pondelok 28. júla 2014

RECENZIA: Kendare Blake: Antibohyně


Žáner: Fantasy, YA
Séria: Goddess War
Diel: #1
Vydavateľstvo: Baronet (CZ)
Počet strán: 312
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: Antigoddess

Anotácia:
Starí bohovia neumierajú… Aspoň si to Athéna myslela. Ale potom jej pod kožou začali vyrastať pierka, ktoré jej zahltili pľúca ako nejaká podivná rakovina, a Herma sužuje spaľujúca horúčka. Tým skončil ich pokľudný večný život v zdraví. Athéna a Hermes putujú svetom a zúfalo hľadajú príčinu svojho pomalého, biedneho umieránia.
Kendare Blake je autorka úspešnej série Anna krví oděna. Venuje sa viacerým knižným žánrom a neustále získava nových a nových fanúšikov. 
Kniha, ktorú som po prečítaní anotácie ihneď musela mať. Mytológia, to je niečo podľa mojej chuti. Dlhšiu dobu vyhľadám podobné knihy a rôzne encyklopédie o dávnych bohov. Či už gréckych, alebo severských. 

Čítaj viac...

!Môj názor môže obsahovať spoilery!
V modernej spoločnosti nie je pre gréckych bohov miesto. Nikto ich nevyznáva a málokto vie o ich existencii. Od zániku Olympu ubehli stovky rokov a mnohí z najvyšších našli azyl práve na Zemi. Bohov však postihlo ešte niečo oveľa nepríjemnejšie ako žitie medzi podradnou ľudskou rasou. Umierajú. Áno, tí ktorí dostali do vienka nesmrteľnosť na vlastnej koži zistli, že nesmrteľnosť predsa len netrvá nekonečne dlho. 
Medzi nich patria aj, bohyňa múdrosti a spravodlivosti, Athéna a Hermes, boh zlodejíčkov. 
Ani jeden z nich nechce umrieť. Je to nepripustiteľné. Spolu hľadajú odpovede a pri hľadaní sa im do uší dostane podstatná informácia. Nielenže bohovia umierajú, ale sa schyľuje medzi nimi k vojne. Pomoc hľadajú u Matky Zeme, avšak tá pre nich má len jediný odkaz:Nájdite veštkyňu. 
A tak sa v príbehu dostávame aj do života mladej veštkyne Kassandry. Od istého času dokáže predpovedať počasie a kamarátov odjakživa doháňa k šialenstvu pri hode mincou, pretože vždy vie, ktorá strana padne. Dar je zábavka. Ale zábavka to prestane byť vtedy, keď vo svojich snoch uvidí umierať ľudí. Sú to však len obyčajní ľudia? A čo si o tom všetkom myslí jej priateľ Aidan?

 
Athéne v tele rašia sovie pierka, Hermes už nie je taký statný svalnatý krásavec ako kedysi. Oboch zožiera strata dokonalosti. Zatiaľ čo Hermes sa s umieraním "ako tak" zmieril, Athéna si to pripustiť odmieta. Nikdy sa nepreniesla cez stratu svojho postavenia. Zúfalo sa snaží zachrániť. Je bojovná.
Zo začiatku som mala chuť ju zabiť, no ku koncu som si ju vážne obľúbila. Keďže je Hermes realista, prirástol mi k srdcu viac. V knihe zabezpečuje humor a dávku sarkazmu. Je však ľahostajný a ľahkovážny. Vzťahy medzi bohmi bývali vždy plytké (až na pár  výjimiek), no teraz sa spolčujú do dvoch skupiniek a ani jedna skupina nechce prehrať. Ide predsa o ich tisícročné životy. Páčilo sa mi spomínanie Athény, aké to bolo kedysi, keď ešte Olymp existoval. Aké vzťahy mala s inými a aké názory presadzovala. 


"Bohové jsou chladní. Války, zabíjení a vráždení kudly do zad - to nám jde ze všeho nejlíp."


Po prečítaní Antibohyně viem, prečo čitatelia majú autorku tak radi. Jej štýl písania je pútavý, opisy výstižné a vhodné. Kniha má šmrc, akciu, napätie do posledného slova, humor a v tom fantasy. Obsahuje všetko, čo by správna kniha obsahovať mala. Zaujímavé moderné poňatie starých báji. Každá postava je prepracovaná do detailov a mýtické "príšerky" naháňajú strach. Možno mi prišlo trošku nereálne, ako Kassandra prijala fakt, že je niekto Boh. Hneď uverila a ďalej neriešila. 

Posledné strany som zhltla ako nič. Aj keď ma dosť nahnevali. A mala som chuť zahodiť knihu von oknom.  Prečo Apolón?? Prečo? :( Ale áno prežijem to.. hlavne pokoj. 


Jediné čo mi ostáva, je len čakanie na ďalší diel. A to by som mohla vyplniť čítaním Annou krví oděnnou. :) 

HODNOTENIE: 5/5


2 komentáre:

  1. Túto knihu som si chcela prečítať kvôli námetu 8) Bohov mám rada 8P Ale 1. diel Anny ma zase až tak nebavil, bol pre mňa priemer, takže neviem, či by ma toto bavilo, ale však ak sa k tomu dostanem, tak rada prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj mňa zaujal práve námet, pretože mytológiu fakt zbožňujem ! :) Annu som nečítala, takže nedokážem porovnať.
    Antibohyňa ma však bavila, bola aj vtipná, aj akčná. Ľahko sa čítala.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)