RECENZIA: Colleen Hoover - Všetky tvoje prednosti

Žáner: NA, román
Vydavateľstvo: Lindeni
Väzba: brožovaná väzba
Originálny názov: All your perfects

Môže prežiť veľká láska s dokonalým začiatkom medzi dvoma nedokonalými ľuďmi?
Román o krachujúcom manželstve a jednom starom, zabudnutom sľube, ktorý by mohol byť schopný ho zachrániť. Quinn a Graham si navzájom prisahali lásku, veriac, že všetky nepriazne osudu prekonajú spoločne. Dokonalú lásku však ohrozuje nedokonalé manželstvo. Životy manželov sa od seba vzďaľujú, sny o založení rodiny sa stávajú nedosiahnuteľnými. Obaja začínajú pochybovať o význame svojho vzťahu. Prestať či neprestať bojovať za spásu manželstva, ktoré malo trvať večne? Spomienky, chyby a tajomstvá, ktoré si vybudovali v priebehu rokov, ich trhajú od seba. Budúcnosť závisí od plnenia sľubov z minulosti.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem AlbatrosMedia.

Colleen Hoover asi nie je pre väčšinu z nás neznáma autorka a tak ju netreba asi ani vo veľkom predstavovať. Ja osobne mám od tejto autorky nejednu knihu doma a na čítanie tejto som sa veľmi tešila. Autorka je známa tým, že nenechá asi ani jedno oko suché. A ak by náhodou aj hej, tak určite zatrasie vašimi citmi.
    Po prečítaní anotácie som čakala romantický príbeh dvojice, ktorých na konci po strastiplnej a kľukatej ceste čaká nakoniec spoločne šťastie. No priznám sa, sama som nečakala, že tá cesta bude až taká strastiplná a až taká kľukatá. A tak som sa ocitla na horskej dráhe, počas ktorej jazdy som bola raz hore a raz dole. Dokonca aj samotné kapitoly by sa dali krásne rozdeliť na tie ktoré boli "hore" - teda na tie, ktoré boli plné lásky a šťastia, a na tie "dole" - ktoré naopak boli plné odcudzenia a hľadania cesty späť. Avšak táto cesta bola vydláždená smútkom a neúspechom. Jednotlivé kapitoly boli rozdelené do dvoch dejových línií - Vtedy a Teraz. Obe dejové línie sú napísané v prvej osobe z pohľadu ženskej hrdinky Quinn. Musím sa priznať, že zo začiatku a skoro až do konca mi tu stále chýbal mužský pohľad. Pri viacerých momentoch som si vždy kládla otázku "Čo si asi tak myslí Graham, čo by asi tak povedal, keby vedel čo sa Quinn odohráva v hlave?" A nespočetne veľké množstvo iných otázok, ktoré by mi raz a zaraz zodpovedali kapitoly napísané z Grahamovho pohľadu. No nakoniec bola moja zvedavosť dostatočne uspokojená v závere príbehu prostredníctvom listov, ktoré Graham písal Quinn. Tieto listy som si úplne užívala.
     Vtedy... V tejto dejovej línií sa stretávame s Quinn, ktorá ide prekvapiť svojho snúbenca tým, že chce v jeho byte pripraviť pre neho večeru. No nedostane sa ani len do bytu, pretože pred dverami bytu sedí cudzí chlap - Graham, ktorý sledoval svoju priateľku ako odchádza s cudzím chlapom z práce a namierili si to rovno do spomínaného bytu, kde sa práve oddávajú sexu. A práve táto, nie práve najšťastnejšia udalosť, zaviedla Grahama a Quinn k sebe. A tak čítame kapitoly plné šťastia, poznávania sa navzájom a hlavne kapitoly, ktoré boli plné lásky, ktorá sa snáď každou kapitolou viac a viac prehlbovala.
      Teraz... Práve tieto kapitoly boli tými, kedy sme sa ocitli na horskej dráhe dole. KApitoly Teraz nám ukazujú obdobie, kedy je Graham s Quinn už niekoľko rokov manželia. Ich manželstvo bolo zo začiatku šťastné, no z ich šťastia postupne ukrajovali všetky negatívne tehotenské testy, ktoré si Quinn za tie roky spravila. A práve absencia dieťaťa v rodine bola značne citeľná a práve kvôli tomu sa začali jeden druhému odcudzovať. Quinn sa začala postupne viac a viac uzatvárať do seba a prestala rozprávať o svojich pocitoch. Sex z Grahamom začala vnímať len ako akt, nutný k tomu aby otehotnela.
     Musím s priznať, že Quinn ma miestami svojím správaním hnevala a často som mala chuť na ňu zakričať, aby sa spamätala inak príde o skvelého chlapa. No i napriek tomu, nezamilovať si hlavných hrdinov bolo až nemožné.
 Graham je ten typ chlapa, ktorého by za manžela chcela snáď každá žena. Atraktívny, milý, chápavý a milujúci manžel. Najviac sa mi však zapáčil, ako sa postavil voči ich problémom a aj, keď jeho samotného tiež ťažili a potreboval sa s problémami sám vyrovnať, napriek tomu sa snažil tolerovať Quinn a pochopiť jej postoj a uzavretosť. Mám pocit, že on bol ten pilier, ktorý držal ich manželstvo pokope a robil všetko preto, aby vydržalo. Ako som už spomenula, tak Quinn ma svojím správaním hnevala. Zaliezla do svojej ulity, z ktorej odmietala vyliezť. Mala zaužívané rituály ako sa vyhnúť akýmkoľvek nežnostiam, ktoré jej Graham prejavoval. Jej jediným zmyslom života sa stalo tehotenstvo. Prestala si užívať svoj život až nakoniec prestala úplne žiť.
     Niektorí si asi myslia, že po uzavretí manželstva na vzťahu už netreba pracovať. No autorka nám týmto svojím dielom jasné ukázala, že na manželstve a na spoločnom vzťahu treba pracovať po celý život. Že vzniknuté problémy treba riešiť spoločne, úprimne sa o nich porozprávať a zároveň snažiť sa pochopiť jeden druhého.
     Autorka krásne zobrazila tému neplodnosti, ktorá je poslednej dobe stále aktuálnejšia. No ukázala nám, že ak manželstvo nie je požehnané deťmi, neznamená to koniec sveta.
    Ak máte chuť naskočiť na túto horskú dráhu s názvom Všetky tvoje prednosti, pripravte sa na to, že to bude riadna jazda. Verím, že kniha dokáže osloviť ako aj NA tak aj YA čitateľov a verím, že aj ženy po tridsiatke. Táto kniha sa vám jednoducho dostane pod kožu a ihneď si ju zamilujete.