RECENZIA: Samantha Towle - Trable

Žáner
: YA

Počet strán:  384 strán
Väzba: pevná s prebalom väzba
Vydavateľstvo: Baronet
Originálny názov: Trouble

Mia Monroeová nikdy neměla lehký život. Když se konečně osamostatnila, myslela si, že všechno bude jednodušší. Ale nebylo… Teď prchá před člověkem, kterého nechce už nikdy vidět. Utíká před minulostí, o níž se nesmí nikdo dozvědět. Zoufale se snaží najít lásku, o které dosud jen snila. Jordan Matthews naopak bere všechno na lehkou váhu. Má rád ženy, jednoduchý, uvolněný a bezproblémový život. Jenže pak potká Miu… zlomenou, zdeptanou a s takovou přítěží, jež je na jednoho člověka příliš. Čím více tuto dívku poznává, zjišťuje, že poprvé chce někomu pomoct. Že touží dozvědět se o ní víc.

Když Mia poprvé uvidí Jordana, říká si, že je to přesně typ člověka, s nímž nechce mít nic společného: potetovaný drsňák, který vydělává peníze pokerem a po barech sbírá jednu ženskou za druhou. Jak je tedy možné, že se do něj zamilovala? Jenže pak ji minulost, před níž utekla, začíná rychle dostihovat: Neboť jestliže před něčím utíkáte, musíte se jednou zastavit… …a když se zastavíte, udeří na vás minulost plnou silou.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk

Čítaj viac...

Nejedná sa o žiadnu novinku tohoto roka. Táto kniha sa na pultoch kníhkupectiev nachádza od roka 2014. No ja som sa s touto knihou stretla až teraz. Aj keď som o nej vedela, váhala som. Pretože je to ďalšia kniha zo žánru YA. A týchto kníh je na pultoch čoraz viac a viac. Preto som sa bála, že budem z tejto knihy sklamaná, alebo že to bude len nejaká napodobenina, alebo ja neviem čo... Po dlhom  - ročnom - váhaní som sa nakoniec rozhodla, že tejto knihe dám šancu. Predsa len YA knihy sú jedny z mojich najobľúbenejších. A nakoniec sa stalo neočakávané. Kniha ma príjemne prekvapila, a zistila som, že moje obavy neboli na mieste. Samozrejme, kniha mala maličké chybičky, ktoré mi tam prekážali, ale nebolo to nič hrozné.

Samantha Towle má skvelý štýl písania. Kniha bola písaná v 1.osobe singuláru, ale z dvoch pohľadov našich hlavných hrdinov. To dopomohlo k tomu, aby sme sa vedeli vžiť do ich situácie a aby sme spolu s nimi mohli prežívať všetky ich pocity, ktoré v nich vírili. Autorka využívala presné a nie príliš dlhé opisy čo dopomohlo k vykresleniu celkovej atmosféry. A taktiež k tomu, že kniha sa plynule čítala bez akýchkoľvek hluchých miest, pretože vždy sa v príbehu niečo dialo, čo vás nútilo neustále pokračovať v čítaní.

Skvelý štýl písania v spojení s dobrým príbehom nám dalo jeden skvelý celok v podobe knihy Trable.
Autorka sa v knihe nezamerala len na nejaký otrepaný a plytký príbeh dvoch mladých ľudí, ktorý sa do seba zaľúbia. Samozrejme, aj kniha obsahuje aj túto časť, ale Samantha nám tu opísala a upozornila na obete domáceho násilia. A to nie len na dospelých, ale na domáce násilie, ktorému sú vystavované už malé deti, ktoré nemajú najmenšiu šancu sa tomu brániť. Pri čítaní prvých pár kapitol, ktoré boli písane z pohľadu našej hlavnej hrdinky Mii, mi z tej hrôzy behal mráz po chrbte.

Autorka Mii uštedrila veľmi krutý život. Keď sa konečne zbavila tyranii zo strany svojho otca našla si priateľa... Avšak ten bol rovnaký ako jej otec. No i tak sa Mia nenechala zlomiť, pozbierala všetky zvyšky svojej sily a dokázala sa vzoprieť svojmu krutému osudu. Odišla z mesta, aby ušla svojej minulosti a  aby našla svoju matku. No pri jej hľadaní našla niečo oveľa viac. Našla lásku.

Jordan. To bola kapitola sama o sebe. Sebavedomý, zvrhlý sukničkár, ktorý vedie bezstarostný život. Ale musím povedať, že to bola vážne super postava a hlavne veľmi vtipná. Veď uznajte, kto by už len žiarlil na svojho psa? :) No po tom ako spoznal Miu sa pomalinky ale isto menil na svoju lepšiu verziu. Pre Miu by spravil všetko a aj preto jej pomáhal hľadať jej matku... Bol jednoducho perfektný...

No stalo sa niečo čo nikto nečakal... Odhalili tajomstvo, ktoré mohlo zničiť alebo posilniť ich lásku... Autorka sa s príbehom poriadne vyhrala a prepracovaal ho do najmenších detailov. Pretože, keď som si myslela, že ma už nič nedokáže prekvapiť, tak vždy nastal v knihe dejový zvrat, ktorý som nečakala. Postupne sa odkrývali tajomstvá ich životov. Autorka nám postupne odhaľovala ťažký život, ktorý musela Mia znášať. Taktiež pomaly odhaľovala aký to malo na ňu dopad, celý jej dovtedajší život.

Takže na záver by som asi len povedala, že ak váhate, tak ako som váhala ja, či si túto knihu prečítať, tak neváhajte. Táto kniha stojí za to prečítanie. Je to skvelá kniha plná tajomna, lásky a smútku, ktorá sa úplne hodí na oddych a relax.