENZIA: Estelle Maskame - Vieš, že ťa milujem?

VieÅ¡, že Å¥a milujem?Žáner: YA, romantická
Séria: DIMILY
Počet strán: 360 strán
Väzba: brožovaná väzba
Originálny názov: Did I Mention I Love You

Eden sa ani trochu neteší na leto v Kalifornii. Má ho totiž stráviť u novej rodiny svojho otca, ktorého už tri roky nevidela. Prázdniny by mala prežiť s macochou a tromi nevlastnými bratmi – ľuďmi, ktorých vôbec nepozná ani netúži spoznať. Najväčšie komunikačné problémy nastanú s Tylerom, najstarším z bratov. Nevyzná sa v jeho divokej povahe, nemôže vystáť jeho drzý pohľad a ego vyššie než kopce v Beverly Hills. Stále však naňho niekde naráža, a čím viac spoznáva jeho svet nekonečných večierkov a hier, pri ktorých sa porušujú pravidlá, tým viac ju zaujíma. Pomaly stráca hlavu pre lásku, ktorá je zakázaná...
DIMILY je skratka vytvorená zo začiatočných písmen názvu prvého dielu trilógie Did I Mention I Love You? Autorka Estelle Maskame má obrovskú fanúšikovskú základňu a jej séria sa stala svetovým fenoménom. Vo Veľkej Británii sa zaradila do rebríčka piatich najlepších young adult kníh všetkých čias.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Albatrosmedia.sk

Pri tejto knihe som sa prvotne nechala zlákať obálkou, ktorá podľa mňa lahodí oku, pretože je jednoducho úžasná a ja som akosi v kútiku duše vedela, že ju jednoducho musím mať u seba v poličke, kde sa bude krásne vynímať. No priznám sa, že anotácia na knihu ma tiež zaujala a to už o čosi dávnejšie, kedy som na túto knihu narazila ale v českom vydaní a keď som zistila, že už je aj slovenské vydanie na svete tak som neváhala.
Did I Mention I Love You? (DIMILY #1) by Estelle Maskame   I keď som sa nechala prvotne zlákať obálkou, tak vôbec neľutujem, pretože to bola trefa do čierneho.  Kniha bola skvelo napísaná, so skvelým príbehom a v podstate sa priam sama čítala.

Celý príbeh je napísaný z pohľadu hlavnej hrdinky Eden. I keď ja skôr preferujem, keď sa príbeh zameriava na obe hlavné postavy (aby bola uspokojená moja zvedavosť, čo sa odohráva v hlave druhej postavy), to že tento príbeh bol len z pohľadu Eden mi vôbec nevadil a ani nijak inak nepokazil príjemné čítanie. Čo ma ale najviac potešilo bol fakt, že kniha bola vážne skvelo napísané bez akéhokoľvek množstva zbytočných strán s maximálne zbytočným opisom alebo inými vecami.
    Samotné postavy sa mi veľmi páčili a to hlave svojou originalitou a jedinečnosťou, takže v knihe bolo o zábavu postarané. I keď som miestami mala pocit, že postavy sú presne zatriedené do určitého typu ako napríklad: typ dievčaťa, ktorá nie je "skazená" životom a spoločnosťou (Eden), potom sú to párty ľudia (Rachel a jej dav opitých kamarátov), ľahké a zákerné dievčatá (Tiffani) a v neposlednom rade sú to ignoranti (rodičia, ktorí i keď vidia, že niečo je zlé, akosi sa nemajú k tomu, aby s tým niečo spravili)

Hlavná hrdinka Eden (16 rokov) ma stráviť leto v Kalifornii. Čo je síce úžasné, keby ho nemusela stráviť so svojím otcom, ktorého už  roky nevidela odo dňa kedy opustil ju a jej matku a začal žiť so svojou novou rodinou. A tak sa Eden ocitá vo svojej novej "nevlastnej" rodine, ktorá pozostáva z otcovej novej ženy Elly a 3 nevlastných bratov.
Ako je už napísané v anotácií tak Eden ma najväčšie problémy s Tylerom - najstarší z bratov. Tyler bola vážne zaujímavá postava, pretože počas čítania ste jednoducho vedeli, že niečo sa pod jeho povrchom skrýva. No Tyler je len jedna velikánska a nenastaviteľná víchrica problémov.
    Čo sa týka romantickej stránky knihy, tak tá sa pekne a prirodzene rozvíjala, ak sa vezme do úvahy, že hlavné postavy sa stretli prvýkrát v živote. Ich vzťah je plný napätia, prvotnej nenávisti, úzkosti no i chémie. Kapitoly s Eden a Tylerom som priam "hltala" a bola som zvedavá do akých ďalších problémov sa opäť namočia, či v akých trápnych situáciách sa ocitnú.
     Príbeh celkovo hodnotím veľmi pozitívne, avšak našla sa tu jedna vec, ktorá mi neustále narúšala skvelý dojem z čítania. Asi od polovice knihy sa pomaly na každej jednej strane nachádzal fakt, že Eden a Tyler sú NEVLASTNÍ súrodenci. Tu sa mi naskytá otázka: "A čo?" Každý z nich má iných rodičov, doteraz sa nestretli a čo na tom, že sa do seba zaľúbili? To že ich rodičia tvoria pár nič na tom nemení. Neskutočne ma práve toto rozčuľovalo, pretože autorka sa rozhodla na tejto hlúposti postaviť fakt, že Eden a Tyler spolu nemôžu byť. A taktiež otázky čo by na ich vzťah povedala spoločnosť atď. To ako vážne?
    A druhá vec, ktorá ma iritovala svojou nereálnosťou bola tá, že Tyler bral drogy. To by nebolo až také iritujúce, ako skôr fakt, že on síce užíval kokaín, ale on od neho vôbec neboj závislý, lebo ho bral len na rozptýlenie. Tu sa mi naskytá druhá otázka: "To ako vážne?" Ako je môže aby niekto kto šnupe kokaín pre rozptýlenie nie je od neho závislí. Alebo sa zázračne vyliečil zo závislosti na základe veľkej a nehynúcej láske k Eden?
    Ako našla som si v knihe veci, ktoré ma maximálne stiahli do deja, ktorý sa mi vážne páčil, avšak vyššie spomínané dve veci mi pokazili celkový dojem z čítania. No i tak sa teším na ďalšie diely, ktoré si určite prečítam a budem dúfať, že budu o čosi realistickejšie.

Hodnotenie: 3,5/5