RECENZIA: Rick Riordan - Bohovia Olympu 4: Hádesov chrám

Séria: Bohovia Olympu
Diel: 4. diel
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 560 strán
Väzba: pevná s prebalom väzba
Originálny názov:  Heroes of Olympus: The House of Hades

Čas sa kráti… Bránu smrti, tajomný priechod medzi svetom živých a mŕtvych, ovládla Gaia so svojimi pomocníkmi. Zástupy netvorov prúdia na zem a chystajú sa prevziať vládu nad svetom. Prídu Percy a jeho priatelia na to, ako bránu zavrieť? Dokážu sa vrátiť z hlbín Tartaru, najtemnejšej časti podsvetia, ktorému vládne boh mŕtvych Hádes? Nebude to jednoduché! Sedem hrdinov z Proroctva musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment

Čítaj viac...

Ďalší strhujúci príbeh, ktorý vyšiel z pera Ricka Riordana. Musím priznať, že tohto autora som si nesmierne obľúbila. Zakaždým, keď mám možnosť začítať sa do jeho knihy, ma vždy prekvapí svojou fantáziou. Séria Bohovia Olympu, a teda konkrétne prvý diel, si ma hneď získala už po pár stranách. Nevedela som sa odtrhnúť od príbehu kým som sa nedostala na koniec knihy a hneď som chcela mať v rukách pokračovanie. Bála som sa, že toto nadšenie z tejto série časom opadne a diely budú čoraz horšie, nudné, a bude sa tam vyskytovať príliš hluchých miest. No autor opäť nesklamal a nakoniec som mala možnosť začítať sa do skvelého 4. dielu, ktorý nesie názov Hádesov chrám.

Každou ďalsšiuo knihou si autor získava moje srdce čoraz viac a viac. Zakaždým sa nadšene začítam do jeho kníh, pretože som si veľmi obľúbila jeho typický riordanovsky štýl písania. No jednoducho ho zbožňujem. Všetko je tak ako má byť. Dej je pútavý. napínavý a núti čitateľa čo najrýchlejšie knihu dočítať, pretože sa nevie dočkať ak sa to všetko napokon vyrieši. Vďaka jeho presným a podrobným opisom, ktoré sú vždy na mieste, sa nám pred očami odohráva celá výprava našich hlavných hrdinov.

Taktiež zbožňujem jeho postavy. Sú vtipné. Nie takým tým trápnym spôsobom, ale práve naopak, prirodzene a uvoľnene vtipné. A samozrejme každá z nich je jedinečná. Tentokrát bola kniha písaná, zo 7 pohľadov. Z pohľadov našich hlavných hrdinov z Proroctva siedmich. Každá postava je jedinečná a originálna a ponúka vám niečo iné ako ostatne postavy. To sa máloktorým autorom podarí. Zväčša sú ich postavy rovnaké a nudné, no tu to tak rozhodne nie je. Ako som povedala, každá je jedinečná.

Už si pomaly aj začínam zvykať, že Rick Riordan asi svoje postavy nemá moc v láske. Inak

si totiž neviem vysvetliť jeden fakt a to, že je k svojím postavám veľmi krutý. Nebudem viacej prezrádzať. Veď si prečítajte knihu a usúďte sami.
Tentoraz sa cesty našich hlavných hrdinov museli odlúčiť. Percy s Annabeth sa ocitli v Tartare a nevedie ako sa majú odtiaľ dostať preč. Leo, Frank, Piper, Hazel, Jason a Nico naďalej cestujú na Argu II k Bráne smrti.

Na základe toho bol príbeh rozdelený na dve časti. A musím sa priznať, že časť kde bola Annabeht s Percym v Tartare ma viacej oslovila. Zdala sa mi oveľa viacej prepracovaná ako druhá časť knihy. A taktiež ma zaujala pretože v Tartare sme sa s našimi hrdinami ocitli prvýkrát a tým to prostredie bolo pre mňa nové.

Neviem čo viac k tejto knihe povedať, než to, že je skvelá. Milujem všetky postavy, ktoré sa nám priamo pred očami pomaly menia a vyvíjajú sa. Kniha je jednoducho skvelá a je tam všetko čo kniha má mať. :3 Napínavý príbeh a sed udalostí vás núti knihu nepustiť z rúk skôr než bude dočítaná. Takže môžem povedať, že je to skvelá kniha, ktorú by si mal prečítať asi každý, kto má rad fantasy knihy.