pondelok 21. apríla 2014

RECENZIA: Sylvia Dayová: Spútaná

Žáner: Erotický román
Séria: Crossfire
Diel: #2
Vydavateľstvo: Fortuna Libri (SK)
Počet strán: 342
Väzba: Pevná 
Originál názov: Reflected in You

Anotácia:
ZMYSELNÁ SÁGA EVY A GIDEONA POKRAČUJE V NETRPEZLIVO OČAKÁVANEJ DRUHEJ ČASTI...

Gideon Cross. Navonok dokonale krásny a sexi muž, zvnútra klbko problémov z minulosti. Vyžaroval z neho spaľujúci plameň, ktorý vo mne rozpútal najtemnejšiu vášeň. Nedokázala som sa od neho odtrhnúť. Nechcela som sa od neho oslobodiť. 

Mala som za sebou rovnako búrlivú minulosť ako on a takisto som bola poznačená traumou.
Vzájomná závislosť nás spájala ako puto.






Prednedávnom som na blogu zverejnila recenziu na prvý diel série Crossfire s názvom Obnažená..
Pomerne rýchlo sa mi podarilo prečítať aj druhé pokračovanie a dnes venujem článok práve jemu. 
Pokračovanie má názov Spútaná a ako som už v Obnaženej spomínala, kde názov bol výstižný, platí to aj tu. 
Autorka si zjavne dala záležať aj na názvoch a tie vystihujú postavy a príbeh. 

Prečítajte si celú recenziu v článku :)


Ak niekto z vás čítal prvý diel, určite si všimol kopy a kopy tajomstiev, ktoré sa v príbehu poriadne neobjasnili. Z mojej vlastnej skúsenosti som bola zvedavá na pokračovanie, lebo som si myslela, že záhady, ktoré sa usadili okolo hlavných postáv sa budú postupne odhaľovať. Ale to som sa mýlila ! Z tej veľkej kopy sa objasní len jedno (aj to na konci knihy) a každý, kto aspoň trošku pri čítaní dáva pozor a premýšla na dané tajomstvo príde aj skôr. 


"Náš vzťah sa rýchlo menil na mínové pole nevyrieknutých slov a nevyzradených tajomstiev."


Spútaná priamo nadväzuje na posledné udalosti z Obnaženej. Pomocou Evy zažívame ďalší dokonalý deň s pánom Crossom. Už pri prvej príležitosti sa nám znova objavil stranový opis Gideonovej krásy. (Čo bolo vážne otravné. Už v prvej knihe sme sa predsa presvedčili o jeho sexepíle a neodolateľnosti). 
Po čase sa dokonalé dni začnú meniť na dni plné chaosu, nedôvery a strachu. 
Obaja sa musia postaviť svojim vlastným nočným morám. Gideon však rázne odmieta čokoľvek o tej svojej povedať a preto sa priepasť v ich vzťahu rozširuje, namiesto toho, aby sa zaceľovala. 
Je ťažké udržiavať vzťah, keď v ňom nie ste úprimní. A o to ťažšie, ak vám okolie dáva najavo, že práve rozchod by bol najlepším riešením. Ale oni teda rozhodne nemienia počúvať okolie. Aj keď sa ich vzťah vymyká normálu, predsa zaň bojujú. V niektorých miestach to vyzeralo, ako keby bojujú o niečo už dávno zanevreté. Sami nevedia odhadnúť ich vzťah, čomu napomáha aj chýbajúca dôvera.

Eva, ach Eva. To čo sa mi na nej tak veľmi v jednotke páčilo, bohužial,  v pokračovaní chýbalo :(
V prvom rade, jej nezávislosť a samostatnosť úplne zmizli. Bez Gideona sa z nej stávala úplna troska. Bola ním neskutočne posadnutá. 
A kde sa preboha u nej vzala toľká naivita? To sa vážne musí vždy nechať učičíkať rôznymi sľubmi a klamstvami? 
Zmysel pre humor tiež cestou zjavne niekde stratila. 
Neviem nájsť jediné pozitívum v jej chovaní (v tejto knihe).
Ach celé zle, celé zle. 


"Bez Gideona som vädla, svet okolo mňa strácal živosť, telo odlúčené od jeho tela, ma bolelo."




A čo Gideon? Ani tu sme sa o ňom veľa nedozvedeli. Stále záhadný, nečitateľný, inteligentný.. Žiadne iné detaily, čo je škoda, pretože na ne som sa najviac tešila. Na to, ako nám autorka odkryje jeho minulosť a jeho myšlienky. Ale to sa stalo len v malej miere.
Po jednotke vo mne vyvolal vcelku príjemný dojem. No tu? Už to až také príjemné nie je. 
Asi mu nikto nevysvetlil, že sledovanie a kontrola vzťahu neprospievajú. Eve odopieral akékoľvek súkromie a dokonca vyhlásil, že Eva nikdy nedosiahne rovnosť v ich vzťahu? Tak to už čo je prosím vás? 
Neustále jej hovorí o tom, aby mu dôverovala. Ale chlapče na to si tú dôveru treba aj niečím získať. 
Zhrnula by som to asi takto. Život s Gideonom Crossom by bol dokonalý len na opustenom ostrove, kde by na nikoho nežiarlil a mal vás na dohľad. 




"Moja milá, náznak ťažkostí? Cross je klbko obrovských problémov."


Hlavné postavy ma vedeli dostať do nepríčetného stavu, ale príbeh bol zaujímavý. To sa musí uznať. Koniec bol asi najväčším prekvapením a zaručil aspoň aký-taký pôžitok z knihy.
        
                                                         HODNOTENIE: 2/5
                

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)