RECENZIA: J. Lynn - Počkám na tebe

Séria: Počkám na tebe
Diel: 1. diel
Počet strán: 368 strán
Väzba: pevná s prebalom väzba
Jazyk: český jazyk

Na něco se vyplatí si počkat…

Devatenáctiletá Avery Morganstenová nastupuje na malou univerzitu v Západní Virginii, tisíce kilometrů od domova. Domnívá se, že vzdálenost jí pomůže uniknout před tím, co se jí stalo na halloweenském večírku před pěti lety, kdy se její život navždy změnil. Nyní jen musí chodit včas na vyučování, nosit na levém zápěstí náramek, nepřitahovat k sobě zbytečnou pozornost a možná si najít pár přátel, protože to by byla příjemná změna. Rozhodně ale nepotřebovala a neměla v úmyslu přitáhnout pozornost jediného kluka, jenž by mohl otřást nejistou budoucností, kterou si pro sebe naplánovala.

Něco se vyplatí prožít…

Cameron Hamilton je metr devadesát vysoký sexy bůh s oslnivě modrýma očima, jemuž ženy padají k nohám. Má pozoruhodnou schopnost vyvolávat v Avery touhy, o nichž se domnívala, že jsou jí už navždy zapovězeny. Uvědomuje si, že se od něj musí držet dál, ale okouzlující a vtipný Cam s tím zatraceným dolíčkem na tváři se objevuje všude, kam se pohne. Zaplést se s ním je nebezpečné, ale když jiskřivé napětí, které je zachvátí pokaždé, jakmile se ocitnou spolu, už nelze dál přehlížet, probudí Cam v Avery něco, o čem neměla tušení, že v ní dřímá.

O něčem by se nikdy nemělo mlčet…

Když však Avery obdrží několik výhružných zpráv a telefonátů, nemá na vybranou a musí se postavit čelem minulosti, kterou toužila pohřbít. Někdo jí totiž odmítá dovolit, aby zapomněla na tu noc, kdy se všechno změnilo. Až zničující pravda vyjde najevo, vydrápe se z ní Avery tentokrát bez jizev? A bude tu Cameron pro ni, aby jí pomohl, nebo ho stáhne s sebou do propasti?
Za něco se vyplatí bojovat

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.sk .

Prečítajte si recenziu v celom článku. :)

Trailer:

Dlho som nad touto knihou rozmýšľala, či má byť v mojej knižnici alebo nie. No nakoniec v nej aj skončila. Podľa mňa to je ďalšia skvelá kniha so žánru Young adult, ktorý mi prirástol k srdcu. Na internete som na knihu čítala veľa negatívnych názorov, typu: otrepaná, predvídateľná, alebo že sa podobá na Krásnu katastrofu.
Zo všetkým malou mierou súhlasím. Každému bolo určite jasné, že hlavné postavy budú spolu. Otrepaná... Jasné príbeh lásky je otrepaný, ale zato ten najkrajší, ktorého s človek nikdy "nepreje." Či sa podobá na Krásnu katastrofu. Možno málinko, akurát hlavná hrdinka tejto knihy mala oveľa komplikovanejší život. A hlavný hrdina sa celkom podobá na Travisa, ale to nikomu predsa nemôže prekážať, pretože Travis je jednoducho dokonalý. A presne taký istý je aj Cam.

Knihy som sa z počiatku bála, no nie kvôli príbehu, ale kvôli českému jazyku, v ktorom je kniha písaná. Ale cez češtinu som sa nesmierne rýchlo preniesla a po pár stranách som ani nevedela, že čítam v češtine. K tomuto rýchlemu zvyknutiu si, pomohlo aj skvelý a pútavý štýl autorkinho písania. Kniha je písaná v 1. osobe, z pohľadu našej hlavnej hrdinky Avery. Ale nemusíte sa báť, že Cameron nám bude v úzadí. Vďaka presným, priamym a výstižným dialógom, sme mali vždy prehľad čo sa odohráva v hlavách Cama a iných vedľajších postáv.

Avery Morganstenová je sivá myška, ktorá nechce na seba pútať pozornosť. A aj kvôli tomu sa rozhodla študovať v Západnej Virgínii, ktorá sa nachádza tisíce kilometrov, od jej starého života a od jej rodiny. Snaží sa zabudnúť a uniknúť svojej minulosti, ale tá si ju jednoducho dokáže nájsť kdekoľvek. Aj na novej škole jej opäť chodia výhražné maily a SMS-ky od neznámeho, ktorý je neustále nazýva, klamárkou a štetkou. Avery si na svojioch pleciach nesie jedno veľké tajomstvo zo svojej minulosti, ktoré nechce nikomu prezradiť a na ľavom zápastí strieborný náramok, ktorý zakrýva jazvu. Aj napriek svojej ukrutnej minulosti je Avery rozhodná baba a nelieta v oblakoch keď prvýkrát stretne Cama.

Cameron Hamilton je okúzľujúci a polepšený (aj keď nie veľmi) "BAD BOY". Hneď na začiatku knihy sa zrazí s Avery. A tak môžme pekne od prvých momentov sledovať, ako sa ich vzťah vyvíja. Treba uznať, že to bolo celkom vtipne, pretože Cam je jeden nafúkaný, domýšľavý a do seba zahľadený chalan. Ale v dobrom slova zmysle a v kombinácií s jeho výzorom bol proste rozkošný. Aj Cam má svoje temné tajomstvo z minulosti, čo vysvetľuje, prečo je v 3. ročníku a nie vo 4. ako by mal byť.

Na knihe mi nesmierne vadilo Averyn postoj ku Camovi. Keď začali spolu chodiť, Cam tušil, že sa jej v minulosti niečo stalo. Mal podozrenie aj preto, že videl jej jazvu. Ale ona stále dookola mlela, že jej nič nie je, že všetko je v poriadku a že mu verí a keby jej niečo bolo, tak by mu to povedala. Nepriznala sa ani po tom, čo sa jej Cam priznal, že zmlátil sestrinho priateľa, ktorý ju bil. Ona ani potom nebola schopná priznať sa mu a preto sa asi v 2/3 knihy rozišli.

Priznala sa mu až ku koncu knihy. Jej minulosť tam síce bola rozobratá aj to čo sa jej stalo. No nie úplne presne a jasne, čo mi málinko prekážalo. Chcelo by to aby, sa autorka s tým koncom viac vyhrala a namiesto toho, aby išla za babou, ktorá jej písala tie maily, výstižnejšie opísať halloweensku párty, na ktorej bola viac-menej zneužitá.

Knihe u mňa pomohlo, že autorka sa sústredila aj na vedľajšie postavy, takže to nebolo len o dvoch postavách. Stručne a výstižne vystihla Averiných rodičov, ktorý jej neboli žiadnou oporov a snažili sa všetko pekne zamiesť pod koberček. No aj Camových rodičov a jeho sestru Terezu.
Ale aj Averiných nových priateľov: Brittany a Jacoba.

Aj napriek mierne otrepanému námetu a niektorých postojov Avery voči Camovi, sa mi táto kniha páčila. A preto by som ju odporúčala všetkým, kto majú radi príbehy o láske.

V originálnej verzií vyšiel tento príbeh aj z pohľadu Cama. Kniha má názov: Trust in Me