pondelok 7. marca 2016

RECENZIA: Emma Hart - Hrej vabank

Žáner: YA
Séria: The Game
Diel: #4
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 256
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: Worth the Risk

Anotácia:
Ona ztratila po jeho smrti část své duše.
On ztratil svého nejlepšího přítele, který mu stál po boku v dobrém i zlém.
Ale právě tahle tragédie by je mohla svést dohromady.

Kyle Daniels by nejraději ze své mysli vymazal dva dny svého života: Noc, kdy nebyl doma a jeho přítel zemřel, a den jeho pohřbu, kterého se nezúčastnil.
Teď odjíždí z Univerzity v Berkeley na prázdniny do svého rodného města. Verity Point v Oregonu už bez Cama není to, co býval. Je to jako návrat do prázdnoty. Jedinou útěchou a zároveň jediným pojítkem s jeho přítelem je Camova mladší sestra Roxanne.

Roxy Hughesová už ale není tou stejnou dívkou, jakou si Kyle pamatoval, než odjel studovat do Kalifornie. Zničená smrtí svého staršího bratra se dostala až na okraj propasti. Únik hledá v alkoholu a sexu – hlubina zapomnění je pro ni jediný lék, který ji dokáže zbavit hrůzy té osudné noci. Je totiž jediná, kdo viděl Cama umírat.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk


Hrej vabank je štvrtý diel série od Emmy Hart. Zároveň ide však aj o záverečný diel. V podstate som rada, že sa autorka rozhodla sériu ukončiť. Pri tretej časti Hrej férově som vnímala veľký úpadok. Vlastne som nepredpokladala, že sa k ďalšiemu pokračovaniu vôbec dostanem. Ale keďže nemám rada nedočítané série, tak som sa k tejto tenkej fialovej knižočke dopracovala. Výsledný efekt? Milé prekvapenie. 

Autorkinmu štýlu písania nemám čo vytknúť. Pre mňa ideál. Nezaťažuje čitateľa nezáživnými opismi ani zbytočne neodbieha od ústrednej témy. Podáva len také informácie, ktoré pri čítaní potrebujete a nevytvára zbytočné vedľajšie dejové línie, ktoré pre príbeh nehrajú žiadnu rolu. 
Možno to znie, že nemám rada príbehy s odbočeniami. Ale v skutočnosti také príbehy obľubujem, len pri iných žánroch. Pri tejto sérií by ma to nie veľmi zaujalo, keďže ide skôr o oddychové čítanie. Čiže očakávam iba niečo, čomu dokážem odhadnúť záver, no pritom sa u mňa vystriedajú mnohé emócie. 

Ak nemáte radi smutné príbehy, tak sa do toho nepúšťajte. Samotný úvod je už plný nenávisti, výčitiek ale predovšetkým smútku. Je to pochopiteľné, keďže Roxy ako hlavná postava bola pri tom, keď z jej brata unikal život. To zanechá stopu na každom - no každý sa s ňou vyrovnáva inak. Roxy si bohužiaľ zvolila tú horšiu cestu. Musím povedať, že motív je naozaj reálny. Mám dvoch bratov a je pre mňa nepredstaviteľné, že by som o nich prišla. Pravdepodobne by som situáciu neriešila ako ona, ale neodsudzujem jej správanie. Niekedy je ľahšie aspoň na čas zabudnúť. Aj keď to neskôr udrie oveľa intenzívnejšie. Opäť sa autorke podarilo chytiť čitateľa za srdce - znova to bola tá Emma Hart, ktorú som si obľúbila kvôli Hrej hráčem, Hrej tajně. A nie Emma Hart, ktorá napísala veľmi slabé Hrej férově. 

Klasicky sú k dispozícii dva pohľady: Roxy - Kyle. 
Ako ste si už v mojich recenziách mohli všimnúť, tak mám rada dvojité rozprávanie. V skratke preto, pretože mi to poskytuje možnosť lepšie pochopiť obe postavy. Niekedy je takéto rozprávanie prepracované do najmenších detailov, niekedy je to len povrchne. Emma Hart je taká stredná cesta. Jej hlavné postavy majú vytvorenú osobnosť. Dokáže popracovať na ich šarme, vytvoriť im typické vlastnosti, hlášky a vystupovanie. Už pri Hrej hráčem som si obľúbila slovné doťahovanie medzi postavami. Prítomné je aj tu. Očarila ma Kylova úprimnosť. Vie povedať veci natvrdo, ale nie preto aby zranil, ale aby pomohol. Slovná facka predsa človeka dokáže najlepšie prebrať. 
Vedľajších postáv sa tu nachádza len zopár. Dali by sa zrátať na prstoch jednej ruky, ale neberiem to ako negatívum. Dopĺňali dej, ale nekradli priestor hlavným postavám a tak to podľa mňa má byť. 

S touto sériou to bolo ako na hojdačke. Prvý diel bravúrny, druhý diel o niečo slabší, tretí diel pohroma a štvrtý diel sa už blížil na úroveň jednotky. Nedosiahol bravúrnosť, no napriek tomu to bolo niečo, čo sa mi príjemne čítalo. Byť väčšej iskry, tak to mohlo bravúrnosťou skončiť.


HODNOTENIE: 4/5

Smiley

3 komentáre:

  1. Súhlasím s tým, že bol tretí diel katastrofa (žiaľ asi ako jediná), ale tento sa mi páčil úplne najviac :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa tretí diel úplne znechutil, to ako keby ani nenapísala ona. :)) Pre mňa bol top prvý diel, ale tento sa mu približoval veľmi :)

      Odstrániť
  2. Přiznám se, že jsem skončila už u prvního dílu. Nesedlo mi jak autorka píše. Ale anotace u Hrej vabank zní dobře.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)