pondelok 26. januára 2015

RECENZIA: J. A. Redmerská - Radšej vždy

Podrobnosti:
Žáner: New adult 
Séria: Radšej nikdy
Diel: 2. diel
Počet strán: 392 strán 
Väzba: pevná s preobalom
Vydavateľstvo: Ikar 
Originálny názov: The Edge of Always

Anotácia:
Camryn Bennettová nikdy nebola šťastnejšia. Päť mesiacov po náhodnom stretnutí v diaľkovom autobuse s Andrewom Parrishom, so svojou osudovou láskou, je s ním zasnúbená, čaká dieťa a svadba je len otázka času. Pred sebou má nádhernú budúcnosť. Odrazu jej však osud prichystá ďalšiu ranu, ktorá tragicky zasiahne do ich spoločného života s Andrewom.

Andrew nechápe, ako sa im to mohlo stať. Pokúša sa pohnúť ďalej a dúfa, že Camryn sa bude usilovať o to isté. Keď však zistí, že jeho láska v sebe ukrýva horu bolesti a pretvárka začína byť nebezpečná, nič ho nezastaví pred tým, aby jej vdýchol nový život. Andrew je odhodlaný dokázať, že ich láska prežije čokoľvek, a rozhodne sa, že sa s Camryn vydajú na cestu pretkanú nádejou a vášňou. Len keby sa mu ju podarilo presvedčiť...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk 

Čítaj recenziu...


Tak ako som váhala pri 1. diele s názvom Radšej nikdy či si knihu prečítať alebo nie tak u tejto to bolo jednoznačné. Pri prvom diele ma odrádzalo, že som sa stretla s dvomi názormi na 1. diel, ktoré boli buď nadmieru pozitívne alebo opačne až príliš negatívne. No nakoniec som sa odhodlala a myslím, že 1. diel bola dobre napísaná kniha, ktorá je vhodná na oddychové čítanie. Aj keď boli tam určité veci, respektíve pasáže, ktoré mi tam prekážali. No aj tak ju hodnotím pozitívne, a preto mi bolo hneď jasné, že druhý diel si musím tiež prečítať, už len pre to že to je pokračovanie série a ja nemám rada keď mám rozčítanú sériu. 
No priznávam, že mám zmiešané pocity z druhého dielu. Pri čítaní som mala miestami pocit, že autorka napísala knihu len za jediným zámerom, a to zarobiť a nič viac.

Samozrejme autorkin štýl je podľa mňa skvelý. Kniha je písaná rovnako ako 1. diel. Dej sa nám odohráva cez 2 pohľady. A to cez pohľady hlavných postáv Camryn a Andrewa.
 V knihe sa nenachádza príliš veľa zbytočného opisu a taktiež veľa myšlienkových pochodov. Autorka presne vystihla, kde je opis a úvahy hlavných hrdinov potrebný a kde úplne zbytočný. 
No priznávam sa, že radšej som knihu čítala z pohľadu Andrewa, pretože Cam mi svojim správaním a myšlienkami začala liezť na nervy. :D Ale to je môj problém, pretože je málo ženských postáv, ktoré ma neiritujú. 

Charakter postáv sa od 1. dielu vôbec nezmenil. 

Camryn je stále to obyčajné dievča, ktoré sa kvôli žiaľu z priateľovej smrti a z toho, že jej brat je vo väzení, pretože pod vplyvom alkoholu spáchal autonehodu a zabil jedného človeka, rozhodla zabudnúť na svoj nudný život a vybrala sa cestovať. A práve na cestách spoznala Andrewa, do ktorého sa zaľúbila a po prekonaní istých ľahších no i ťažších prekážok, môžu konečne žiť bezstarostný spoločný život plný lásky. 
A aj zaltíčko ženskej populácie, Andrew, sa nám nezmenil. Stále je tým istým typom, do ktorého sa jednoducho zamilujete aj keď sa tomu bránite zubami nechtami. Jeho život nebol jednoduchý, veď samotný koniec 1. dielu nám o tom svedčí. 

No všetko je super tak treba nám ten príbeh nejako zamotať, veď čo by to bolo za knihu bez nejakej zápletky??
Cam nám hneď v úvode 2. dielu otehotnela. Všetko je skvelé, lenže ona potratí a potom sa to spustí. (Práve po tom potrate mi začala liezť na nervy, pretože sa nevedela správať ako dospelý človek.) Zato Andrew bol úžasný a zachraňoval celú situáciu. 
Celkom som sa potešila, keď autorka opätovne siahla na svoj nápad - cestovanie bez cieľa.

Počas ciest zažívali rôzne dobrodružstvá, či už párty na pláži, ktorá sa neskončila podľa ich predstáv, alebo spanie na lúke pod holým nebom, ktoré tiež nedopadlo práve dvakrát najlepšie. 

Aby si čo to zarobili, tak v mestách v ktorých sa zdržiavali niekedy spolu vystupovali. Čo sa mne tento nápad práve dvakrát neľúbil. Ani neviem čo mi na tom vadilo, či to aké to bolo pritiahnuté za vlasy... Naozaj neviem, ale rušilo to môj dobrý dojem z knihy. :)

No na záver môžem len povedať, že aj keď tento diel nie je až taký super ako 1. stále to je dobrá oddychovka. :) 

Hodnotenie: 3/5




4 komentáre:

  1. V podstate s tebou absolútne súhlasím. Tiež som bola veľmi milo prekvapená prvým dielom a rovnako si myslím, že druhý diel nebol až taký dobrý (na mňa tam bolo miestami až príliš emócií), ale stále je to fajn séria, jedna z tých lepších vo svojom žánri. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, miestami super, no inými miestami asi až prehnané. Neviem asi si musím nechať uležať v hlave pocity z tejto knihy. Máš pravdu, stále to je fajn séria a som rada, že som mala tú možnosť prečítať si ju. :)

      Odstrániť
  2. Já už jsem knihu taky četla, ale přijde mi o dost lepší než první díl. Právě že v druhém díle je mnohem méně divných rozhodnutí a scén. Ono když si to tak vezmeš tak s tou pláži je to třeba naprosto normální, protože se to děje běžně. Opravdu mi to přišlo mnohem více pravděpodobnější než první díl. Jen mi vadily ty velké skoky v čase v poslední části knihy. Ale krásní recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne tam vadilo to, ako sa autorka príliš zamerala na ich spevácka vystúpenia a akí sú obaja nesmierne talentované, pričom v 1. diely bolo, že Cam v živote nespievala... A tiež je podľa mňa nepravdepodobné, že by išiel niekto cestovať s malým dieťaťom. Tieto dva prvky mi tam asi najviac vadili. :D Ale stále si myslí, že je to skvelá séria a patrí medzi moje obľúbené
      Ďakujem za pochvalu :3

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)