piatok 9. januára 2015

RECENZIA: Emma Chase: Zapletený

Žáner: erotický román
Séria: Tangled
Diel: #1
Vydavateľstvo: Mladá Fronta
Počet strán: 224
Väzba: Pevná
Pôvodný názov: Tangled

Anotácia:

Jiskřivé harašení na pracovišti aneb co se škádlívá…

Drew Evans, úspěšný třicátník se sebevědomím až do stropu, svůj život miluje a rozhodně v něm nehodlá cokoliv měnit. Proč taky? Přes týden září v otcově koncernu, o víkendu v nočních klubech. Vztah? Láska? K čemu! Alespoň do té doby, než potká Kate, svou novou kolegyni s vlasy po pás a jazykem jako břitva. Jenže Kate má před svatbou, na aférky si nepotrpí, a jak se zdá, ani na Drewa... 


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.     


Po prečítaní Božského bastarda a série Crossfire, som si bola istá, že na knihu so zaradením do žánru erotický román nikdy nesiahnem. Zapletený ma ale zaujal svojou anotáciou, ktorá síce vravela o klasickom "sex" príbehu, no mala som tušenie, že pôjde aj o niečo iné a knižka ma nakoniec možno bude aj baviť. 
Môj šiesty zmysel mi našepkával správne a po dočítaní si vravím, že ide jednoznačne o najlepší erotický román, aký som zatiaľ čítala.
Objavovať nových autorov mi robí problém. Často sa bojím siahnúť po niekom novom, pretože sa bojím, že zbytočne vyhodím peniaze na knihu, ktorú by som najradšej vyhodila z okna. 
Tentokrát som si však knihu po prečítaní pekne uložila do poličky s príjemným pocitom. A prečo? 

Čítaj recenziu... 

V prvom rade ma prekvapilo, ako je kniha písaná. Hneď v niekoľkých veciach sa odlišuje od klasických kníh tohto žánru. Je písaná z mužského pohľadu, čiže rozprávačom je samotný Drew Evans. Drew rozpráva udalosti ako obecentsvu, prihovára sa čitateľovi, komunikuje s ním a dáva ku všetkému vlastné sprievodné poznámky. Často vtipné. Mala som dojem, že som ho práve vďaka tomuto lepšie spoznala a vytvorila som si k nemu silné puto. Nedokázala som knihu odložiť a skoro na každej stránke mi niečo vyčarilo úsmev na perách. 

Čo sa týka príbehu, tak je jasné, že erotické romány majú rovnakú koncepciu. Mladé dievča nastupuje do novej práce, jej šéf je úžasný, krásny, dokonalý a podmanivý. Ona je z neho celá paf a väčšinou stratí vlastnú dôstojnosť a hrdosť, len aby s ním bola. 
Ďalšia vec v ktorej sa Zapletený líši. Ide síce o príbeh, kde mladá žena nastúpi do novej práce a áno jej šéf je ten najkrajší na svete, no v tom podobnosť končí. 
Kate Brooksová je jednoducho úžasná a neotrepaná ženská postava v erotickom románe. Je nezávislá, múdra a odhodlaná. Neodpadne, keď Drewa prvýkrát uvidí, neuverí jeho trápnym flirtovacím rečičkám a to najdôležitejšie... skončiť v jeho posteli, jej ani len nenapadne. Mala by byť vzorný príklad pre priebojné mladé dievčatá. 
Chce dosiahnúť svoje ciele a určite sa nestiahne do ulity len preto, že proti nej súperí jej šéf. Rozhodne nie. Bolo vtipné pozorovať ako spolu súperili, normálne mi chýbal už len popcorn. Deti po sebe hádžu piesok, dospelí si ukazujú neslušné gestá a lejú na seba pitie.. no, to posledné sa ešte podobá na deti. 
Pravý LOVE HATE vzťah. Obaja sú takí tvrdohlaví. že keby sa objavili zavretí v jednej klietke, asi by sa pozabíjali. Páčilo sa mi akou odhľahčenou formou to bolo celé spísané. Nedá sa to nazvať inak ako oddychové čítanie, pri ktorom sa aj nasmejete. 


"Sex je relax. Čistě fyzická záležitost. To je všechno. Aspoň pro muže. Fajn, fajn. Uklidněte se a nezačněte po mně házet boty nebo tak."

Som nesmierne rada, že sa mi do pamäte (určite) na dlhšiu dobu vryl Drew, pretože už je to skoro pravidlom, že keď si po dočítaní (horko-ťažko) spomeniem na nejakú postavu, tak sa mi v spojitosti s ňou nevyvolajú žiadne pocity. Drew patrí k mojím knižným "ňuňom", na ktorých nedám dopustiť.Pod kožu sa mi dostal svojím humorom a svojím vzťahom k malej neter Mackenzii (ktorá na ňom slušne bohatla, keďže Drewov slovník je poriadne neslušný). Odlišoval sa od svojich žánrových kolegov. Žiadne stalkovanie blbé dohody a neviem čo ešte. Konečne relatívne obyčajný príbeh dvoch spolupracovníkov, u ktorých pracovný vzťah prerástol do niečoho iného. 

HODNOTENIE: 5/5



16 komentárov:

  1. Vyzerá to celkom nádejne, možno si to raz prečítal. Ja som si už inak tiež myslela, že podobné knihy nie sú pre mňa, lebo Crossfire ani Fifty ma nabavili, a pritom tie knihy dosť chválili. Potom som čítala ešte aj Donw to you, či ako sa to volalo a to ma úž úplne odradilo. Nádej prišla až v podobe Jamaica Lane, čo bolo fakt super, takže asi som tento žáner predsa len tak úplne nezavrhla. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa bol taký prvý erotický román Božský bastard a po ňom Crossfire a mala som dosť, to ma absolútne odradilo a Fifty som ani nechcela čítať. :D
      Podľa mňa sú knihy od Samanthy Young skvelým príkladom, ako písať mierne erotické ale príbehovo zaujateľné knihy. :)
      Ak si nájdeš čas a bude príležitosť, určite siahni po Zapletenom. Mne sa veru páčil. :)

      Odstrániť
    2. Tak u mňa bolo prvé Fifty, to je horšie, ver mi :D pri Crossfire som si už aj myslela, že to bude ok, ale šlo to dolu vodou. Však keď som prvýkrát čítala fifty, to som bola na praxi so spolužiačkou v hoteli a prvú sexuálnu scénu som čítala nahlas. Obe sme sa brutálne rehotali... myslím, že nás počuli aj na recepcii :D Ale na film som zvedavá :D určite bude lepší ako kniha :D


      Odstrániť
  2. Keď sme boli na výlete v Prahe tak si kamarátka kúpila túto knihu a potom mi dookola o nej básnila :D Jej najobľúbenejšia séria je Božský bastard ale mám pocit, že sa to už zmenilo :D Teším sa, kedy sa kniha dostane ku mne a či budem mať rovnaký názor ako ona/ a ty.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa Božský absolútne nepáčil. Toto sa od toho určite v mnohom líši :)

      Odstrániť
  3. Vyzerá to super . :) Možno tomu dám šancu, takéto knihy mám fakt rada . :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá to fakt suprově a myslím, že by se mi to i líbilo. Podle tvé recenzi je to přesně styl knihy, který by mě zaujala a líbil se mi, takže se po tom určitě mrknu. A hezky napsaná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Knihu som čítala a je naozaj úžasná, ani najvtipnejšia kniha, ktorú som minulý rok čítala. Zaujímalo by ma, či sa im podarilo zachovať aspoň väčšinu slovných hračiek z originálu.
    Krásna recenzia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa to úplne ľahúčko a príjemne čítalo, dosť aj pobavilo. :))
      Ďakujem :3

      Odstrániť
  6. Po tvojej skvelej recenzii si ihneď dávam knihu do wishlishtu.Konečne je to z pohľadu chlapa je to niečo nove a zaujímavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Taková kniha by mě osobně vůbec nebavila. Ale každý máme jiný vkus :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mmm tak túto knihu rozhodne musím mať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Krásná recenze! :) Já erotické romány nevyhledávám, ale Tvá recenze mě tak zaujala!!! Souhlasím, že vyprávění z mužského úhlu pohledu je originální změnou, zajímalo by mě ale, jestli bych se do toho dokázala tak dobře vžít. Super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne :3 podľa mňa príjemná zmena čítať erotický román z pohľadu muža. :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)