nedeľa 23. mája 2021

RECENZIA: Kat Ellis - Hrôza v Harrow Lake

Žáner: YA
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 296
Väzba: paperback
Originálny názov: Harrow Lake

Anotácia:
Mrazivo znepokojujúci príbeh o dievčati, čo sa nebálo ničoho... 
Lola Noxová je dcéra kultového hororového režiséra, ktorú len tak ľahko niečo nevystraší. Keď však jej otca niekto brutálne napadne, musí sa z ich newyorského apartmánu presťahovať k svojej starej matke, ktorú nikdy nestretla. Do Harrow Lake, podivného malého mestečka, v ktorom Nolan Nox nakrútil svoj najznámejší horor. Miestni obyvatelia dosiaľ žijú z jeho slávy, čudne posadnutí všetkým, čo súvisí s filmom, ktorý ich Bohom zabudnuté mesto zviditeľnil. 
Lola čoskoro zistí, že v Harrow Lake nevysvetliteľne miznú ľudia. A že sa v ňom ukrýva smrteľné zlo, ktoré je jej ustavične v pätách. 

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.


Hrôza v Harrow Lake bola knihou, ktorú som na prvý pohľad okukla a prišlo mi, že to nebude nič pre mňa. O to viac ma prekvapili pozitívne ohlasy čitateľov, ktorí zdieľajú rovnaký vkus na knihy ako ja. Zvíťazila opäť raz moja zvedavosť a môžem povedať, Hrôza v Harrow Lake ma ohúrila. 

Kniha spadá do žánru young adult, teda literatúra pre mladistvých. Dôkazom toho je samotný príbeh a jeho hlavná násťročná hrdinka, ktorá sa dostáva do úzkych a častokrát sa ocitáva v nie práve bezpečných situáciach. 
   Svojim vekom už nespadám do skupiny, ktorej je určená táto kniha. Priznám sa, väčšina YA kníh na mňa už pôsobí príliš sladko, príliš monotónne a zároveň mi ich dej pripadá plytký. Stále sa však ale nájdu isté knižky, ktoré ma vedia zaujať aj v dospelosti. Nesú v sebe totiž isté čaro, disponujú sympatickými postavami a ich dejová zložka má aj záhadnú zápletku. Som rada a príjemne ma prekvapilo, že Harrow Lake je jednou z nich.  

Atmosféra príbehu je zvládnutá na jednotku, za čo patrí autorke veľká pochvala. Príbehu dominujú strašidelné prvky s nádychom tajomna. Neraz čitateľovi situácie evokujú nepríjemný pocit. Byť hlavnou hrdinkou, do veľa vecí by som asi nešla. Lola je však odvážna a pre niekoho hrôzostrašné veci na ňu niekedy pôsobia normálne, vyrastala totiž na hororoch. Kat Ellis ale zároveň ukázala, že ak na človeka pôsobí dlhú dobu okolie, jeho psychika stráca pevnú pôdu pod nohami. Lola tak pôsobila reálne, jej konanie bolo nenútené a nepôsobilo umelo. Mala odvahu, mala však aj rešpekt. Obľúbila som si jej zmýšľanie a jej celkovú náturu. 

Dej sa posúva prirodzene vpred, neobsahuje veľa hluchých miest, má svižné tempo. S postavami čitateľ zažije akciu, napätie a miestami aj strach. V závere aj prekvapenie. Ja osobne som teda rozhodne neočakávala rozuzlenie, ktoré si autorka pripravila. 
Zápletka ukrýva a zároveň odhaľuje viaceré tajomstvá. 

Hrôza v Harrow Lake pre mňa bola dokonalým oddychovým čítaním. Priniesla mi príjemný zážitok, stretla som sa so sympatickou násťročnou hrdinkou a na konci mi dožičila aj prekvapenie. Ide o ľahké čítanie. 

Smiley

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)