RECENZIA: Lucinda Rileyová - Slnečná sestra

Žáner: romanca
Séria: The Seven Sisters
Diel: #6
Počet strán: 644
Originálny názov: The Sun Sister

Magická rozprávačka Lucinda Rileyová v každom príbehu série o siedmich sestrách zázračne skĺbi minulosť s prítomnosťou vo fascinujúcom celku. V Slnečnej sestre spoznáme Elektru, najzraniteľnejšiu a najcitlivejšiu zo všetkých siedmich sestier. Je slávna, krásna a bohatá, ale nezvláda enormný tlak okolností a pochybných priateľov. Jej barličkami sú alkohol a drogy, nezáväzné a rýchle vzťahy ju nenapĺňajú a po smrti adoptívneho otca stráca pôdu pod nohami. Rozsiahly príbeh nám priblíži aj 50. a 60. roky v newyorskom Harleme v dobe veľkých spoločenských zmien a tvrdú prácu aktivistov za občianske práva na čele s Martinom Lutherom Kingom a jeho hnutím pod heslom Mám sen.

Príbeh šiestej sestry v poradí, Elektry. Poslednej (známej) a zároveň pre mňa najmenej obľúbenej sestry. Elektra sa už od prvej knihy série do mojej mysle zapísala ako nie veľmi sympatická postava. Pôsobila na mňa arogantne, ignorantsky a zároveň aj pomerne chladne. Smrť jej otca akoby na ňu ani nepôsobila. V Slnečnej sestre sa však dozvedáme opak a zároveň nám autorka Elektru opísala v úplne inom svetle. Potvrdlo sa tým staré známe "vzhľad môže klamať".

Elektra je slávna, známa a bohatá modelka. Pre niektoré ženy to môže znieť ako dokonalý splnený sen. Autorka však prostredníctvom života Elektry poukazuje na obrovský problém, ktorý so sebou sláva môže priniesť. Elektra je osamelá, vo svojom vnútri nešťastná, zatrpknutá a to ju privádza k drogám, alkoholu a závislostiam. Čitateľ má tak k dispozícií pohľad do temnej stránky šoubiznisu.
Aj keď sa na prvý pohľad mohlo zdať, že úmrtie Tatka Slaného ju nezasiahlo, opak je skutočnosťou. Trápi ju pocit sklamania, zrady a ako to už pri všetkých sestrách poznáme, ani Elektra neodolá pokušeniu spoznať svoje korene a svoj pôvod.
Historická linka nás tentokrát privádza do horúcej Afriky v 50tych rokoch. Rozpráva príbeh mladej Američanky, sklamanej z lásky, ktorá sa ide pohnúť vpred do Afriky so zastávkou v Anglicku. A táto zastávka jej srdce zláme na márne kúsky, no zároveň rozšíri obzory, čo sa neskôr preukazuje počas jej pobytu v Afrike. Lucinda Riley vytvorila zas a znova neuveriteľne pútavú historickú linku a opäť ju pretkala mnohými tajomstvami, komplikáciami, zvratmi a predovšetkým silnými ženskými postavami. Ja by som ich dokonca zaradila medzi hrdinky ich vlastného života. Všetky ženy sú vo svojej dobe skúšané rôznymi udalosťami a v závere vidieť ich nezlomnosť. Každá skúška ich zoceľuje. Prepojenia s inými postavami formujú ich osobnosť. Počas čítania je neľahké sledovať ich trápenia, no zároveň obdivuhodné sledovať ich vysporiadanie sa s nimi.
Prepojenie s linkou súčasnosti opäť zvládnuté na jednotku, ako inak. Elektra sa pod vplyvom minulosti ale i pod vplyvom novoobjavených príbuzných a známych zmieruje so svojou závislosťou a neváha požiadať pomoc. Priznáva svoj problém, otvára svoje srdce a obohacuje svoj život o nových ľudí a nové skúsenosti. Prestáva byť bábikou vo svete šoubiznisu a praje si ukázať ľuďom cestu von z problémov. Uvedomuje si svoju silu a ako ňou môže pomôcť iným a to s využitím svojho veľkého majetku.

Príbeh Elektry ma očaril a pretvoril môj doterajší názor. Elektra v skutočnosti volala o pomoc a keď bola vyslyšaná, jej svet sa zmenil. Ukázala svoju skutočnú osobnosť a povahu, ktorá vôbec nie je ignorantská, bezcitná a arogatná. Skrz príbeh autorka poukázala na fakt, že niektorí ľudia jednoducho potrebujú len postrčiť, aby mohli naplno a plnohodnotne žiť. Respektíve našli zmysel svojho života.

Slnečná sestra je plná symbolov a odkazov. Ponúka návody pre reálny život. Poukazuje na problémy a na možné riešenia. Príbeh sestier je len dokonalou čerešničkou na torte.