piatok 29. októbra 2021

RECENZIA: Blanka Lipińska - Ten deň

Žáner: erotický román
Vydavateľstvo: Ikar
Séria: 365 dní
Diel: #2
Počet strán: 352 strán
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov: Ten dzień

Anotácia:
Laura Bielová zažíva na Sicílii rozprávkové obdobie. Po veľkolepej svadbe s mužom, ktorý by jej zniesol aj modré z neba, sa teší z tehotenstva, honosných darov, nadpozemského luxusu, služobníctva, áut aj prímorských rezidencií. Má to však jeden háčik – všade naokolo sa hemžia gangstri a Laure ide o krk. Aby toho nebolo málo, do nebezpečenstva sa slepo rúti aj jej najlepšia priateľka Oľga. Byť manželkou najobávanejšieho sicílskeho mafiána má skrátka svoje tienisté stránky, o čom sa Laura čoskoro presvedčí na vlastnej koži.


Ako som už napísala v recenzií na prvá diel tejto série, tak autorka jednoznačne vie ako čitateľa na konci dielu zaujať a udržať si jeho pozornosť natoľko, aby bol ochotný prečítať si aj pokračovanie série. A to aj napriek tomu, že to všetko čo je pred záverom knihy nie je úplne uspokojujúce.  To je aj môj prípad. Príbeh má potenciál, ktorý autorka nevyužila a podľa mňa jeho spracovanie nepoňala práve najlepšie, no moja zvedavosť je taká veľká, že aj napriek tomu som si prečítala ďalší diel tejto série, s obrovskou nádejou, že táto časť bude o čosi lepšia ako tá predchádzajúca. 
    Aj keď ma samotný príbeh úplne neuspokojil a často som sa pristihla pri tom, ako sa pri jeho čítaní nudím, pretože dve tretiny príbehu bol len a len sex. No i napriek tomu je kniha skvelo čitateľná, až by som povedala, že sa číta sama. Nie je tam žiadne veľké množstvo opisu, ktoré by ešte viac dej spomalilo, alebo nejakým iným spôsobom negatívne ovplyvnilo. No aj v tomto diely som mala neustále pocit, že počas celého príbehu je v popredí sex a až na jeho pozadí sa niekde odohráva príbeh. A práve ten príbeh som sa snažila z toho všetkého množstva sexu preniesť do popredia, ale neúspešne, pretože asi každá druhá strana opisovala ako má Laura chuť na sex, takže toho bolo vážne dosť. 
Čo ma veľmi sklamalo, že autorka si nedala tú námahu a nepovenovala sa o čosi viac postavám, čím by nám ich o čosi viac priblížila. Preto opäť dostávame tie isté povrchné postavy.
       Od začiatku príbehu sme vtiahnutý rovno do deja. Laura sa ocitá opäť po boku Massima. Prebiehajú prípravy na svadbu a tehotenstvo. Massimo je stále vyobrazený ako sexi arogantný mafián, ktorého zaujíma len svoj biznis a to, že by pre Lauru spravil všetko je samozrejmosť. Takže žiadna zmena. 
Laura bola stále tá istá povrchná žena. (A áno, autorka sa aj v tomto diely stále vyžívala v menovaní jednotlivých módnych značiek odevov, ktoré mala Laura na sebe oblečené - od prvej až po poslednú kapitolu.) Jediná zmena, ktorá v prípade Laury nastala, bol fakt, že tento diel Laura kvôli tehotenstvu nemohla piť alkohol, no zato sme si pár krát mohli prečítať, ako veľmi rada by si vypila. 
Domenico, ktorý sa mi asi zo všetkých postáv v prvom diely najviac pozdával, tak sa mi v tomto diely mierne sprotivil. A to z toho dôvodu, že sa zrazu z neho stal rovnaký typ muža ako bol Massimo. Takže v tomto diely, sme mali možnosť prečítať si o sexuálnych hrátkach nielen  Laury a Massima ale aj Oľgy a Domenica. Fakt pokrok.
Ďalším sklamaním bolo, že autorka sa rozhodla založiť jednu zápletku v príbehu na nedorozumení, neuváženom konaní a následnom úteku Laury a Oľgy z Talianska do Maďarska, kde sa pár týždňov schovávala pred Massimom, lebo ho nechcela vidieť, pretože sa cítila podvedená. AKÁKOĽVOEK zápletka založená na nedorozumení a neochote postáv spolu komunikovať je ZLÁ! Keby sa spolu porozprávali a Laura by si dala vysvetliť isté veci, tak sme si mohli ušetriť čítať pár kapitol o ničom.  
    Posledných tridsať strán sa v knihe, konečne, začalo diať niečo, čo stálo za moju úplnú pozornosť. Som opäť pri tom čo som spomenula na začiatku tejto recenzie. Autorka vie ako napísať záver príbehu, tak aby namotala čitateľov na pokračovanie. Takže, aj keď je kniha podľa mňa dosť slabá v porovnaní s tým ošiaľom, ktorý je vôkol nej, aj tak už teraz viem, že moja zvedavosť bude taká veľká a prinúti ma siahnuť aj po ďalšom diely. 
~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)